NIMA B Digital Marketing Praktijkopleiding - Virtual Classroom

Locatie
Op locatie
Startdatum en plaats

NIMA B Digital Marketing Praktijkopleiding - Virtual Classroom

SRM
Logo van SRM
Opleiderscore: starstarstarstarstar_border 8,3 SRM heeft een gemiddelde beoordeling van 8,3 (uit 1.136 ervaringen)

Tip: meer info over het programma, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

Startdata en plaatsen

placeVirtual Classroom
17 feb. 2023 tot 5 apr. 2024

Beschrijving

Je bent op zoek naar concrete handvatten zodat je wat je leert direct kunt toepassen in je eigen werkveld. Je werkt binnen de afdeling digital marketing en/of commerciële digitale communicatie en j...

In de Virtual Classroom wordt de klasruimte digitaal nagebootst en volg je live les via de computer. De lessen zijn klassikaal en interactief, waardoor de les niet heel anders is dan normaal. Je kunt tijdens de les direct vragen stellen aan de docent, werken aan opdrachten en discussiëren met medestudenten. Op deze manier kun je veilig vanuit huis studeren. Het enige dat je nodig hebt is een werkende internetverbinding. Je ontvangt duidelijke instructies over het inloggen en het gebruik en er i…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: Digital Marketing, NIMA e-Marketing B, NIMA Marketing-B, Online marketing en NIMA.

Je bent op zoek naar concrete handvatten zodat je wat je leert direct kunt toepassen in je eigen werkveld. Je werkt binnen de afdeling digital marketing en/of commerciële digitale communicatie en j...

In de Virtual Classroom wordt de klasruimte digitaal nagebootst en volg je live les via de computer. De lessen zijn klassikaal en interactief, waardoor de les niet heel anders is dan normaal. Je kunt tijdens de les direct vragen stellen aan de docent, werken aan opdrachten en discussiëren met medestudenten. Op deze manier kun je veilig vanuit huis studeren. Het enige dat je nodig hebt is een werkende internetverbinding. Je ontvangt duidelijke instructies over het inloggen en het gebruik en er is technische ondersteuning mochten er problemen zijn.
Als online marketeer speel jij een belangrijke rol in het realiseren van marketingdoelstellingen. Jij beschikt al over een goede strategische marketingbasis, maar wat betreft digital marketing ben je nooit uitgeleerd! Tijdens deze opleiding NIMA B Digital Marketing Praktijkopleiding ga je aan de slag met het uitwerken van een tactisch operationeel (digital) marketingplan en leer je de skills om hier zelf mee aan de slag te gaan. Denk aan Search Engine Optimization (SEO) en digitaal adverteren (SEA) waarbij het contact met de klant het uitgangpunt is. De opleiding hanteert een praktijk- en resultaatgerichte aanpak, zodat je de leerstof ...

Er zijn geen toelatingseisen voor de opleiding en het examen.


In 9 modules word je klaargestoomd tot digital marketingspecialist. De NIMA-theorie en concrete praktijkvoorbeelden wisselen elkaar af, waardoor je het geleerde direct kunt toepassen in je eigen werkomgeving. Zo ga je aan de slag met het formuleren van een nieuw strategisch beleid, online advertising en het opzetten van een social advertisingcampagne. Op deze manier weet je precies hoe je opvalt bij je targetgroep en hoe je je marketingplannen hierop kunt afstemmen.

Tijdens deze opleiding ga je aan de slag met het bedenken van een passende ondernemingsstrategie en een bijbehorend marketingplanningsproces. Ook verdiep je je in analyse/marktonderzoeken voor zowel de interne als externe omgeving om zo de juiste online advertising te kunnen toepassen.
De volgende onderwerpen komen aan bod:

Marketing B1

(3bijeenkomsten)

o De ondernemingsstrategie en het marketingplanningsproces
o Mission statement en business definition
o Analyse/marktonderzoek van de externe omgeving
o Inzicht in consumentengedrag
o Analyse interne omgeving
o Van SWOT-analyse tot centraal probleem
o Van centraal probleem naar opties: het formuleren van nieuw strategisch beleid
o Segmentatie, targeting, positionering

Google Analytics Advanced

(2bijeenkomsten)

o Tracking op orde
o Doelen, doelgroepen en KPI’s
o Structuur Analytics account
o Dimensies versus metrics
o Standaardidentiteit voor rapportage
o Van data naar inzichten
o Verdiepen Analytics
o Meerdere domeinen bijhouden
o Aandacht voor privacy in Google Analytics
o Verwijzingsuitsluitingen
o Wat kan er wel en niet in Google Analytics
o SEO-rapportages
o Optimalisatie rapportage en analyse
o Mogelijkheden van (aangepaste) segmenten
o Demografische rapporten en remarketinglijsten
o Aangepaste event tracking
o E-commerce
o Rapportages op maat maken met de Analysehub
o Multichannel rapportages
o Attributie
o Inzichten halen uit Realtime Analytics

Google Ads Advanced

(2bijeenkomsten)

o Strategie en resultaat
o Strategisch opzetten van campagnes
o Ideale accountstructuur voor je account
o Optimaliseren van kwaliteitsscore van advertenties en zoekwoorden
o Nieuwe ontwikkelingen en handige tools
o Aanpak campagnes
o Cross-device campagnes optimaliseren
o Geavanceerde targeting
o Advertentie-extensies optimaal inzetten
o Handmatige versus geautomatiseerde biedstrategieën
o Google Display Netwerk en Remarketing
o Meten en optimaliseren
o Sturen op de juiste KPI's
o Handmatige werkzaamheden versus automatisering
o Een goede routine voor continue optimalisatie

Search Engine Optimization Advanced

(2bijeenkomsten)

o Gevorderde technieken en inzichten voor SEO
o Actuele ontwikkelingen op het gebied van SEO
o De techniek achter SEO
o Contentoptimalisatie
o Geavanceerde linkbuilding
o Optimaliseren van vindbaarheid
o Crawl budget
o Sitesnelheid
o Featured snippets en structured data
o SEO-strategie
o Opzetten van een SEO-strategie
o Uitvoeren van een SEO-strategie
o Van basis SEO-strategie naar SEO-expertstrategie
o SEO bij websitemigraties
o SEO borgen in de (marketing)organisatie
o Effect en rendement
o Meten is weten
o ROI van SEO
o Continu verbeteren aan de hand van periodieke werkzaamheden
o Best practices
o Slim ingezette technieken voor SEO
o Praktijkvoorbeelden uit diverse branches B2B en B2C
o SEO-analyse van marktleiders

Online Advertising Advanced

(6bijeenkomsten)

o Trends en ontwikkelingen in online advertising (inclusief mobile)
o Customer journey en touchpoints
o Uitleg over de mogelijkheden (Social, Programmatic, SEA, display enzovoort)
o Inzichten verzamelen over doelgroep, het targeten aan de hand van de juiste info
o Opzet van online advertising campagnes (het formuleren van KPI’s enzovoort)
o Budgetteren van online advertising campagnes
o Het opstellen van een briefing voor het advertising/reclamebureau
o Meten van online advertising campagnes en tooling die je kunt gebruiken
o Het maken van een dashboard van je online advertising campagnes
o Het bijsturen van je online advertising campagnes
o Cases vanuit de praktijk van campagnes

E-mailmarketing Advanced

(4bijeenkomsten)

o E-mailstrategie
o Actuele ontwikkelingen op het gebied van e-mailmarketing
o E-mailmarketing binnen de marketingstrategie
o Doelstellingen en KPI's
o Het neerzetten van een goede e-mailstrategie
o Design en automation
o Mobile first versus content first
o E-mail binnen marketing automation
o Tools voor e-mailmarketing (automation)
o Impact van technische en juridische ontwikkelingen op het gebied van automation
o Effectieve conversie
o E-mailbestand opbouwen, verrijken en onderhouden
o Databasemanagement en -analyse
o E-mailmarketing voor zowel acquisitie als retentie
o Conversieoptimalisatie binnen e-mailmarketing
o Rendementsverhogende factoren en effectieve A/B-testing

Conversion Optimization Advanced

(6bijeenkomsten)

o Conversieoptimalisatie
o Mogelijkheden en valkuilen van CRO
o De rol van conversieoptimalisatie (CRO) binnen het strategisch perspectief
o Verschil tussen B2B- en B2C-optimalisatie
o Het opzetten van een CRO-programma
o CRO-methodieken
o Landingspagina’s optimaliseren versus full-funnel optimalisatie
o Optimaliseren door middel van A/B-testing en multivariate testing
o CRO-piramide
o Expertreviews en usabilityonderzoek
o Optimaliseren voor mobiel gebruik
o Online persuasion
o CRO tools en data
o Tools voor CRO
o Juiste KPI’s gebruiken
o Meetpunten identificeren voor verbetering van de customer journey
o Usability
o Analyseren van webdata en testresultaten

Customer Journey

(2bijeenkomsten)

o Wat is customer journey?
o Customer experience
o Customer journey mapping
o Doelgroepanalyse
o Persona's, segmenten en gedragsdoelgroepen
o Analyse en optimalisatie
o Funneloptimalisatie
o Touchpoints en kanalen
o Bestaande klantprocessen analyseren en verbeteren
o Nieuwe klantprocessen bedenken
o Resultaten meten en data-geïnformeerd continu optimaliseren
o Customer journey uitdenken implementeren in je organisatie

Social Media Campagnes

(6bijeenkomsten)

o Social-campagneconcepten
o Branding
o Campagnedoelstellingen
o Contentplanning
o Budgetplanning
o Tone of voice
o Leer de targetmogelijkheden
o Het managen van een actieve campagne
o Het meten van een social campagne
o Social influencers inzetten
o Effectief personaliseren van communicatie
o Social advertising campagne opzetten op onder andere Facebook, LinkedIn, Instagram en Snapchat
o Webcare

De opleiding NIMA B Digital Marketing Praktijkopleiding duurt 15 maanden. De opleiding wordt zowel overdag als in de avond gegeven. De dagvariant heeft 25 bijeenkomsten van 10.00 uur tot 13.00 uur. De avondvariant heeft 25 bijeenkomsten van 19.00 uur tot 22.00 uur.

Vakopleiding

SRM-NBDMPO|NIMA B Digital Marketing Praktijkopleiding

Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen

Er zijn nog geen ervaringen.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Download gratis en vrijblijvend de informatiebrochure

(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)

Heb je nog vragen?

(optioneel)