NIMA B Digital Marketing (zonder Live Businesscase) - Virtual Classroom

Tijdsduur
Locatie
Op locatie, Online
Startdatum en plaats

NIMA B Digital Marketing (zonder Live Businesscase) - Virtual Classroom

SRM
Logo van SRM
Opleiderscore: starstarstarstarstar_border 8,3 SRM heeft een gemiddelde beoordeling van 8,3 (uit 1.136 ervaringen)

Tip: meer info over het programma, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

Startdata en plaatsen

placeVirtual Classroom
13 feb. 2023 tot 4 dec. 2023
placeVirtual Classroom
14 feb. 2023 tot 5 dec. 2023
placeVirtual Classroom
14 feb. 2023 tot 5 dec. 2023
placeVirtual Classroom
17 feb. 2023 tot 8 dec. 2023
placeVirtual Classroom
18 feb. 2023 tot 9 dec. 2023

Beschrijving

Je bent betrokken bij digital marketing en/of commerciële digitale communicatie binnen je organisatie. Je wilt meer kennis opdoen over het online gebied en het opstellen van op elkaar afgestemde on...

In de Virtual Classroom wordt de klasruimte digitaal nagebootst en volg je live les via de computer. De lessen zijn klassikaal en interactief, waardoor de les niet heel anders is dan normaal. Je kunt tijdens de les direct vragen stellen aan de docent, werken aan opdrachten en discussiëren met medestudenten. Op deze manier kun je veilig vanuit huis studeren. Het enige dat je nodig hebt is een werkende internetverbinding. Je ontvangt duidelijke instructies over het inloggen en het gebruik en er i…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: Business Case Management, Digital Marketing, NIMA Marketing-B, NIMA e-Marketing B en NIMA.

Je bent betrokken bij digital marketing en/of commerciële digitale communicatie binnen je organisatie. Je wilt meer kennis opdoen over het online gebied en het opstellen van op elkaar afgestemde on...

In de Virtual Classroom wordt de klasruimte digitaal nagebootst en volg je live les via de computer. De lessen zijn klassikaal en interactief, waardoor de les niet heel anders is dan normaal. Je kunt tijdens de les direct vragen stellen aan de docent, werken aan opdrachten en discussiëren met medestudenten. Op deze manier kun je veilig vanuit huis studeren. Het enige dat je nodig hebt is een werkende internetverbinding. Je ontvangt duidelijke instructies over het inloggen en het gebruik en er is technische ondersteuning mochten er problemen zijn.
Als marketeer wil je volledig op de hoogte zijn van de kansen en mogelijkheden op het gebied van online marketing. Wil je je kennis en inzichten actualiseren en zo de veranderende markt bijhouden? De opleiding NIMA B Digital Marketing behandelt de kern van digital marketing en de invloed hiervan op strategisch denken en het functioneren van de organisatie. Na afloop beschik jij over de juiste kennis en vaardigheden om succesvolle marketingplannen op te stellen. Ook wordt je voorbereid op de officiële NIMA-examens. Doordat de opleiding een praktijkgerichte aanpak heeft, kun je de leerstof direct toepassen in je eigen werk. Als goed opge...

Er zijn geen toelatingseisen voor de opleiding en het examen. Kennis van NIMA A Marketing is een pre.


Je ontwikkelt je tot digital marketingspecialist door middel van 2 modules. Het programma van NIMA is hybride, wat betekent dat de opleiding bestaat uit 10 klassikale bijeenkomsten en een online omgeving waarin je op eigen gelegenheid kan oefenen met de stof. Je docent staat altijd klaar om vragen over deze e-learning te beantwoorden. Je gaat je verdiepen in de marketingmix, segmentatie en customer journey om de digitale marketingstrategie van je organisatie te kunnen verbeteren. Vervolgens breng je jouw opgedane kennis en ervaringen samen in een digitaal marketingplan voor je eigen organisatie.

Nieuw! Extra NIMA Persoonscertificering

Zodra je het diploma NIMA B Digital Marketing hebt behaald, mag je een jaar lang gratis de internationaal erkende digital marketingtitel Senior Digital Professional (SDP) achter je naam voeren. Zo zijn jouw kwaliteiten goed zichtbaar voor de buitenwereld en onderscheid je je van collega-digital marketingprofessionals.

o Heb je je diploma behaald? Meld je aan via https://www.nima.nl/persoonstitels/senior-digital-professional/. Je naam wordt vervolgens geregistreerd in het NIMA-diplomaregister, zodat je internationaal erkend SDP’er bent
o Je mag nu de afkorting SDP achter je naam zetten en het officiële SDP-logo gebruiken
o De titel garandeert dat je over goede en actuele vakbekwaamheid beschikt en hoge kennis en ervaring hebt op het gebied van digital marketing


De volgende onderwerpen komen aan bod:

Marketing B1

(3 bijeenkomsten + e-learning)

o De ondernemingsstrategie en het marketingplanningsproces
o Mission statement en business definition
o Analyse/marktonderzoek van de externe omgeving
o Inzicht in consumentengedrag
o Analyse interne omgeving
o Van SWOT-analyse tot centraal probleem
o Van centraal probleem naar opties: het formuleren van nieuw strategisch beleid
o Segmentatie, targeting, positionering

Digital marketing B2

(3 bijeenkomsten + e-learning)

o Maatschappelijke en technologische trends (zoals Internet of Things, robotisering en 3D-printing) en digitale marketing
o Keuze segmenten/personen waarvoor waarde gecreëerd wordt
o Personalisatie voor organisatie en klant
o Klantprofielen op basis van data-analyse
o SMART doelstellingen formuleren voor de inzet van online marketing
o De waardepropositie van de eigen organisatie
o De rol van online marketing binnen de customer journey
o Een naadloze aansluiting tussen on- en offline touchpoints (omnichannel)
o De rol die cocreatie, crowdsourcing, coproductie, co-innovatie, mass customization, individual customization, crowdfunding speelt in het productrealisatieproces
o (Mobiele) websites en apps binnen het productrealisatieproces
o Pricing: dynamic pricing/yield pricing, realtime pricing
o Online verkoopkanalen
o E-fulfillment binnen het distributiebeleid
o De impact van een platformstrategie
o De effectieve mix van online marketingcommunicatie-instrumenten
o Retargeten van de doelgroep via bijvoorbeeld audience, contextual, geografische, sociodemografische of behavioural targeting
o De rol van contentmarketing bij online branding, klantenwerving en retentie
o Klantrelatie en eCRM
o Service aan bestaande klanten via (mobiele) website, apps, e-mail en social media
o Wetgeving AVG
o Monitoring rol realtime data voor het ontwikkelen, monitoren en bijsturen van online marketingactiviteiten
o Accountability: zijn de doelstellingen in financieel opzicht gehaald

Live businesscase (optioneel)

(2 dagen waarvan 1 met aansluitende avond)

o Actuele real life businesscase
o Actiegerichte aanpak in teams
o Multidisciplinaire aanpak marketing, communicatie, marketingcommunicatie
o Challenge met pitch voor real life opdrachtgever

Deze opleiding NIMA B Digital Marketing duurt 10 maanden. De opleiding wordt zowel overdag als in de avond gegeven. De dagopleiding heeft 10 bijeenkomsten van 10.00 tot 13.00 uur en de avondvariant heeft 10 bijeenkomsten van 19.00 tot 22.00 uur. De opleiding is ook via e-learning te volgen met contact en begeleiding op afstand.
Kies je ervoor om aan de live businesscase deel te nemen? Dan moet je voor alle varianten rekening houden met 1 dag van 10.00 uur tot 22.00 uur en 1 dag van 10.00 uur tot 16.00 uur.
Volg je de opleiding via e-learning? Dan is het mogelijk om de examentraining alsnog klassikaal of via de virtual classroom te volgen.

Vakopleiding

SRM-NDMB3|NIMA B Digital Marketing (zonder Live Businesscase)

Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen

Er zijn nog geen ervaringen.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Download gratis en vrijblijvend de informatiebrochure

(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)

Heb je nog vragen?

(optioneel)