NIMA B Marketingcommunicatie (zonder Live Businesscase) - E-learning

Type product
Startdatum en plaats
Logo van SRM
Opleiderscore: starstarstarstarstar_border 8,3 SRM heeft een gemiddelde beoordeling van 8,3 (uit 1.135 ervaringen)

Tip: meer info over het programma, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

Startdata en plaatsen

placeE-learning
15 feb. 2021 tot 1 jan. 2022

Beschrijving

Je bent communicatiemanager of marketingcommunicatieprofessional en je wilt je verder ontwikkelen op het gebied van marketingcommunicatie.

Nu de inzet van online media steeds belangrijker wordt, is het voor organisaties moeilijker om een onderscheidend verhaal aan hun klantgroepen over te brengen en daarvoor de juiste communicatiekanalen te kiezen. Bovendien draait het niet enkel meer om het zenden van een boodschap. Je klanten willen ook graag met je in gesprek kunnen gaan. Een echte marketingcommunicatiespecialist weet hier alles van en is in staat om traditionele en online media zo in te zetten dat zij elkaar versterken. Wil je in dit boeiende werkgebied aan de slag of je kansen binnen he…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: Marketingcommunicatie, NIMA e-Marketing B, Business Case Management, NIMA Marketing-B en NIMA.

Je bent communicatiemanager of marketingcommunicatieprofessional en je wilt je verder ontwikkelen op het gebied van marketingcommunicatie.

Nu de inzet van online media steeds belangrijker wordt, is het voor organisaties moeilijker om een onderscheidend verhaal aan hun klantgroepen over te brengen en daarvoor de juiste communicatiekanalen te kiezen. Bovendien draait het niet enkel meer om het zenden van een boodschap. Je klanten willen ook graag met je in gesprek kunnen gaan. Een echte marketingcommunicatiespecialist weet hier alles van en is in staat om traditionele en online media zo in te zetten dat zij elkaar versterken. Wil je in dit boeiende werkgebied aan de slag of je kansen binnen het vak vergroten? Dan is de opleiding NIMA B Marketingcommunicatie zeer geschikt voor jou. Na afloop ben je in staat met succes een marketingcommunicatiestrategie uit te stippelen en uit te voeren via een uitgewerkt plan.

Er zijn geen verplichte toelatingseisen voor deze opleiding en het examen. Kennis van NIMA A Communicatie is een pre.

Het NIMA-examen bestaat uit 2 aparte delen: een schriftelijk deel (B1 Communicatie) en een mondeling deel (B2 Marketingcommunicatie). De examens voor het diploma NIMA B Marketingcommunicatie worden regelmatig aangeboden. Kijk voor de actuele data op www.nima.nl.
Het examen leg je af bij NIMA. Als je hiervoor een voldoende behaalt, ontvang je het zeer gewaardeerde NIMA-diploma ‘NIMA B Marketingcommunicatie’. Je hebt als voordeel dat je wordt ingeschreven in het officiële NIMA-diplomaregister. Het register geeft inzicht in wie, wanneer, welke NIMA-diploma’s heeft behaald.

Onder leiding van een uiterst ervaren marketingcommunicatiedeskundige verdiep je je in het strategisch marketingcommunicatieplan. Je bent na afloop in staat dit plan te ontwikkelen, presenteren, plannen, verdedigen en uitvoeren. Om dit met succes te volbrengen ga je aan de slag met belangrijke onderwerpen als merkanalyse, merkenbeleid, marktonderzoek en communicatieonderzoek. Ook leer je media optimaal in te zetten, onderzoek je welke kanalen je klanten gebruiken en ontdek je of een crossmediale strategie voordelen voor je organisatie kan opleveren. Je brengt de customer journey van je klanten in kaart en weet op de juiste momenten met je klant in gesprek te gaan. Data helpen je hierbij. Door patronen te herkennen weet jij waar je klanten behoefte aan hebben en kun je hen met een persoonlijke boodschap benaderen. Kortom: je werkt aan de ontwikkeling van vaardigheden die onmisbaar zijn voor een marketingcommunicatieprofessional. Daarnaast word je optimaal voorbereid op alle onderdelen van het NIMA-examen.

Nieuw! Extra NIMA Persoonscertificering

Na het behalen van je diploma NIMA B Communicatie via SRM mag je een jaar lang gratis de internationaal erkende communicatietitel Senior Communication Professional (SCP) achter je naam voeren. Hiermee maak je jouw kwaliteiten zichtbaar voor de buitenwereld en onderscheid je je van collega-communicatieprofessionals.
o Na het behalen van je diploma meld je je aan via https://www.nima.nl/persoonstitels/senior-communication-professional/. Je naam wordt vervolgens geregistreerd in het NIMA-diplomaregister, zodat je zichtbaar (internationaal) erkend SCP’er bent
o Je mag de afkorting SCP achter je naam dragen en het officiële SCP logo gebruiken
o De titel is een garantielabel voor een goede en actuele vakbekwaamheid en hoge kennis en ervaring op het gebied van communicatie


In deze opleiding verdiep je je in uiteenlopende onderwerpen op het gebied van marketing en communicatie. Van het vormgeven van een merkidentiteit tot het ontwikkelen van een communicatieplan waarin het samenspel tussen de verschillende communicatiekanalen wordt meegenomen. Zo ontwikkel jij je tot breed inzetbare marketingcommunicatieprofessional.
De volgende onderwerpen komen aan bod:

Communicatiemanager B

(10 bijeenkomsten)
o Missie, visie en strategie
o Communicatieplan
o Communicatiestrategieën
o Merkidentiteit
o Communicatiebeleid
o Digitale communicatie
o Social media
o Adviseren
o Corporate brand
o Relatiemanagement
o Eventmanagement

Marketingcommunicatie B

(6 bijeenkomsten)
o Strategische marketingplanning
o Marketingstrategieën en marktanalyse
o Concurrentieanalyse en afnemersgedrag
o Marktonderzoek en communicatieonderzoek
o Het marketingcommunicatieplan
o Brandmanagement
o Merkenbeleid en strategie
o Strategie en (media)planning
o Mediumtype en mediumselectie
o E-commerce
o Marketinginformatiesysteem
o Customer relationship management (CRM)
o De briefing en conceptbeoordeling
o Presenteren van een communicatieplan

Live businesscase (optioneel)

(2 dagen waarvan 1 met aansluitende avond)
o Actuele - real life - businesscase
o Actiegerichte aanpak in teams
o Multidisciplinaire aanpak marketing, communicatie, marketingcommunicatie
o Challenge met pitch voor - real life - opdrachtgever

Deze opleiding NIMA B Marketingcommunicatie duurt 8 maanden. De opleiding wordt zowel overdag als in de avond verzorgd. De dagopleiding heeft 9 bijeenkomsten van 10.00 uur tot 16.00 uur. De avondopleiding heeft 18 bijeenkomsten van 19.00 uur tot 22.00 uur. De opleiding is ook via e-learning te volgen met contact en begeleiding op afstand.
Kies je ervoor om aan de live businesscase deel te nemen? Dan moet je voor alle varianten rekening houden met 1 dag van 10.00 uur tot 22.00 uur en 1 dag van 10.00 uur tot 16.00 uur voor de live businesscase.

Vakopleiding

SRM-NMB3|NIMA B Marketingcommunicatie (zonder Live Businesscase)

Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen

Er zijn nog geen ervaringen.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Download gratis en vrijblijvend de informatiebrochure

Aanhef
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)

Heb je nog vragen?

(optioneel)