NIMA B Marketingcommunicatie - Zaterdag

Tijdsduur
Startdatum en plaats
Logo van SRM
Opleiderscore: starstarstarstarstar_border 8,3 SRM heeft een gemiddelde beoordeling van 8,3 (uit 1.130 ervaringen)

Tip: meer info over het programma, startdatum, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

Startdata en plaatsen

Amsterdam
14 mrt. 2020 tot 12 dec. 2020
Eindhoven
14 mrt. 2020 tot 12 dec. 2020
Rotterdam
14 mrt. 2020 tot 12 dec. 2020
Utrecht
14 mrt. 2020 tot 12 dec. 2020
Zwolle
14 mrt. 2020 tot 12 dec. 2020

Beschrijving

Je bent communicatiemanager of -medewerker en je wilt je ontwikkelen tot professional op het gebied van marketingcommunicatie.

Nu de inzet van online media steeds belangrijker wordt, is het voor organisaties moeilijker om een onderscheidend verhaal aan hun klantgroepen over te brengen en daarvoor de juiste communicatiekanalen te kiezen. Bovendien draait het niet enkel meer om het zenden van een boodschap. Je klanten willen ook graag met je in gesprek kunnen gaan. Een echte marketingcommunicatiespecialist weet hier alles van en is in staat om traditionele en online media zo in te zetten dat zij elkaar versterken. Wil je in dit boeiende werkgebied aan de slag of je kansen binnen het vak vergro…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: NIMA e-Marketing B, NIMA Marketing-B, Marketingcommunicatie, NIMA en NIMA Marketing-A.

Je bent communicatiemanager of -medewerker en je wilt je ontwikkelen tot professional op het gebied van marketingcommunicatie.

Nu de inzet van online media steeds belangrijker wordt, is het voor organisaties moeilijker om een onderscheidend verhaal aan hun klantgroepen over te brengen en daarvoor de juiste communicatiekanalen te kiezen. Bovendien draait het niet enkel meer om het zenden van een boodschap. Je klanten willen ook graag met je in gesprek kunnen gaan. Een echte marketingcommunicatiespecialist weet hier alles van en is in staat om traditionele en online media zo in te zetten dat zij elkaar versterken. Wil je in dit boeiende werkgebied aan de slag of je kansen binnen het vak vergroten? Dan is de NIMA B Marketingcommunicatie zeer geschikt voor jou. Na afloop ben je in staat met succes een marketingcommunicatiestrategie uit te stippelen en uit te voeren via een uitgewerkt plan.

Er zijn geen verplichte toelatingseisen voor de opleiding en het examen. Kennis van NIMA A Marketing is een pre.

Het NIMA-examen bestaat uit 2 aparte delen: een schriftelijk deel (B1 Communicatie) en een mondeling deel (B2 Marketingcommunicatie). De examens voor het diploma NIMA B Marketingcommunicatie worden regelmatig aangeboden. Kijk voor de actuele data op www.nima.nl.
Het examen leg je af bij NIMA. Als je hiervoor een voldoende behaalt, ontvang je het zeer gewaardeerde NIMA-diploma ‘NIMA B Marketingcommunicatie’. Je hebt als voordeel dat je wordt ingeschreven in het officiële NIMA-diplomaregister. Het register geeft inzicht in wie, wanneer, welke NIMA-diploma’s heeft behaald.

Onder leiding van een uiterst ervaren marketingcommunicatiedeskundige verdiep je je in het strategisch marketingcommunicatieplan. Je bent na afloop in staat dit plan te ontwikkelen, presenteren, plannen, verdedigen en uitvoeren. Om dit met succes te volbrengen ga je aan de slag met belangrijke onderwerpen als merkanalyse, merkenbeleid, marktonderzoek en communicatieonderzoek. Ook leer je media optimaal in te zetten en werk je aan de ontwikkeling van vaardigheden die onmisbaar zijn voor een marketingcommunicatieprofessional. Daarnaast word je optimaal voorbereid op alle onderdelen van het NIMA-examen.

De volgende onderwerpen komen aan bod:

Communicatiemanager B

(10 bijeenkomsten)
o Missie, visie en strategie
o Communicatieplan
o Communicatiestrategieën
o Merkidentiteit
o Communicatiebeleid
o Digitale communicatie
o Social media
o Adviseren
o Corporate brand
o Relatiemanagement
o Eventmanagement

Marketingcommunicatie B

(6 bijeenkomsten)
o Strategische marketingplanning
o Marketingstrategieën en marktanalyse
o Concurrentieanalyse en afnemersgedrag
o Marktonderzoek en communicatie­onderzoek
o Het marketingcommunicatieplan
o Brandmanagement
o Merkenbeleid en strategie
o Strategie en (media)planning
o Mediumtype en mediumselectie
o E-commerce
o Marketinginformatiesysteem
o Customer relationship management (CRM)
o De briefing en conceptbeoordeling
o Presenteren van een communicatieplan

De opleiding NIMA B Marketingcommunicatie duurt 8 maanden. De opleiding wordt zowel overdag als in de avond verzorgd. De dagvariant heeft 8 bijeenkomsten van 10.00 uur tot 16.00 uur en 2 bijeenkomsten van 3 uur. De avondvariant heeft 18 bijeenkomsten van 19.00 uur tot 22.00 uur. De opleiding wordt ook via e-learning verzorgd met contact en begeleiding op afstand.

Vakopleiding

SRM-NMB3|NIMA B Marketingcommunicatie

Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen

Er zijn nog geen ervaringen.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Download gratis en vrijblijvend de informatiebrochure

Aanhef
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)

Heb je nog vragen?

(optioneel)