Online Campagnes Aansturen - Virtual Classroom
Startdata en plaatsen
Beschrijving
Deze training is bedoeld voor de marketingprofessional die online campagnes vanuit strategisch niveau wil benaderen. Tijdens deze training leer je campagne(briefings) ontwerpen en aansturen. Met de...
In de Virtual Classroom wordt de klasruimte digitaal nagebootst en volg je live les via de computer. De lessen zijn klassikaal en interactief, waardoor de les niet heel anders is dan normaal. Je kunt tijdens de les direct vragen stellen aan de docent, werken aan opdrachten en discussiëren met medestudenten. Op deze manier kun je veilig vanuit huis studeren. Het enige dat je nodig hebt is een werkende internetverbinding. Je ontvangt duidelijke instructies over het inloggen en het gebruik en er i…
Veelgestelde vragen
Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.
Deze training is bedoeld voor de marketingprofessional die online campagnes vanuit strategisch niveau wil benaderen. Tijdens deze training leer je campagne(briefings) ontwerpen en aansturen. Met de...
In de Virtual Classroom wordt de klasruimte digitaal nagebootst
en volg je live les via de computer. De lessen zijn klassikaal en
interactief, waardoor de les niet heel anders is dan normaal. Je
kunt tijdens de les direct vragen stellen aan de docent, werken aan
opdrachten en discussiëren met medestudenten. Op deze manier kun je
veilig vanuit huis studeren. Het enige dat je nodig hebt is een
werkende internetverbinding. Je ontvangt duidelijke instructies
over het inloggen en het gebruik en er is technische ondersteuning
mochten er problemen zijn.
Een goede online marketingcampagne begint bij de campagnestrategie.
Wie wil je bereiken en met welke doelstelling(en)? En op welke
manier zorg je voor een goede briefing voor de interne en externe
personen die meewerken aan de campagne? Leer campagnes op te zetten
waarbij je controle houdt over wat er gebeurt en bijstuurt waar
nodig. Waar moet je op letten bij het (laten) optimaliseren
van social en display- advertenties, e-mails of real time bidding
videocampagnes? Na afloop van de training Online Campagnes
Aansturen van SRM kun jij een beknopt campagneplan opstellen en de
regie nemen.
In deze training ga je aan de slag met het ontwerpen, briefen en aansturen van online campagnes. Je start met het formuleren van een campagnestrategie en verdiept je in uiteenlopende selectiecriteria per middel, doelgroep, data en creatie. Je ontwikkelt vaardigheden om deze uit te werken in een briefing, mediaplan en daadwerkelijke campagnes. Uiteraard komt ook de optimalisatie van lopende campagnes en rapportages uitgebreid aan bod. Je leert alles over campagnemanagement van online, datagedreven campagnes. Van begin tot eind. Zo kun jij succesvolle campagnes ontwerpen en beheersen.
Je ontwikkelt de kennis en vaardigheden om online
marketingcampagnes aan te sturen. Van het opstellen van een
briefing tot het optimaliseren van je uiting. Uiteraard evalueer je
je campagnes ook. De inzichten die je hieruit haalt, kun je
toepassen in je optimalisatie van je huidige én volgende
campagnes.
De volgende onderwerpen komen aan bod:
Campagneontwikkeling
o Campagnestrategieën opzetten
o Customer journey
o Aansluiten van online campagnes op branding en positionering
Campagneplanning
o Briefing en mediaplan opstellen
o Haalbaarheid van het mediaplan beoordelen
o Online advertising campagnes managen
Campagnemanagement
o Tussentijds optimaliseren van je campagne
o Noodzakelijke en handige tools
Effectiviteit van campagnes
o Gebruiken van de juiste KPI’s
o Campagnes beoordelen op rendement
o Campagnerapportage en -evaluatie
3 dagen
Trainingen
SRM-ONCAS|Online Campagnes Aansturen
Brand Owner
Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen
Deel je ervaring
Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.