SRM B Online Communicatieadviseur - Dag
"Op zich had ik redelijk wat voorkennis opgebouwd uit eigen ervaring. De opleiding bevestigde zaken, ontkrachtte zaken en heeft veel nieuwe zaken/inzichten opgeleverd. En nieuwe kennis. Het was pittig, maar zeer waardevol. " - 18-05-2018 00:00
"Op zich had ik redelijk wat voorkennis opgebouwd uit eigen ervaring. De opleiding bevestigde zaken, ontkrachtte zaken en heeft veel nieuwe z… alles lezen - 18-05-2018 00:00
Startdata en plaatsen
placeAmsterdam 22 dec. 2023 tot 20 sep. 2024 |
placeEindhoven 22 dec. 2023 tot 20 sep. 2024 |
placeRotterdam 22 dec. 2023 tot 20 sep. 2024 |
placeUtrecht 22 dec. 2023 tot 20 sep. 2024 |
placeZwolle 22 dec. 2023 tot 20 sep. 2024 |
placeAmsterdam 15 mrt. 2024 tot 13 dec. 2024 |
placeEindhoven 15 mrt. 2024 tot 13 dec. 2024 |
placeRotterdam 15 mrt. 2024 tot 13 dec. 2024 |
placeUtrecht 15 mrt. 2024 tot 13 dec. 2024 |
placeZwolle 15 mrt. 2024 tot 13 dec. 2024 |
Beschrijving
Moet jij regelmatig communicatieadvies geven? Met deze unieke opleiding zorg jij voor meer impact van je communicatieadvies, waarbij het aspect online niet meer weg te denken is. Je ontwikkelt je t...
Zoek jij verdieping in je online communicatiekennis en competenties? En ben jij werkzaam als ervaren, online communicatieadviseur? Kies dan voor deze uitdagende vakopleiding van SRM, waarmee je je online kennis verdiept en je ontwikkelt tot specialist. Doordat de nadruk op praktisch uitvoerbare inzichten ligt waarmee je direct aan de slag kunt, is de opgedane kennis direct toepasbaar bij je online communicatie-inspanningen. De bijeenkomsten worden verzorgd door de beste praktijkprofessionals ui…
Veelgestelde vragen
Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.
Moet jij regelmatig communicatieadvies geven? Met deze unieke opleiding zorg jij voor meer impact van je communicatieadvies, waarbij het aspect online niet meer weg te denken is. Je ontwikkelt je t...
Zoek jij verdieping in je online communicatiekennis en competenties? En ben jij werkzaam als ervaren, online communicatieadviseur? Kies dan voor deze uitdagende vakopleiding van SRM, waarmee je je online kennis verdiept en je ontwikkelt tot specialist. Doordat de nadruk op praktisch uitvoerbare inzichten ligt waarmee je direct aan de slag kunt, is de opgedane kennis direct toepasbaar bij je online communicatie-inspanningen. De bijeenkomsten worden verzorgd door de beste praktijkprofessionals uit het werkveld van online marketing en zo leer jij het vak uit eerste hand. Je leert de ins en outs van contentmanagement, analytics, SEO, customer journey, social media, contentstrategie, conversieoptimalisatie en online advertising. Je groeit als adviseur met je kennis van de online mogelijkheden en de toepassing van data binnen je adviezen. Na afloop sta je sterker in je vak en ben je bekend met de belangrijkste ontwikkelingen in de online wereld.
Tijdens de opleiding verdiep je je kennis op het gebied van online communicatie, zodat je actief leert inspelen op de snel veranderende online wereld. Door een stevige basis van inzichten en kennis weet je trends op waarde te schatten en kun je veel beter inspelen op de vele updates waar je mee geconfronteerd wordt. Je leert strategische keuzen maken die door hun flexibiliteit niet snel achterhaald raken. Alle belangrijke onderwerpen komen hierbij aan bod, waaronder analytics, contentstrategie en social media. Je ontwikkelt vaardigheden om je organisatie zo goed mogelijk te laten inspelen op de wensen en het gedrag van de doelgroepen. Bovendien ontwikkel je je adviesvaardigheden, zodat je complexe communicatievraagstukken kunt vertalen naar overtuigende adviezen. Daarbij word je begeleid door een van de beste professionals uit de communicatiesector, die jou de fijne kneepjes van het vak leert.
Tijdens deze opleiding ontwikkel je vaardigheden om
conversieoptimalisatie binnen een strategisch perspectief te
plaatsen en leer je contentstrategieën toe te passen op de juiste
doelgroep. Ook ga je aan de slag met het optimaliseren van
rapportages en analyses en verdiep je je in het opzetten van een
strategisch plan voor de online kanalen van je organisatie.
De volgende onderwerpen komen aan bod:
Kick-off/Integrale eindopdracht
o Uitleg van de opzet van de opleiding en de eindopdracht
o Onderwerpkeuze eindopdracht
o Informatie over individuele begeleiding
Customer Journey
o Wat is customer journey?
o Customer experience
o Customer journey mapping
o Doelgroepanalyse
o Persona's, segmenten en gedragsdoelgroepen
o Analyse en optimalisatie
o Funneloptimalisatie
o Touchpoints en kanalen
o Bestaande klantprocessen analyseren en verbeteren
o Nieuwe klantprocessen bedenken
o Resultaten meten en datageïnformeerd continu optimaliseren
o Customer journey uitdenken implementeren in je organisatie
Online Campagnes Aansturen
o Campagneontwikkeling
o Campagneplanning
o Campagnemanagement
o Effectiviteit van campagnes
Integrale eindopdracht
Google Analytics 4 Advanced
o Tracking op orde
o Doelen, doelgroepen en KPI’s
o Check: instellingen en tracking op orde
o Aangepaste events doormeten
o Meerdere domeinen en apps bijhouden
o Zoeken op je website
- Verdiepen Analytics
o Van data naar inzichten
o Aandacht voor privacy in Google Analytics 4
o Wat kan er wel en niet in Google Analytics 4
o Conversion modelling
o Aangepaste dimensies en metrics- Optimalisatierapportage en -analyse
o Segmenten, doelgroepen en vergelijkingen
o Inzichten halen uit Realtime Analytics
o SEO-rapportages
o E-commercerapportage
o Rapportages op maat maken met de Analysehub
o Funnelrapportage
o Uitstappunten achterhalen
o Attributie
Contentstrategie
o Doelgroepen en stakeholders
o Aansluiten contentstrategie op marketingstrategie
o Contentstrategiepiramide
o Content door de gehele customer journey
o Thought leadership en content
o Meetbare doelstellingen
o Heldere doelgroepen en persona's Integratie van contentstrategie met andere online marketingonderdelen
o Kiezen van content KPI's voor content Redactieprocessen
o Contentkalender en planning
o Wet- en regelgeving, waaronder auteursrecht
o Analyse en evaluatie
o Gebruikersonderzoek
o Rendement van contentstrategie
Contentmanagement
o Trends in contentmanagement
o Doelgroep en doelstelling vastleggen
o Contentmanagementstrategie
o Opzetten contentaudit
o Webredactie aansturen en managen
o Vastleggen workflow
o Opstellen contentmatrix
o Contentmanagementsystemen (CMS)
o Webstatistieken en usability
Integrale eindopdracht
o Voortgang integrale eindopdracht
o Feedback van docent en medestudenten
Search Engine Optimization Advanced
o Gevorderde technieken en inzichten voor SEO
o Actuele ontwikkelingen op het gebied van SEO
o De techniek achter SEO
o Contentoptimalisatie
o Geavanceerde linkbuilding
o Optimaliseren van vindbaarheid
o Crawl budget
o Sitesnelheid
o Featured snippets en structured data- SEO-strategie
o Opzetten van een SEO-strategie
o Uitvoeren van een SEO-strategie
o Van basis SEO-strategie naar SEO-expertstrategie
o SEO bij websitemigraties
o SEO borgen in de (marketing)organisatie- Effect en rendement
o Meten is weten
o ROI van SEO
o Continu verbeteren aan de hand van periodieke werkzaamheden- Best practices
o Slim ingezette technieken voor SEO
o Praktijkvoorbeelden uit diverse branches B2B en B2C
o SEO-analyse van marktleiders
Conversion Optimization Advanced
o Conversieoptimalisatie
o Mogelijkheden en valkuilen van CRO
o De rol van conversieoptimalisatie (CRO) binnen het strategisch perspectief
o Verschil tussen B2B- en B2C-optimalisatie
o Het opzetten van een CRO-programma- CRO-methodieken
o Landingspagina’s optimaliseren versus full-funnel optimalisatie
o Optimaliseren door middel van A/B-testing en multivariate testing
o CRO-piramide
o Expertreviews en usabilityonderzoek
o Optimaliseren voor mobiel gebruik
o Online persuasion- CRO tools en data
o Tools voor CRO
o Juiste KPI’s gebruiken
o Meetpunten identificeren voor verbetering van de customer journey
o Usability
o Analyseren van webdata en testresultaten
Integrale eindopdracht
Masterclass Social Media voor de Communicatieprofessional
o Netwerken, platformen en community’s
o Kansen en risico’s
o Social-mediastrategieën en -plannen
o Social media in de interne ‘communicatieve organisatie’
o Inzet van content, posts, blogs, vlogs of influencers
o Praktijkvoorbeelden van bedrijven, overheid en non-profit
o Organiseren van digitale dialoog en participatie
o Effectief monitoren en managen van respons en reacties
o Do’s en don’ts
Integrale eindopdracht
o Afronding integrale eindopdracht
o Puntjes op de i voordat je de opdracht inlevert
De opleiding SRM B Online Communicatieadviseur duurt 9 maanden. De opleiding wordt overdag verzorgd. De dagopleiding heeft 15 bijeenkomsten van 09.30 uur tot 16.30 uur en 5 bijeenkomsten van 3 uur.
Vakopleiding
SRM-OCA|SRM B Online Communicatieadviseur
"Op zich had ik redelijk wat voorkennis opgebouwd uit eigen ervaring. De opleiding bevestigde zaken, ontkrachtte zaken en heeft veel nieuwe zaken/inzichten opgeleverd. En nieuwe kennis. Het was pittig, maar zeer waardevol. " - 18-05-2018 00:00
"Op zich had ik redelijk wat voorkennis opgebouwd uit eigen ervaring. De opleiding bevestigde zaken, ontkrachtte zaken en heeft veel nieuwe z… alles lezen - 18-05-2018 00:00
"Inhoud van de lessen waren goed. De docenten waren na de les niet of nauwelijks te benaderen voor verdere vragen etc. Voor de les Social Media stonden de foute exameneisen op jullie website. Dit was pas een of twee weken voor het examen gewijzigd. Erg jammer. " - 01-12-2017 00:00
"Inhoud van de lessen waren goed. De docenten waren na de les niet of nauwelijks te benaderen voor verdere vragen etc. Voor de les Social Med… alles lezen - 01-12-2017 00:00
"ik vond de stof te algemeen, te weinig diepgang in de cursus en niet erg veel toevoegen voor iemand die al enige interesse heeft in deze zaken of al werkzaam is in de marketing/communicatie." - 28-09-2017 00:00
"ik vond de stof te algemeen, te weinig diepgang in de cursus en niet erg veel toevoegen voor iemand die al enige interesse heeft in deze zak… alles lezen - 28-09-2017 00:00
"Wat ik jammer vond bij de opleiding Online communicatie essentials dat de presentatie van de betreffende "docenten" niet altijd overeen kwam met hetgeen in de exameneisen stond. Hierdoor moest er veel zelf gezocht worden naar informatie. Het zou prettiger zijn dat er een algemene syllabus is welke dan middels de presentaties van de betreffende onderwerpen verder wordt uitgediept." - 21-09-2017 00:00
"Wat ik jammer vond bij de opleiding Online communicatie essentials dat de presentatie van de betreffende "docenten" niet altijd overeen kwam… alles lezen - 21-09-2017 00:00
"Interessante lessen. Leuk opgezet met iedere les een andere docent uit de praktijk. Dit zorgt ervoor dat je veel vragen kunt stellen aan een professional over een bepaald onderwerp. Ik vond dit zeer waardevol." - 21-09-2017 00:00
"Interessante lessen. Leuk opgezet met iedere les een andere docent uit de praktijk. Dit zorgt ervoor dat je veel vragen kunt stellen aan een… alles lezen - 21-09-2017 00:00
"Het is een uitstekende manier om in korte tijd veel te leren over nieuwe ontwikkelingen in het vak. Kundige docenten, altijd interessante presentaties, maar die soms niet helemaal aansluiten op de examenstof. Voorbereiden voor het examen met de handouts is soms een uitdaging." - 19-09-2017 00:00
"Het is een uitstekende manier om in korte tijd veel te leren over nieuwe ontwikkelingen in het vak. Kundige docenten, altijd interessante pr… alles lezen - 19-09-2017 00:00
"Het was een praktische cursus, waarbij ik de theorie direct kon toepassen in de praktijk. Soms had wat mij betreft het tempo iets hoger mogen liggen, maar dat zal niet voor iedereen in mijn cursusgroep gelden." - 14-09-2017 00:00
"Het was een praktische cursus, waarbij ik de theorie direct kon toepassen in de praktijk. Soms had wat mij betreft het tempo iets hoger moge… alles lezen - 14-09-2017 00:00
"Gevarieerd aanbod onderwerpen, interessante/goede docenten, goed kennisniveau (strategische insteek en soms heel hands-on), prima locatie en sessies duurden niet te lang of te kort." - 02-05-2017 00:00
"Gevarieerd aanbod onderwerpen, interessante/goede docenten, goed kennisniveau (strategische insteek en soms heel hands-on), prima locatie en… alles lezen - 02-05-2017 00:00
"SRM brengt in korte tijd veel professionals bij elkaar die alle cursisten veel leren over het online pallet. Elke sessie zit bomvol informatie en onderling sluiten ze niet altijd even goed op elkaar aan. Als cursist moet je dus echt een duidelijk doel voor ogen hebben alvorens aan deze opleiding te beginnen. " - 01-05-2017 00:00
"SRM brengt in korte tijd veel professionals bij elkaar die alle cursisten veel leren over het online pallet. Elke sessie zit bomvol informat… alles lezen - 01-05-2017 00:00
Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.