Organisatie, Gedrag en Interne Communicatie (SRM COM C) - Dag
Startdata en plaatsen
placeAmsterdam 16 mei. 2025 tot 26 sep. 2025 |
placeEindhoven 16 mei. 2025 tot 26 sep. 2025 |
placeRotterdam 16 mei. 2025 tot 26 sep. 2025 |
placeUtrecht 16 mei. 2025 tot 26 sep. 2025 |
placeZwolle 16 mei. 2025 tot 26 sep. 2025 |
Beschrijving
Je bent werkzaam als communicatieprofessional, communicatiemanager of communicatieadviseur. Je wilt je kennis verdiepen op het gebied van interne communicatie, organisatiegedrag en de samenwerking ...
Deze vakopleiding Organisatie, Gedrag en Interne Communicatie (SRM COM C) neemt je op verdiepend niveau mee langs de positieve effecten die ontstaan door interne communicatie. Een organisatie kan veel succes behalen door medewerkers mee te nemen in belangrijke communicatiestukken en zo betrokkenheid en motivatie creëren. Je ontdekt hoe je met de juiste communicatie- en beïnvloedingstechnieken de interne en externe stakeholders kunt boeien en binden.
Tijdens deze vakopleiding ga je op gevorderd …
Veelgestelde vragen
Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.
Je bent werkzaam als communicatieprofessional, communicatiemanager of communicatieadviseur. Je wilt je kennis verdiepen op het gebied van interne communicatie, organisatiegedrag en de samenwerking ...
Deze vakopleiding Organisatie, Gedrag en Interne Communicatie (SRM COM C) neemt je op verdiepend niveau mee langs de positieve effecten die ontstaan door interne communicatie. Een organisatie kan veel succes behalen door medewerkers mee te nemen in belangrijke communicatiestukken en zo betrokkenheid en motivatie creëren. Je ontdekt hoe je met de juiste communicatie- en beïnvloedingstechnieken de interne en externe stakeholders kunt boeien en binden.
Tijdens deze vakopleiding ga je op gevorderd niveau in op de relatie tussen interne communicatie en organisatiegedrag. Je leert wat internal branding is en hoe je engagement kunt creëren door middel van de juiste communicatiemethoden. Je verdiept je in interculturele communicatie, een belangrijk onderwerp in onze huidige maatschappij waarbij diversiteit en inclusie een grote rol spelen. En zodra je het gedrag van groepen en individuen op sociaal en psychologisch niveau begrijpt, ga je dieper in op verschillende beïnvloedingstechnieken, zoals framing en nudging. Mede hierdoor wordt de rol van persuasieve communicatie je duidelijk. Tot slot verdiep je je in maatschappelijke en sociaaleconomische trends.
De volgende onderwerpen komen aan bod:
Masterclass Communicatie en Beïnvloeding (SRM C)
(2 bijeenkomsten)
o Persuasieve, beïnvloedende communicatie
o Gedrag van groepen en individuen (sociologie/psychologie)
o Beïnvloedingsmethoden en -strategieën (o.a. Cialdini)
o Beïnvloedingstechnieken: framing, nudging en spinning
o Betrokkenheid, dialoog, participatie, cocreatie
o Maatschappelijke en sociaaleconomische trends; ethiek in
communicatie
o Interculturele communicatie en groepsdiversiteit
Masterclass Interne Communicatie (SRM C)
(4 bijeenkomsten)
o Interne communicatie, positie en functie
o Structuur, cultuur en intern krachtenveld
o Kernwaarden en internal branding, engagement
o Interculturele communicatie; diversiteit en inclusie
o Communicatie bij verandering; interne samenwerking
o IC-strategieën: interactievisie en draagvlak
o Interne accountability, eigenaarschap
o Interne communicatieplan en aanpak
4 maanden
Vakopleiding
SRM-COMCOGIC|Organisatie, Gedrag en Interne Communicatie (SRM COM C)
Brand Owner
Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen
Deel je ervaring
Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.