SRM C Customer Experience en Business Intelligence - Dag

Tijdsduur

SRM C Customer Experience en Business Intelligence - Dag

SRM
Logo van SRM
Opleiderscore: starstarstarstarstar_border 8,3 SRM heeft een gemiddelde beoordeling van 8,3 (uit 1.136 ervaringen)

Tip: meer info over het programma, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

Startdata en plaatsen

Er zijn nog geen startdata bekend voor dit product.

SRM biedt haar producten standaard aan in de volgende regio's: Almere / Lelystad, Amersfoort, Amsterdam, Haarlem, Haarlemmermeer, Hilversum, Leiden, Utrecht, Zaanstad

Beschrijving

Je bent (online) marketeer of manager met een functie op HBO+ niveau en je hebt een verbindende rol betreffende sales, marketing en systemen. Het programma wordt verzorgd op C-niveau, hét niveau vo...

Wil jij weten hoe je je klanten het beste aan je kunt binden? En wil je de customer lifetime value laten toenemen? In dit programma SRM C Executive Master Customer Experience en Business Intelligence leer je de juiste balans vinden tussen winstgevendheid en klantgerichtheid. Zo verdiep je je in de customer journey en kun je met marktonderzoek en data-analyses je klanten begeleiden van oriëntatie tot aankoop. Tijdens het programma combineer je inzichten op het gebied van marketing, verkoop en te…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: Customer Experience, Business intelligence, Google Analytics, Customer Journey en UX / User Experience Design.

Je bent (online) marketeer of manager met een functie op HBO+ niveau en je hebt een verbindende rol betreffende sales, marketing en systemen. Het programma wordt verzorgd op C-niveau, hét niveau vo...

Wil jij weten hoe je je klanten het beste aan je kunt binden? En wil je de customer lifetime value laten toenemen? In dit programma SRM C Executive Master Customer Experience en Business Intelligence leer je de juiste balans vinden tussen winstgevendheid en klantgerichtheid. Zo verdiep je je in de customer journey en kun je met marktonderzoek en data-analyses je klanten begeleiden van oriëntatie tot aankoop. Tijdens het programma combineer je inzichten op het gebied van marketing, verkoop en technologie om je klanten een aanbod te kunnen doen voordat ze de behoefte bij zichzelf herkennen. Door actief met je klant mee te denken zorg jij voor een sterke merkvoorkeur.



Je wilt je klant centraal zetten door zijn behoeften in kaart te brengen en hem de gewenste ervaringen te bieden waardoor hij langer klant blijft en je de customer lifetime value verhoogt. Het verzamelen en inzetten van data speelt hierbij een belangrijke rol. Wat willen jouw klanten? En hoe kun je hen het beste benaderen? Je leert het in de SRM C Executive Master Customer Experience en Business Intelligence. Tijdens de opleiding vindt er een gastcollege plaats over een actueel onderwerp door een topmanager uit het bedrijfsleven.

In een combinatie van verschillende trainingen verdiep je je inzichten in klanttevredenheid, consumentengedrag, big data en businessmodellen. De kennis en vaardigheden die je hierbij opdoet, kun je direct toepassen in je werk. Zo heb je meteen profijt van je studie.
De volgende onderwerpen komen aan bod:

Startdag: Kick-off Executive Master Customer Experience en Business Intelligence

(1 dag)

o Kennismaking medestudenten
o Persoonlijke leerdoelen en ambities
o Opbouw opleiding en samenhang lessen
o Introductie docenten van modules
o Verkenning werkveld
o Uitleg afronding opleiding: starten met integrale eindopdracht
o Gastles door topmanager uit het bedrijfsleven

Masterclass Consumer Behaviour

(3 dagen)

o Begrijpen van gedrag van consumenten
o Anticiperen op veranderend consumentengedrag
o Omgevingsinvloeden
o Psychologische aspecten van consumentengedrag
o Motivatietheorie
o Individuele besluitvorming
o Probleemherkenning en zoeken naar informatie
o Het proces na aankoop
o Consumentendiversiteit
o Sociale klassen en lifestyles
o Sociale invloeden op consumentengedrag
o Consumentengedrag, marketing en ethiek
o (Online) marktonderzoek en ethiek
o Consumentenanalyse en strategie

Masterclass Customer Relationship Management (CRM)

(3 dagen)

o Customer lifecycle analyse en klanttevredenheid (NPS)
o Analyse en CRM-uitdaging vaststellen
o Vertalen van klantwaardeanalyse naar een CRM-strategie
o Klantwaarde managementstrategie
o Implementatie
o Introductie in een succesvol customer relationship management
o Strategie planmatig uitwerken naar maatregelen op het vlak van organisatie, cultuur, technologie/ICT
o Customer centric strategie en planning
o CRM en marketing automation
o Customer databronnen en datamanagement
o Verandermanagement en plateauplanning
o Kritische succesfactoren
o Juridische aspecten

Masterclass Business Intelligence en Big Data

(3 dagen)

o Big-data-analytics in onze maatschappij
o Inzet van big data in je organisatie
o Big-datastrategie
o Customer journey mapping
o Markt- en klanteninzichten naar betere strategische besluitvorming
o Analytics en slimme tools
o Datakwaliteit, eigen data en open-sourcedata
o Social listening en analytics
o Van data naar, visualisatie en inzicht
o Growth hacking
o Predictive analytics/modelling en forecasting in marketing
o Hyperpersonaliseer: van segmentatie naar 'segment of one'
o Privacy, wet- en regelgeving
o Best practices (do’s and dont’s)

Extra: gastcolleges

(Halve dagen gedurende de opleiding)

o Gastcollege over actueel onderwerp bij start opleiding

Live businesscase weekend

(Vrijdagochtend tot en met zaterdagmiddag, met overnachting op locatie)

o Actuele real life strategische businesscase
o Actiegerichte aanpak in teams
o Leiderschap en samenwerking
o Multidisciplinaire aanpak (online) marketing, communicatie en marketingcommunicatie
o Challenge met pitch voor real life opdrachtgever

Integrale eindopdracht

(In totaal 2 bijeenkomsten van 3 uur)

o Voorbereiden eindopdracht met examencoach
o Begeleiding door examencoach
o Je rondt dit programma af met een eindopdracht

Het programma SRM C Executive Master Customer Experience en Business Intelligence duurt 7 maanden. Het programma wordt overdag verzorgd. De dagvariant bestaat uit 12 lesdagen van 09.30 uur tot 16.30 uur, 1 gastles van 3 uur en 2 bijeenkomsten van 3 uur voor de begeleiding van de eindopdracht. De live businesscase duurt 2 dagen: van vrijdag 09.30 uur tot zaterdag 16.30 uur, met overnachting op locatie.

Vakopleiding

SRM-EMCS|SRM C Customer Experience en Business Intelligence

Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen

Er zijn nog geen ervaringen.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Download gratis en vrijblijvend de informatiebrochure

Aanhef
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)

Heb je nog vragen?

(optioneel)