SRM A Online Communicatie Professional - Virtual Classroom

Tijdsduur

SRM A Online Communicatie Professional - Virtual Classroom

SRM
Logo van SRM
Opleiderscore: starstarstarstarstar_border 8,3 SRM heeft een gemiddelde beoordeling van 8,3 (uit 1.142 ervaringen)

Tip: meer info over het programma, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

Startdata en plaatsen

Er zijn nog geen startdata bekend voor dit product.

Beschrijving

Je bent werkzaam in het communicatievak en hebt behoefte aan actuele kennis en inzicht, met bijbehorende vaardigheden die voor elke online communicatieprofessional van groot belang zijn. Deze combi...

In de Virtual Classroom wordt de klasruimte digitaal nagebootst en volg je live les via de computer. De lessen zijn klassikaal en interactief, waardoor de les niet heel anders is dan normaal. Je kunt tijdens de les direct vragen stellen aan de docent, werken aan opdrachten en discussiëren met medestudenten. Op deze manier kun je veilig vanuit huis studeren. Het enige dat je nodig hebt is een werkende internetverbinding. Je ontvangt duidelijke instructies over het inloggen en het gebruik en er i…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Je bent werkzaam in het communicatievak en hebt behoefte aan actuele kennis en inzicht, met bijbehorende vaardigheden die voor elke online communicatieprofessional van groot belang zijn. Deze combi...

In de Virtual Classroom wordt de klasruimte digitaal nagebootst en volg je live les via de computer. De lessen zijn klassikaal en interactief, waardoor de les niet heel anders is dan normaal. Je kunt tijdens de les direct vragen stellen aan de docent, werken aan opdrachten en discussiëren met medestudenten. Op deze manier kun je veilig vanuit huis studeren. Het enige dat je nodig hebt is een werkende internetverbinding. Je ontvangt duidelijke instructies over het inloggen en het gebruik en er is technische ondersteuning mochten er problemen zijn.

Met deze uitdagende opleiding leg je de fundering voor al je online communicatiewerkzaamheden. Door praktisch uitvoerbare inzichten op te doen, beheers je de fundamenten van online communicatie. Je gaat op praktijkgerichte wijze aan de slag met alle vormen van online communicatie, waaronder SEO, contentcreatie en social media. Hierin krijg je de ondersteuning van een ervaren communicatieprofessional die de theorie vertaalt naar een voor jou herkenbare praktijk. Je leert gebruiksvriendelijke en creatieve content te ontwerpen om daarmee het aantal conversies te optimaliseren. Zo ben jij straks als specialist helemaal thuis in online comm...

Je doet inzicht op in alle aspecten van online communicatie. Je gaat effectieve content voor websites en social-mediakanalen creëren en zo leren hoe je teksten maakt die zowel vindbaar (SEO) als overtuigend (conversiegedreven) zijn, én die ook nog eens afgestemd zijn op de doelgroep. Je krijgt ook te maken met de customer journey en je verdiept je in het ontwikkelen van een aanpak voor de online kanalen van jouw organisatie. Tot slot ontwikkel je vaardigheden om de resultaten van online communicatie-uitingen te analyseren en interpreteren vanuit Google Analytics. Zo zie je meteen het resultaat van jouw waardevolle input.

Wil jij beschikken over vaardigheden en inzichten in recente trends en ontwikkelingen binnen de online communicatie? Tijdens deze opleiding besteed je uitgebreid aandacht aan de voordelen van verschillende online communicatiekanalen en je leert conversiegericht schrijven. Ook ga je onder begeleiding van een ervaren professional analyses maken en interpreteren vanuit Google Analytics.

De volgende onderwerpen komen aan bod:

Kick-off/Integrale eindopdracht

o Uitleg van de opzet van de opleiding en de eindopdracht
o Onderwerpkeuze eindopdracht
o Informatie over individuele begeleiding

Customer Journey

o Wat is customer journey?
o Customer experience
o Customer journey mapping
o Doelgroepanalyse
o Persona's, segmenten en gedragsdoelgroepen
o Analyse en optimalisatie
o Funneloptimalisatie
o Touchpoints en kanalen
o Bestaande klantprocessen analyseren en verbeteren
o Nieuwe klantprocessen bedenken
o Resultaten meten en data-geïnformeerd continu optimaliseren
o Customer journey uitdenken implementeren in je organisatie

Integrale eindopdrachtGoogle Analytics 4

o Achtergrond Google Analytics 4
o Wat is Google Analytics 4?
o Waarom is versie 4 geïntroduceerd?
o De verschillen tussen Universal Analytics en Google Analytics 4
o Inrichten Analytics
o Doelstellingen en KPI’s bepalen en inrichten
o Juist inrichten van Google Analytics
o Mogelijke instellingen qua privacy en gebruikerstracking
o Begrijpen hoe Google Analytics 4 meet
o Rapportage en analyse
o De juiste (aangepaste) standaardrapportages vinden in Google Analytics
o Interpreteren en analyseren van data
o Delen van rapportages met stakeholders

Contentcreatie en Storytelling

o Contentmanagement
o Hoe stel je een effectieve crossmediale contentformule op?
o Hoe staat het met jouw contentstrategie?
o Hoe creëer je unieke en relevante content?
o Hoe krijg je inzicht in het herkennen van de kwaliteit van content?
o Storytellingprincipes
o De kracht van verhalen
o Aanpak van storytelling: hoe te beginnen?
o Doelgroep en keuzeplatform
o Content voor verschillende platformen
o Deelbare content
o Websites en blogs
o Foto- en videocontent
o Storytelling met social media
o Tools
o Hulpmiddelen voor het presenteren van digitale content
o Social sharing
o Concrete tools

Integrale eindopdracht

o Voortgang integrale eindopdracht
o Feedback van docent en medestudenten

Online Advertising

o Strategie en mogelijkheden
o Online advertising in de customer journey
o Verschillende soorten advertising
o REAN-model en doelstellingen bepalen voor online advertising
o Bepalen van doelstellingen en KPI’s
o Online campagnes
o Mogelijkheden van Facebook, LinkedIn, Instagram, TikTok, Google Ads, display, video en andere vormen van advertising
o Targeten van je doelgroep
o Boodschap bepalen en advertenties opmaken
o Resultaat van online advertising
o Hoe meet je online advertising?
o ROI bepalen van je online advertising
o Rapportage en prestaties interpreteren
o Regelgeving
o Inzicht in actuele privacywetgeving
o Datagebruik en codes

Search Engine Optimization (SEO)

o Zoekmachinemarketing
o Wat is zoekmachinemarketing?
o Betaalde en/of organische vindbaarheid
o Zoekmachinemarketing en siteontwerp
o Ontwikkelingen van de SERP
o SEO eigen site
o Zoekwoorden kiezen
o Zoekwoordenstrategieën
o Zoekwoorden in domeinnamen en URL’s
o SEO page scan tools
o Interne links en navigatiestructuur
o Indexatie verbeteren
o Checklist indexatiecomponenten
o Linkpopulariteit en doorklikpopulariteit
o Linkbuilding
o SEO versus UX
o Techniek
o Omgaan met automatisch gegenereerde URL's
o Websitesnelheid
o Contentmanagementsystemen
o Spam
o Resultaten meten
o Google Analytics
o Google Search Console
o SEO Monitoring

Integrale eindopdrachtSchrijven voor Social Media

o Do’s en don’ts voor goede social posts op LinkedIn, Facebook, Twitter en Instagram
o Impact van de tone of voice
o Tone of voice voor jouw doelgroep
o Formeel of informeel/u of je
o Humor op social media, kan dat?
o Cialdini: verleidingsprincipes om mensen te activeren
o Schrijfstijlen voor social media 8 stijlmiddelen voor goede posts
o Aansluiten bij de behoefte van de doelgroep
o Het creëren van engagement
o Content posten, reageren en engagen
o Call-to-actions Beeld en video op Facebook, LinkedIn, Twitter en Instagram
o Belang van algoritme
o Content recyclen
o Plaatsing van content inplannen
o Contentkalender
o Verschil tussen organische berichten en advertenties op social media

Conversieoptimalisatie (CRO)

o Methoden voor conversieoptimalisatie
o Conversiegericht schrijven
o Je conversieratio meten en analyseren
o Interpreteren van je Google Analytics-data
o Belangrijke KPI's
o A/B- en multivariate testen
o Psychologische principes van usability
o CRO-piramide
o Expertreviews en usabilityonderzoek
o Optimaliseren voor mobiel gebruik

Integrale eindopdracht

o Afronding integrale eindopdracht
o Puntjes op de i voordat je de opdracht inlevert

De opleiding SRM A Online Communicatie Professional duurt 6 maanden. De opleiding wordt overdag gegeven. De dagopleiding heeft 12 bijeenkomsten van 09.30 uur tot 16.30 uur en 5 bijeenkomsten van 3 uur.

Vakopleiding

SRM-OCSL|SRM A Online Communicatie Professional

Brand Owner

Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen

Er zijn nog geen ervaringen.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Download gratis en vrijblijvend de informatiebrochure

(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)

Heb je nog vragen?

(optioneel)