SRM B Online Communicatieadviseur - Virtual Classroom
Startdata en plaatsen
placeVirtual Classroom 22 dec. 2023 tot 20 sep. 2024 |
placeVirtual Classroom 15 mrt. 2024 tot 13 dec. 2024 |
Beschrijving
Moet jij regelmatig communicatieadvies geven? Met deze unieke opleiding zorg jij voor meer impact van je communicatieadvies, waarbij het aspect online niet meer weg te denken is. Je ontwikkelt je t...
In de Virtual Classroom wordt de klasruimte digitaal nagebootst en volg je live les via de computer. De lessen zijn klassikaal en interactief, waardoor de les niet heel anders is dan normaal. Je kunt tijdens de les direct vragen stellen aan de docent, werken aan opdrachten en discussiëren met medestudenten. Op deze manier kun je veilig vanuit huis studeren. Het enige dat je nodig hebt is een werkende internetverbinding. Je ontvangt duidelijke instructies over het inloggen en het gebruik en er i…
Veelgestelde vragen
Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.
Moet jij regelmatig communicatieadvies geven? Met deze unieke opleiding zorg jij voor meer impact van je communicatieadvies, waarbij het aspect online niet meer weg te denken is. Je ontwikkelt je t...
In de Virtual Classroom wordt de klasruimte digitaal nagebootst
en volg je live les via de computer. De lessen zijn klassikaal en
interactief, waardoor de les niet heel anders is dan normaal. Je
kunt tijdens de les direct vragen stellen aan de docent, werken aan
opdrachten en discussiëren met medestudenten. Op deze manier kun je
veilig vanuit huis studeren. Het enige dat je nodig hebt is een
werkende internetverbinding. Je ontvangt duidelijke instructies
over het inloggen en het gebruik en er is technische ondersteuning
mochten er problemen zijn.
Zoek jij verdieping in je online communicatiekennis en
competenties? En ben jij werkzaam als ervaren, online
communicatieadviseur? Kies dan voor deze uitdagende vakopleiding
van SRM, waarmee je je online kennis verdiept en je ontwikkelt tot
specialist. Doordat de nadruk op praktisch uitvoerbare inzichten
ligt waarmee je direct aan de slag kunt, is de opgedane kennis
direct toepasbaar bij je online communicatie-inspanningen. De
bijeenkomsten worden verzorgd door de beste praktijkprofessionals
uit het werkveld van online marketing en zo leer jij het vak uit
eerste hand. Je leert de ins en outs van contentmanagement,
analytics, SEO, custo...
Tijdens de opleiding verdiep je je kennis op het gebied van online communicatie, zodat je actief leert inspelen op de snel veranderende online wereld. Door een stevige basis van inzichten en kennis weet je trends op waarde te schatten en kun je veel beter inspelen op de vele updates waar je mee geconfronteerd wordt. Je leert strategische keuzen maken die door hun flexibiliteit niet snel achterhaald raken. Alle belangrijke onderwerpen komen hierbij aan bod, waaronder analytics, contentstrategie en social media. Je ontwikkelt vaardigheden om je organisatie zo goed mogelijk te laten inspelen op de wensen en het gedrag van de doelgroepen. Bovendien ontwikkel je je adviesvaardigheden, zodat je complexe communicatievraagstukken kunt vertalen naar overtuigende adviezen. Daarbij word je begeleid door een van de beste professionals uit de communicatiesector, die jou de fijne kneepjes van het vak leert.
Tijdens deze opleiding ontwikkel je vaardigheden om
conversieoptimalisatie binnen een strategisch perspectief te
plaatsen en leer je contentstrategieën toe te passen op de juiste
doelgroep. Ook ga je aan de slag met het optimaliseren van
rapportages en analyses en verdiep je je in het opzetten van een
strategisch plan voor de online kanalen van je organisatie.
De volgende onderwerpen komen aan bod:
Kick-off/Integrale eindopdracht
o Uitleg van de opzet van de opleiding en de eindopdracht
o Onderwerpkeuze eindopdracht
o Informatie over individuele begeleiding
Customer Journey
o Wat is customer journey?
o Customer experience
o Customer journey mapping
o Doelgroepanalyse
o Persona's, segmenten en gedragsdoelgroepen
o Analyse en optimalisatie
o Funneloptimalisatie
o Touchpoints en kanalen
o Bestaande klantprocessen analyseren en verbeteren
o Nieuwe klantprocessen bedenken
o Resultaten meten en datageïnformeerd continu optimaliseren
o Customer journey uitdenken implementeren in je organisatie
Online Campagnes Aansturen
o Campagneontwikkeling
o Campagneplanning
o Campagnemanagement
o Effectiviteit van campagnes
Integrale eindopdracht
Google Analytics 4 Advanced
o Tracking op orde
o Doelen, doelgroepen en KPI’s
o Check: instellingen en tracking op orde
o Aangepaste events doormeten
o Meerdere domeinen en apps bijhouden
o Zoeken op je website
- Verdiepen Analytics
o Van data naar inzichten
o Aandacht voor privacy in Google Analytics 4
o Wat kan er wel en niet in Google Analytics 4
o Conversion modelling
o Aangepaste dimensies en metrics- Optimalisatierapportage en -analyse
o Segmenten, doelgroepen en vergelijkingen
o Inzichten halen uit Realtime Analytics
o SEO-rapportages
o E-commercerapportage
o Rapportages op maat maken met de Analysehub
o Funnelrapportage
o Uitstappunten achterhalen
o Attributie
Contentstrategie
o Doelgroepen en stakeholders
o Aansluiten contentstrategie op marketingstrategie
o Contentstrategiepiramide
o Content door de gehele customer journey
o Thought leadership en content
o Meetbare doelstellingen
o Heldere doelgroepen en persona's Integratie van contentstrategie met andere online marketingonderdelen
o Kiezen van content KPI's voor content Redactieprocessen
o Contentkalender en planning
o Wet- en regelgeving, waaronder auteursrecht
o Analyse en evaluatie
o Gebruikersonderzoek
o Rendement van contentstrategie
Contentmanagement
o Trends in contentmanagement
o Doelgroep en doelstelling vastleggen
o Contentmanagementstrategie
o Opzetten contentaudit
o Webredactie aansturen en managen
o Vastleggen workflow
o Opstellen contentmatrix
o Contentmanagementsystemen (CMS)
o Webstatistieken en usability
Integrale eindopdracht
o Voortgang integrale eindopdracht
o Feedback van docent en medestudenten
Search Engine Optimization Advanced
o Gevorderde technieken en inzichten voor SEO
o Actuele ontwikkelingen op het gebied van SEO
o De techniek achter SEO
o Contentoptimalisatie
o Geavanceerde linkbuilding
o Optimaliseren van vindbaarheid
o Crawl budget
o Sitesnelheid
o Featured snippets en structured data- SEO-strategie
o Opzetten van een SEO-strategie
o Uitvoeren van een SEO-strategie
o Van basis SEO-strategie naar SEO-expertstrategie
o SEO bij websitemigraties
o SEO borgen in de (marketing)organisatie- Effect en rendement
o Meten is weten
o ROI van SEO
o Continu verbeteren aan de hand van periodieke werkzaamheden- Best practices
o Slim ingezette technieken voor SEO
o Praktijkvoorbeelden uit diverse branches B2B en B2C
o SEO-analyse van marktleiders
Conversion Optimization Advanced
o Conversieoptimalisatie
o Mogelijkheden en valkuilen van CRO
o De rol van conversieoptimalisatie (CRO) binnen het strategisch perspectief
o Verschil tussen B2B- en B2C-optimalisatie
o Het opzetten van een CRO-programma- CRO-methodieken
o Landingspagina’s optimaliseren versus full-funnel optimalisatie
o Optimaliseren door middel van A/B-testing en multivariate testing
o CRO-piramide
o Expertreviews en usabilityonderzoek
o Optimaliseren voor mobiel gebruik
o Online persuasion- CRO tools en data
o Tools voor CRO
o Juiste KPI’s gebruiken
o Meetpunten identificeren voor verbetering van de customer journey
o Usability
o Analyseren van webdata en testresultaten
Integrale eindopdracht
Masterclass Social Media voor de Communicatieprofessional
o Netwerken, platformen en community’s
o Kansen en risico’s
o Social-mediastrategieën en -plannen
o Social media in de interne ‘communicatieve organisatie’
o Inzet van content, posts, blogs, vlogs of influencers
o Praktijkvoorbeelden van bedrijven, overheid en non-profit
o Organiseren van digitale dialoog en participatie
o Effectief monitoren en managen van respons en reacties
o Do’s en don’ts
Integrale eindopdracht
o Afronding integrale eindopdracht
o Puntjes op de i voordat je de opdracht inlevert
De opleiding SRM B Online Communicatieadviseur duurt 9 maanden. De opleiding wordt overdag verzorgd. De dagopleiding heeft 15 bijeenkomsten van 09.30 uur tot 16.30 uur en 5 bijeenkomsten van 3 uur.
Vakopleiding
SRM-OCA|SRM B Online Communicatieadviseur
Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen
Deel je ervaring
Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.