Zoekmachinemarketing (SEO en SEA) - Dag

Tijdsduur
Locatie
Op locatie
Startdatum en plaats

Zoekmachinemarketing (SEO en SEA) - Dag

SRM
Logo van SRM
Opleiderscore: starstarstarstarstar_border 8,3 SRM heeft een gemiddelde beoordeling van 8,3 (uit 1.142 ervaringen)

Tip: meer info over het programma, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

Startdata en plaatsen

placeAmsterdam
17 mei. 2024 tot 31 mei. 2024
placeEindhoven
17 mei. 2024 tot 31 mei. 2024
placeRotterdam
17 mei. 2024 tot 31 mei. 2024
placeUtrecht
17 mei. 2024 tot 31 mei. 2024
placeZwolle
17 mei. 2024 tot 31 mei. 2024

Beschrijving

Je bent marketing- of communicatieprofessional en (mede)verantwoordelijk voor de marketing van de website binnen je organisatie. Je wilt zoekmachinemarketing succesvol inzetten.

Aanwezigheid van je organisatie bij de juiste zoektermen in Google is essentieel. In deze training leer je hoe je je website hoog laat scoren in de zoekresultaten van Google. Je krijgt inzicht in hoe je je website het beste kunt optimaliseren voor de niet-betaalde zoekresultaten. Ook leer je het advertentieplatform van Google goed kennen. Na de training weet je hoe je je doelgroep effectief bereikt met zowel SEO (search engine optimization) als SEA (search engine advertising). Je verdient je investering in deze train…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: Zoekmachine adverteren (SEA), Google Ads, SEO, Zoekmachine marketing (SEO/SEA) en Mediaplanning.

Je bent marketing- of communicatieprofessional en (mede)verantwoordelijk voor de marketing van de website binnen je organisatie. Je wilt zoekmachinemarketing succesvol inzetten.

Aanwezigheid van je organisatie bij de juiste zoektermen in Google is essentieel. In deze training leer je hoe je je website hoog laat scoren in de zoekresultaten van Google. Je krijgt inzicht in hoe je je website het beste kunt optimaliseren voor de niet-betaalde zoekresultaten. Ook leer je het advertentieplatform van Google goed kennen. Na de training weet je hoe je je doelgroep effectief bereikt met zowel SEO (search engine optimization) als SEA (search engine advertising). Je verdient je investering in deze training snel terug.

Na afloop ontvang je het officiële certificaat 'Zoekmachinemarketing (SEO en SEA)' van SRM.

In deze training gaan we uit van de praktijk: je eigen werksituatie. Je leert succesvolle campagnes op te zetten voor zoekmachinemarketing en je verhoogt hiermee het aantal kwalitatieve bezoekers van je website. De bijeenkomsten zijn interessant en uitdagend en je krijgt de beschikking over uitstekend studiemateriaal.

In deze training krijg je de handvatten aangereikt om succesvol met SEO en SEA aan de slag te gaan. Daarvoor verdiep je je in onderwerpen als zoekmachinemarketing, zoekwoordstrategieën, advertentiemodellen en bijpassende teksten. Met alle tools en technieken die je aangereikt krijgt, weet je je website een hogere Google ranking te bezorgen.

De volgende onderwerpen komen aan bod:

Search Engine Optimization (SEO)
Zoekmachinemarketing

o Wat is zoekmachinemarketing?
o Betaalde en/of organische vindbaarheid
o Zoekmachinemarketing en siteontwerp
o Ontwikkelingen van de SERP

SEO eigen site

o Zoekwoorden kiezen
o Zoekwoordenstrategieën
o Zoekwoorden in domeinnamen en URL’s
o SEO page scan tools
o Interne links en navigatiestructuur
o Indexatie verbeteren
o Checklist indexatiecomponenten
o Linkpopulariteit en doorklikpopulariteit
o Linkbuilding
o SEO versus UX

Techniek

o Omgaan met automatisch gegenereerde URL's
o Websitesnelheid
o Contentmanagementsystemen
o Spam

Resultaten meten

o Google Analytics
o Google Search Console
o SEO Monitoring

Google Ads
Google Ads

o Basisprincipes van Google Ads
o Slimme strategieën voor zoekwoorden en advertentieteksten
o Hulpprogramma's van Google nuttig inzetten
o Budgetten bewaken en bijsturen

Aan de slag met Google Ads

o Campagnes opzetten
o De juiste zoekwoorden selecteren
o Maken van effectieve advertenties
o Targetten van de juiste doelgroep
o Tips voor de beste ROI op je budget

2 dagen

Trainingen

SRM-ZSE|Zoekmachinemarketing (SEO en SEA)

Brand Owner

Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen

Er zijn nog geen ervaringen.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Download gratis en vrijblijvend de informatiebrochure

(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)

Heb je nog vragen?

(optioneel)