Microsoft Dynamics 365 Field Service (MB-240)
Startdata en plaatsen
placeStartel (Drachten) 4 mrt. 2025 tot 6 mrt. 2025Toon rooster event 4 maart 2025, 09:00-17:00, Startel (Drachten), Dag 1
event 5 maart 2025, 09:00-17:00, Startel (Drachten), Dag 2
event 6 maart 2025, 09:00-17:00, Startel (Drachten), Dag 3
|
placeVirtual 4 mrt. 2025 tot 6 mrt. 2025Toon rooster event 4 maart 2025, 09:00-17:00, Virtual, Dag 1
event 5 maart 2025, 09:00-17:00, Virtual, Dag 2
event 6 maart 2025, 09:00-17:00, Virtual, Dag 3
|
placeStartel (Drachten) 26 mei. 2025 tot 28 mei. 2025Toon rooster event 26 mei 2025, 09:00-17:00, Startel (Drachten), Dag 1
event 27 mei 2025, 09:00-17:00, Startel (Drachten), Dag 2
event 28 mei 2025, 09:00-17:00, Startel (Drachten), Dag 3
|
placeVirtual 26 mei. 2025 tot 28 mei. 2025Toon rooster event 26 mei 2025, 09:00-17:00, Virtual, Dag 1
event 27 mei 2025, 09:00-17:00, Virtual, Dag 2
event 28 mei 2025, 09:00-17:00, Virtual, Dag 3
|
Beschrijving
Startel in Drachten verzorgt al ruim 25 jaar IT-opleidingen in Nederland en België.
Algemene omschrijving
In de training Microsoft Dynamics 365 Field Service (MB-240) verken je de mogelijkheden van een van de meest geavanceerde buitendienstbeheersystemen. Deze training is ontworpen voor professionals die hun expertise uit willen breiden in het beheren van buitendienstactiviteiten, door gebruik te maken van Microsoft Dynamics 365. Je leert hoe jij deze software effectief in kunt zetten om de efficiëntie van jouw buitendienst te optimaliseren en de klanttevredenheid te verhogen.
Microsoft Dynamics 365 Field Service is een krachtige oplossing voor het beheer van alle aspecten van buitendienstactiviteiten, van het beheren van werkorders tot middelen en inventarisbeheer. Door de…

Veelgestelde vragen
Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.
Startel in Drachten verzorgt al ruim 25 jaar IT-opleidingen in Nederland en België.
Algemene omschrijving
In de training Microsoft Dynamics 365 Field Service (MB-240) verken je de mogelijkheden van een van de meest geavanceerde buitendienstbeheersystemen. Deze training is ontworpen voor professionals die hun expertise uit willen breiden in het beheren van buitendienstactiviteiten, door gebruik te maken van Microsoft Dynamics 365. Je leert hoe jij deze software effectief in kunt zetten om de efficiëntie van jouw buitendienst te optimaliseren en de klanttevredenheid te verhogen.
Microsoft Dynamics 365 Field Service is een krachtige oplossing voor het beheer van alle aspecten van buitendienstactiviteiten, van het beheren van werkorders tot middelen en inventarisbeheer. Door deze training te volgen krijg je een grondig inzicht in hoe jij het platform kunt gebruiken om jouw buitendienstwerkzaamheden te stroomlijnen, wat leidt tot verbeterde operationele efficiëntie en een betere klantendienst.
Deze training gaat verder dan de basisfunctionaliteiten door dieper in te gaan op geavanceerde technieken en strategieën om innovatieve oplossingen te bieden voor complexe uitdagingen van buitendienst. Je leert hoe jij Microsoft Dynamics 365 Field Service kunt gebruiken om een proactieve dienstverlening te bieden, de betrokkenheid van technici te verhogen en de algehele klanttevredenheid te verbeteren.
Let op: Er is geen examenvoucher inbegrepen bij de MB-240 training. Echter kun je een Microsoft MCP examenvoucher eenvoudig bij ons aanschaffen.
Doelgroep
De training Microsoft Dynamics 365 Field Service (MB-240) is specifiek ontworpen voor professionals die zich richten op het verbeteren van klantendienst met behulp van geavanceerde technologische oplossingen. Deze training is geschikt voor degenen die hun vaardigheden in buitendienstbeheer uit willen breiden en de kracht van Microsoft Dynamics 365 willen benutten om de efficiëntie en klanttevredenheid te verhogen.
Deze training is met name geschikt voor de volgende mensen:
- Buitendienstmanagers en coördinatoren
- Deze professionals zullen leren hoe ze hun teams effectiever kunnen beheren en hun werkzaamheden kunnen optimaliseren door gebruik te maken van Dynamics 365 Field Service.
- Systeembeheerders
- Systeembeheerders zullen inzicht krijgen in hoe ze Dynamics 365 Field Service kunnen implementeren en integreren in hun huidige systemen, wat leidt tot een efficiënter beheer van buitendienstactiviteiten.
- CRM-consultants en -beheerders
- Deze groep leert hoe Dynamics 365 Field Service kan worden aangepast en toegepast om te voldoen aan de specifieke behoeften van hun organisatie, wat bijdraagt aan een verbeterde klantendienst.
- Helpdeskmedewerkers
- Deze training biedt hen de kennis en vaardigheden om hun dienstverlening te verbeteren, door efficiënter te reageren op klantverzoeken en betere oplossingen te bieden.
- Verkoop- en marketingmedewerkers
- Verkoop- en marketingmedewerkers kunnen van deze training profiteren door te leren hoe Dynamics 365 Field Service kan worden gebruikt om de klanttevredenheid te verhogen, wat een positieve invloed heeft op de verkoop en klantloyaliteit.
Leerdoelen MB-240
De training Microsoft Dynamics 365 Field Service (MB-240) is zorgvuldig samengesteld om jou te voorzien van diepgaande kennis en praktische vaardigheden in het gebruik van Microsoft Dynamics 365 voor buitendienstbeheer. De leerdoelen zijn gericht op het ontwikkelen en implementeren van effectieve buitendienststrategieën.
Door deze training te volgen zul je de volgende kennis en vaardigheden verkrijgen:
- De belangrijkste componenten identificeren die betrokken zijn bij Field Service Implementaties.
- Producten en diensten definiëren die aan klanten worden geleverd.
- Bepalen welke prijsopties er gebruikt moeten worden voor specifieke situaties.
- Bepalen welke middelen er nodig zijn.
Voorkennis MB-240
Voordat jij deelneemt aan deze training raden wij aan dat jij beschikt over de volgende kennis en vaardigheden:
- Basiskennis van Microsoft Dynamics 365
- Wij raden aan dat jij basiskennis hebt van Microsoft Dynamics 365, aangezien de training zich richt op de meer geavanceerde aspecten van Dynamics 365 Field Service.
- Ervaring in buitendienstbeheer of
klantendienst
- Ervaring in buitendienstbeheer, klantendienst of een vergelijkbaar gebied kan van pas komen om het kader en de toepassingen van de behandelde onderwerpen beter te begrijpen.
- Begrip van bedrijfsprocessen
- Een algemeen begrip van bedrijfsprocessen, met name verwant aan klantendienst en buitendienstactiviteiten, is bevorderlijk om de training zo goed mogelijk te kunnen volgen.
Onderwerpen MB-240
MB-240 | Module 1: Configure Field Service
In this introductory module, we will introduce key concepts of Dynamics 365 Field Service, including products, services, and tax codes.
Lessons:
- Introduction to configuring Field Service.
- Defining products and services.
- Defining tax codes.
After completing this module, you will be able to:
- Create and manage products and services.
- Configure tax codes for your organization.
MB-240 | Module 2: Resource Scheduling Configuration
In this module, we will explore the concept of resource scheduling, and learn how to configure the system to schedule resources efficiently.
Lessons:
- Mapping and location information.
- Configuring resource components.
- Defining account preferences.
After completing this module, you will be able to:
- Configure resource scheduling for your organization.
- Define account preferences.
- Enable location mapping.
MB-240 | Module 3: Defining and Configuring Bookable Resources
In this module, we will learn how to create and manage bookable resources, including resource pools and crews.
Lessons:
- Defining bookable resources.
- Resource pools, crews and facilities.
After completing this module, you will be able to:
- Define bookable resources.
- Create pools and crews.
- Manage facility records
MB-240 | Module 4: Configure Incidents
In this module, we will learn how incidents can improve the scheduling efficiency and consistency of your organization.
Lessons:
- Creating an incident.
- Using service tasks.
After completing this module, you will be able to:
- Create an incident for common service tasks.
- Schedule using incidents.
MB-240 | Module 5: Inventory and Work Order Management
In this module, we will learn how to create and use work orders to schedule resources.
Lessons:
- Configure Field Service work orders.
- Creating work orders.
- Managing work orders.
After completing this module, you will be able to:
- Configure work orders.
- Schedule resources using work orders.
MB-240 | Module 6: Field Service Agreements
In this module, we will introduce agreements, and learn how to configure them for your organization.
Lessons:
- Using Field Service agreements.
- Set up bookings.
- Set up invoices.
After completing this module, you will be able to:
- Use an agreement to schedule work orders.
- Generate invoices for customers.
MB-240 | Module 7: Inventory and Purchasing
In this module, we will learn about management of customer assets.
Lessons:
- Manage customer assets.
- Manage inventory.
- Purchasing and returns.
After completing this module, you will be able to:
- Create customer asset records.
- Manage inventory, purchasing and returns.
MB-240 | Module 8: Field Service Mobile
In this module, we will learn how to use and configure the Field Service Mobile application for a mobile workforce.
Lessons:
- Mobile client overview.
- Install and deploy Field Service mobile projects.
- Manage mobile projects.
- Deploy the mobile client.
After completing this module, you will be able to:
- Manage mobile projects.
- Install and deploy the mobile client.
- Describe the value of the mobile app for a mobile workforce.
MB-240 | Module 9: Universal Resource Scheduling
In this module, we will introduce the concept of Universal Resource Scheduling, and describe how it can be leveraged for an organization.
Lessons:
- URS overview and configuration.
- Enabling entities for URS.
- Customize entities for URS.
After completing this module, you will be able to:
- Describe Universal Resource Scheduling.
- Enable an entity for URS.
MB-240 | Module 10: Managing Scheduling Options
In this module, we will learn how to use the schedule board to reschedule, substitute resources, and schedule pools and crews.
Lessons:
- Using the schedule board.
- Schedule items.
- Rescheduling and substituting resources.
- Crew and pool scheduling.
After completing this module, you will be able to:
- Configure and use the schedule board to schedule resources.
- Reschedule work orders.
- Substitute resources.
MB-240 | Module 11: Customizing the Schedule Board
In this module, we will learn how to configure the schedule board to best meet the organization or scheduler's needs.
Lessons:
- Configure the board.
- Create additional schedule boards.
- Use views to enhance the schedule board.
- Configuring schedule board queries and filters.
- Working with requirement groups.
After completing this module, you will be able to:
- Customize the schedule board.
- Create additional boards.
- Add views to a schedule board.
MB-240 | Module 12: Advanced Scheduling Options
In this module, we will dive deeper into the options for customizing the scheduling of work orders based on unique business requirements.
Lessons:
- Working with resource scheduling optimization.
- Defining optimization goals.
- Defining optimization scopes.
- Defining optimization profiles.
- Single resource scheduling.
After completing this module, you will be able to:
- Define optimization for an organization.
- Schedule single resources.
Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen
Deel je ervaring
Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.