Leergang: gedrag en communicatie voor verkoopprofessionals

Type product
Tijdsduur

Leergang: gedrag en communicatie voor verkoopprofessionals

International Institute for Humanization
Logo van International Institute for Humanization

Tip: incompany training nodig? Vraag een offerte aan bij meerdere aanbieders!

Beschrijving

Wij specialiseren in communicatie!

Leergang

Dit modulaire leertraject voor sales professionals bestaat uit vijf modules welke in volgorde en harmonie op elkaar zijn afgestemd. We beginnen met “Interculturele Communicatie” om het niveau en de kwaliteit van contact te kunnen zien en beïnvloeden. “Macht” is de tweede module want hoewel macht bij alle menselijk contact een rol speelt is begrip hiervan met name belangrijk in verkoopgesprekken. Verkopen volgt structuur en regels en daar wordt op ingegaan in de module “Verkopen”. Deze wordt dan gevolgd door een module “Onderhandelen” waarbij we, afhankelijk van de gewenste uitkomst (win/win, win/lose), structuur en technieken aan bod laten komen. De vijfde module “Relaties en vertr…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Wij specialiseren in communicatie!

Leergang

Dit modulaire leertraject voor sales professionals bestaat uit vijf modules welke in volgorde en harmonie op elkaar zijn afgestemd. We beginnen met “Interculturele Communicatie” om het niveau en de kwaliteit van contact te kunnen zien en beïnvloeden. “Macht” is de tweede module want hoewel macht bij alle menselijk contact een rol speelt is begrip hiervan met name belangrijk in verkoopgesprekken. Verkopen volgt structuur en regels en daar wordt op ingegaan in de module “Verkopen”. Deze wordt dan gevolgd door een module “Onderhandelen” waarbij we, afhankelijk van de gewenste uitkomst (win/win, win/lose), structuur en technieken aan bod laten komen. De vijfde module “Relaties en vertrouwen” is belangrijk voor sales professionals werkzaam in bijvoorbeeld complexe ICT omgevingen, technologie en zakelijke dienstverlening.

Voor wie

Professionals die in de zakelijke markt werkzaam zijn en waarvoor vertrouwen en relaties een zeer hoge prioriteit hebben. Deze leergang is oorspronkelijk ontwikkeld voor professionals met ruime ervaring in senior management posities, maar waarbij werkelijke verkoopkennis minder is ontwikkeld. 

De focus van deze leergang ligt op geavanceerde communicatievaardigheden want communicatie is voor de verkoper zijn/haar belangrijkste gereedschap. Daarnaast besteden we aandacht aan skills die meer traditioneel in de gereedschapskist van de professionele verkoper moeten zitten. Meer informatie is bij iedere leermodule te vinden.

Resultaat

Sommige mensen zullen nooit een goede verkoper worden. En niet iedere verkoper kan alle type producten, diensten of niveaus in een organisatie goed aan. Deze leergang voor profesionals brengt verkopers op het gebied van communicatie naar een compleet ander niveau:

Afhankelijk van het startniveau 

- herkennen, typeren en beinvloeden van communicatiegedrag in de actie

- doorgronden en werken met wegen naar macht

- verkopen, FAB, structuur, closing, luisteren en vragen

- onderhandelen

- vertrouwen en relaties

Deze leergang kan worden aangeboden in de Engelse en Nederlandse taal. Bij deze leergang zit een coaching traject (online) en een leeromgeving. 

De leermodules worden gegeven door professionals die nu actief zijn en ervaring hebben op het gebied van verkoop in de zakelijke, vaak internationale, wereld.

Er zijn nog geen ervaringen.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.