HBO Marketing en Productmanagement

Type product
Logo van Study-Online.nl

Tip: meer info over het programma, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

Beschrijving

Algemeen

Een uitdagende baan als productmanager. Productmanagement richt zich op meerdere aspecten binnen een organisatie. Een productmanager is verantwoordelijk voor marketing, productontwikkeling, logistiek, kwaliteit en communicatie. Tijdens deze opleiding komen al deze aspecten uitvoerig terug. Deze opleiding is niet alleen geschikt voor marketeers, maar ook voor medewerkers uit de andere disciplines en medewerkers die direct en indirect te maken hebben met productmanagement. De opleiding staat grotendeels in het teken van de praktijk. Door het opstellen van een Verbeterplan Praktijk-Case© brengt u het geleerde meteen in de praktijk. Veel marketeers en productmanagers hebben deze opleidi…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: Product Management, Marketing, Productontwerp / Productontwikkeling, Scrum en Lean Startup.

Algemeen

Een uitdagende baan als productmanager. Productmanagement richt zich op meerdere aspecten binnen een organisatie. Een productmanager is verantwoordelijk voor marketing, productontwikkeling, logistiek, kwaliteit en communicatie. Tijdens deze opleiding komen al deze aspecten uitvoerig terug. Deze opleiding is niet alleen geschikt voor marketeers, maar ook voor medewerkers uit de andere disciplines en medewerkers die direct en indirect te maken hebben met productmanagement. De opleiding staat grotendeels in het teken van de praktijk. Door het opstellen van een Verbeterplan Praktijk-Case© brengt u het geleerde meteen in de praktijk. Veel marketeers en productmanagers hebben deze opleiding reeds gevolgd.

Na afloop van deze opleiding bent u in staat om op een effectieve manier te werken binnen marketing en productmanagement.

Doelgroep

Deze opleiding is ontwikkeld voor iedere marketeer en productmanager die op zoek is naar verbreding en verdieping van de kennis en vaardigheden op het gebied van marketing en productmanagement. De opleiding is ook geschikt voor iedereen die inzicht willen hebben in het beter kunnen beheersen van marketing en productmanagement.

Vooropleiding

Voor deze studie stelt Study-Online.nlgeen eisen aan uw vooropleiding. Indien u twijfelt over het instapniveau, dan kunt u contact opnemen met ons team van Advies & Voorlichting.

Studiewijze

Tijdens de opleiding staat het leren door doen centraal. U werkt met persoonlijke leerdoelen, praktijkcases en praktijk gerelateerde oefeningen. Als rode draad door de opleiding doorloopt u stap voor stap de onderdelen van marketing en productmanagement. Door onder meer het inbrengen van uw eigen situaties wordt de opleiding gericht op de eigen werksituatie.

De opleiding bestaat uit 8 lessen per module. Per les werkt u diverse praktijkopdrachten uit tot een compleet opdrachtenportfolio.De opleiding wordt per module afgesloten met een Verbeterplan Praktijk-Case©.

Studietijd

U studeert in uw eigen tempo en op de momenten die u zelf kunt bepalen.De opleiding dient wel binnen 1 jaar volledig afgerond te zijn, zodat u de verbanden tussen de verschillende onderwerpen blijft zien.

Studiemateriaal

Het meest actuele studiemateriaal wordt gebruikt.

Resultaat

  • U krijgt inzicht in productmanagement
  • U bent in staat om de marketingmix toe te passen
  • U leert hoe u productportfolioanalyses opstelt.
  • U bent in staat om marketinginstrumenten toe te passen
  • U heeft inzicht in het productontwikkelingsproces
  • U kunt projectmatig werken
  • U leert hoe u een productstrategie kunt opstellen
  • U bent in staat om marktsegmentatie toe te passen

Programma

Module 1   HBO Marketingmanagement

  • De basis van marketingmanagement
  • De omgeving van marketing
  • Marktverkenning
  • Beinvloeden van het koopgedrag
  • Segmenteren van de markt
  • Toepassen van de marketingmix
  • Ontwikkelen marketingconcept
  • Opstellen van een marketingplan in de praktijk

Module 2   HBO Productmanagement

  • De basis van productmanagement
  • Productontwikkelingsproces
  • Productstrategie en positionering in de markt
  • Werken met haalbaarheidanalyses
  • Kostprijsberekening
  • Logistiek en kwaliteitszorg
  • Uitvoeren productportfolioanalyse
  • Workshop: Projectmatig werken

Diploma

De opleiding HBO Marketing en Productmanagement biedt u de mogelijkheid om het diploma te behalen:

  • HBO Marketing en Productmanagement

Tijdens de opleiding schrijft u een Verbeterplan Praktijk-Case©. Hieruit moet uw beheersing van de behandelde onderwerpen goed naar voren komen.
Als u alle onderdelen van de opleiding met een positief resultaat afsluit, ontvangt u het officiële Study-Online.nl diploma van deze opleiding.

Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen

Er zijn nog geen ervaringen.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Download gratis en vrijblijvend de informatiebrochure

Aanhef
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)

Heb je nog vragen?

(optioneel)