Training Commercieel en Effectief Schrijven (1 dagdeel)

Niveau
Tijdsduur
Trainer
Lotty Rothuizen

Training Commercieel en Effectief Schrijven (1 dagdeel)

Schrijven en Schrappen
Logo van Schrijven en Schrappen
Opleiderscore: starstarstarstarstar_half 8,6 Schrijven en Schrappen heeft een gemiddelde beoordeling van 8,6 (uit 34 ervaringen)

Tip: meer info over het programma, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

Startdata en plaatsen

Er zijn nog geen startdata bekend voor dit product.

Schrijven en Schrappen biedt haar producten standaard aan in de volgende regio's: 's-Hertogenbosch, Alkmaar, Almere / Lelystad, Alphen aan den Rijn, Amersfoort, Amsterdam, Antwerpen, Apeldoorn, Arnhem, Assen, Breda, Brugge, Brussel, Delft, Den Haag, Deventer, Dordrecht, Drachten, Ede, Eindhoven, Emmen, Enschede, Gent, Gouda, Groningen, Haarlem, Haarlemmermeer, Heerenveen, Hilversum, Leeuwarden, Leiden, Luik, Maastricht, Middelburg, Nijmegen, Roermond, Rotterdam, Terneuzen, Tilburg, Utrecht, Veenendaal, Venlo, Westland, Zaanstad, Zoetermeer, Zwolle

Beschrijving

Training Commercieel en Effectief Schrijven (1 dagdeel)

Jij schrijft regelmatig ‘zakelijke’ webteksten, nieuwsbrieven, mails etc. Je merkt dat je vaak terugvalt op bestaande teksten en in herhaling valt, maar je weet dat het ook anders kan. Tijd voor een frisse wind door de communicatie van het bedrijf. De training Commercieel en Effectief Schrijven bestaat uit 1 dagdeel.

Commercieel en Effectief Schrijven

In deze training gaan we aan de slag met voorbeelden uit de praktijk. Van tevoren bedenk jij over welk onderwerp jij wil schrijven. Daarna ga je stapsgewijs doelgericht schrijven over dit onderwerp. Deze technieken komen aan bod:

  • informatieve teksten schrijven;
  • schrijven voor het we…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: Commercieel schrijven, Schrijven, PR (Public Relations) & Voorlichting, Beïnvloeden en Marketingcommunicatie.

Training Commercieel en Effectief Schrijven (1 dagdeel)

Jij schrijft regelmatig ‘zakelijke’ webteksten, nieuwsbrieven, mails etc. Je merkt dat je vaak terugvalt op bestaande teksten en in herhaling valt, maar je weet dat het ook anders kan. Tijd voor een frisse wind door de communicatie van het bedrijf. De training Commercieel en Effectief Schrijven bestaat uit 1 dagdeel.

Commercieel en Effectief Schrijven

In deze training gaan we aan de slag met voorbeelden uit de praktijk. Van tevoren bedenk jij over welk onderwerp jij wil schrijven. Daarna ga je stapsgewijs doelgericht schrijven over dit onderwerp. Deze technieken komen aan bod:

  • informatieve teksten schrijven;
  • schrijven voor het web;
  • wervend schrijven met de aida-formule;
  • onweerstaanbare koppen schrijven.

Voor alle technieken gelden ‘regeltjes’, die we uitgebreid bespreken:

  • doel bepalen van je tekst;
  • lezersgerichte structuur, logische volgorde;
  • begrijpelijke taal gebruiken;
  • persoonlijke aanspreekvorm;
  • servicegericht schrijven;
  • overtuigende woorden kiezen;
  • bestaande teksten herschrijven met de kennis die je nu hebt;
  • saaie tekst tóch aantrekkelijk maken.

Door verschillende technieken te behandelen, ga je niet alleen de verschillen maar ook de overeenkomsten zien en dat maakt het straks een stuk makkelijker. En de teksten die je schrijft, worden natuurlijk overgoten met een creatief sausje want gortdroge teksten, díe schrijf jij nu niet meer.

Het resultaat

Na deze training:

  • bepaal je eerst het doel van je tekst en weet je welke techniek daarbij past;
  • heb je de handvatten om makkelijk leesbare teksten te schrijven. kort, bondig en met gevoel;
  • durf je vaker gevoel en emotie te gebruiken in teksten zodat de lezer zich aangesproken voelt;
  • herken je ‘verboden moeilijke woorden’ en vertragende zinsconstructies:
  • kun je altijd terugvallen op diverse handige inspiratielijsten en checklists;
  • weet je hoe je commercieel, creatief en effectief kunt schrijven;
  • heb je meer plezier en zelfvertrouwen als je gaat schrijven.

Doelgroep

Voor iedereen die:

  • regelmatig artikelen, blogs en/of nieuwsbrieven schrijft;
  • meer verhalend en persoonlijk wil schrijven;
  • schriftelijke communicatie wil verbeteren;
  • teksten wil professionaliseren;
  • met plezier (zakelijk) wil schrijven;
  • nieuwe ideeën wil opdoen en andere invalshoeken gebruiken;
  • regelmatig commerciële/wervende teksten schrijft.

Zij gingen je voor: Beleidsmedewerkers, content-specialisten, tekstprofessionals, marketingmedewerkers, leden verkoopteam, administratief medewerkers, communicatiemedewerkers, gemeenteambtenaren, officemanagers en virtueel assistenten.

Lesmethode

Van tevoren ontvang je een e-mail met instructies voor de eerste trainingsdag en een Praktische Schrijfwijzer. Schrijven is hard werken en dat gaat het beste als je ook even afstand kunt nemen. Theorie en oefeningen worden afgewisseld met inspirerende video’s. Schrijfsels worden gedeeld en besproken. We strekken tussendoor even de benen en je krijgt een leuke opdracht om je verhaal visueel te ondersteunen.

Na afloop ontvang je:

  • de keynotes van de training;
  • een certificaat van deelname;
  • handige e-books, inspiratielijsten en schrijftips.

Jarenlange praktijkervaring: I'm all yours

Iedereen kan beter leren schrijven, daar ben ik van overtuigd. Op internet kun je genoeg gratis tips downloaden maar dat kan juist behoorlijk verwarrend werken. Want wanneer pas je welke regel nou toe?

Schrijven leer je niet uit een boekje maar door te doen en daar help ik jou graag mee. Al jaren ben ik dagelijks bezig met onlinecommunicatie voor grote en kleine opdrachtgevers. Ik weet dus waar jij tegenaan loopt.

Wat doe ik anders dan anderen? Ik maak niet dat keiharde onderscheid tussen copywriting, bloggen en verhalend schrijven, ik leg juist de nadruk op de overeenkomsten.

Waarom? Omdat jij geen 59 beïnvloedingstechnieken nodig hebt voor jouw wervende tekst en je gaat ook geen dikke roman schrijven. Lef en liefde zijn voor mij belangrijker dan techniek.

Praktische informatie

Commercieel en Effectief schrijven

  • Aanvang training: 09.00
  • Einde training: 12.30 uur
  • Locatie: ONLINE met Teams

Aantal deelnemers: 4

Enthousiast geworden maar je hebt nog vragen? Of heb je zelf een paar mensen met wie je de training wilt volgen op een andere locatie of op maat gemaakt? Bel me gerust zodat ik je vragen kan beantwoorden.

Ik bied deze training ook aan als onderdeel van de tweedaagse Training Creatief en Zakelijk SchrijvenBoek je de 2 dagdelen in 1 keer? Dan krijg je een fijne korting! 

Iedereen kan beter leren schrijven

De meeste mensen die zich bij mij aanmelden willen beter, sneller, pakkender, wervender duidelijker, en/of grappiger leren schrijven.

Door tijdgebrek, onzekerheid en gebrek aan ervaring vallen zij steeds weer terug op de voor hen vertrouwde schrijfwijze.

In mijn trainingen leer je wat de allerbelangrijkste vraag is vóórdat je begint met schrijven. Ik leer je hoe je razendsnel een structuur neerzet die prettig leest en waarin alle informatie staat die de lezer moet weten.

Soms wil je dat de lezer actie onderneemt. Zich aanmeldt, iets koopt of reageert. Ik geef je inzichten die je niet meer vergeet.

Kortom: ik help je beter, sneller, pakkender, wervender duidelijker, en/of grappiger schrijven!

Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen

Er zijn nog geen ervaringen.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.
Lotty Rothuizen
Lotty Rothuizen
Creatief woorddenker en verhalenmaker
8,5

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Download gratis en vrijblijvend de informatiebrochure

(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)

Heb je nog vragen?

(optioneel)