Geweldloos communiceren

Type product
Tijdsduur
Trainer
Allard Klok

Geweldloos communiceren

Rechargery
Logo van Rechargery

Tip: incompany training nodig? Vraag een offerte aan bij meerdere aanbieders!

Beschrijving

Met plezier je werk doen! Dat is bij elke training en coaching ons vertrekpunt om jou te coachen naar de beste versie van jezelf. Zo wordt samenwerken leuker en bereik je makkelijker je doel. Daar ondersteunen we je graag bij!

Wat houdt de training Geweldloos Communiceren in?

Wil je graag je communicatieve vaardigheden verbeteren en het aantal conflicten in je werk en dagelijks leven verminderen? Dan is het volgen van de training geweldloos communiceren iets voor jou.

Tijdens de training leer je effectief te luisteren, empathie te tonen en je eigen behoeften op een respectvolle manier te uiten. Je krijgt praktische tips en tools die je kunt toepassen in verschillende situaties, of het nu gaat om gesprekken met collega’s, werkoverleggen of een moeilijk gesprek met een leidinggevende. Door het volgen van de training ontwikkel je een dieper begrip van je eigen emoties en behoeften. Dit helpt je om beter in contact …

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Met plezier je werk doen! Dat is bij elke training en coaching ons vertrekpunt om jou te coachen naar de beste versie van jezelf. Zo wordt samenwerken leuker en bereik je makkelijker je doel. Daar ondersteunen we je graag bij!

Wat houdt de training Geweldloos Communiceren in?

Wil je graag je communicatieve vaardigheden verbeteren en het aantal conflicten in je werk en dagelijks leven verminderen? Dan is het volgen van de training geweldloos communiceren iets voor jou.

Tijdens de training leer je effectief te luisteren, empathie te tonen en je eigen behoeften op een respectvolle manier te uiten. Je krijgt praktische tips en tools die je kunt toepassen in verschillende situaties, of het nu gaat om gesprekken met collega’s, werkoverleggen of een moeilijk gesprek met een leidinggevende. Door het volgen van de training ontwikkel je een dieper begrip van je eigen emoties en behoeften. Dit helpt je om beter in contact te komen met anderen en je relaties te versterken.

Met geweldloze communicatie leer je te zeggen wat je wilt zeggen én te luisteren naar wat de ander te zeggen heeft.

   Doel van de training

Het doel van de Geweldloos Communiceren training is dat je leert communiceren vanuit jouw waarnemingen, gevoelens en behoeften. We gebruiken het model van Geweldloze communicatie, ontwikkeld door Marshall Rosenberg. Zijn model wordt veel gebruikt omdat mensen het goed kunnen oefenen en in verschillende situaties kunnen toepassen.

De principes van Geweldloos communiceren zijn gebaseerd op de overtuiging dat alle mensen universele behoeften hebben en dat ieder individu de verantwoordelijkheid heeft om aan deze behoeften te voldoen. Geweldloze communicatie richt zich op het identificeren van deze behoeften en het vinden van manieren om ze op een constructieve manier te vervullen.

Een ander belangrijk aspect is het vermogen om zonder oordelen te luisteren. Door empathie te tonen en echt te luisteren naar wat de ander te zeggen heeft, kunnen we een diepere verbinding tot stand brengen en misverstanden voorkomen.

Tijdens deze training leer je je eigen gedachten, gevoelens en behoeften herkennen. Ook krijg je inzicht in de ‘bril’ waarmee je naar de ander kijkt en leer je makkelijker te luisteren naar de ander. Zo krijgen gesprekken meer betekenis en diepgang.

Onderwerpen die aan bod komen:

  • Luisteren zonder oordeel
  • Verbinding maken met de ander
  • Ontwikkelen van empatisch vermogen
  • Conflicten ombuigen naar gelijkwaardige communicatie.
  • Luisteren en samenvatten
  • Kennen en herkennen van de stappen van geweldloos communiceren
  • Oefenen met geweldloze communicatie

Geweldloze communicatie stelt je in staat om meer verbinding, begrip en harmonie te creëren in zowel je persoonlijke als professionele leven. Het helpt je om anderen beter te begrijpen en je eigen emoties en behoeften te vervullen.

 Werkwijze

Tijdens de training is er veel ruimte voor oefenen en ervaren. We werken in kleine groepen.

Opbrengst

Het volgen van deze training is een waardevolle investering in je persoonlijke en zakelijke groei. Door te leren luisteren, empathie te tonen en je behoeften op een respectvolle manier uit te drukken, kun je effectiever communiceren en conflicten voorkomen.

Na deze training kun je in het contact met je collega feedback geven en ontvangen om zo beter samen te werken. Je weet wat je tegen kan houden in het feedback geven en ontvangen en kan objectief kijken naar je eigen rol.

Er zijn nog geen ervaringen.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.
Allard Klok
Allard Klok
Alleen ga je sneller, samen kom je verder

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.