Google Analytics

Niveau
Tijdsduur
Logo van Trainspot Office Leercentrum
Opleiderscore: starstarstarstarstar_half 8,8 Trainspot Office Leercentrum heeft een gemiddelde beoordeling van 8,8 (uit 38 ervaringen)

Tip: meer info over het programma, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

Startdata en plaatsen

Er zijn nog geen startdata bekend voor dit product.

Trainspot Office Leercentrum biedt haar producten standaard aan in de volgende regio's: Amsterdam, Rotterdam, Utrecht

Beschrijving

  • Trainen hoe en wanneer u dat uitkomt
  • Begeleiding door ervaren topdocenten

Cursus Google Analytics

Leer in deze cursus Google Analytics effectief in te zetten als basis voor succesvolle websites, voor e-commerce en voor marketingcampagnes. Je leert hoe je met Analytics analyseert welke webpagina’s het doel bereiken en welke niet. Ook leggen we de link met Google Ads, waarmee je je marketingbudgetten effectief beheert. De cursus Google Analytics verzorgen wij in Rotterdam, Amsterdam, Utrecht en als maatwerk.

Wat leer je in deze cursus?

Je maakt in deze tweedaagse cursus uitgebreid kennis met de mogelijkheden en functionaliteiten van Google Analytics. Je leert rapportages hoe je rapportages helder vormgeeft, waarbij je precies focust op de gegevens die voor jou va…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: Google Analytics, Online marketing, Conversie optimalisatie, SEO en Google Ads.

  • Trainen hoe en wanneer u dat uitkomt
  • Begeleiding door ervaren topdocenten

Cursus Google Analytics

Leer in deze cursus Google Analytics effectief in te zetten als basis voor succesvolle websites, voor e-commerce en voor marketingcampagnes. Je leert hoe je met Analytics analyseert welke webpagina’s het doel bereiken en welke niet. Ook leggen we de link met Google Ads, waarmee je je marketingbudgetten effectief beheert. De cursus Google Analytics verzorgen wij in Rotterdam, Amsterdam, Utrecht en als maatwerk.

Wat leer je in deze cursus?

Je maakt in deze tweedaagse cursus uitgebreid kennis met de mogelijkheden en functionaliteiten van Google Analytics. Je leert rapportages hoe je rapportages helder vormgeeft, waarbij je precies focust op de gegevens die voor jou van belang zijn. Vervolgens leer je de Analytics rapportages te gebruiken om slimme online marketingcampagnes, effectieve websites en succesvolle webshops op te zetten. Je leert hoe je Google Analytics inzet om te testen, te analyseren en te verbeteren.

Verder bespreken we de meest recente features van Analytics, zoals mobiele rapportages, multichannel tracking en Webmaster Tools. Ook de combinatie van Google Analytics en e-Commerce komt aan bod. Na de cursus kun je Google Analytics optimaal inzetten voor je eigen doelen en weet je hoe je je kennis van Google Analytics up-to-date houdt.

Welke voorkennis heb je nodig?

Om succesvol aan de cursus Google Analytics deel te nemen is geen voorkennis nodig. Algemene vaardigheid met de computer en gevoel voor marketing is voldoende.

Voor wie is deze cursus bedoeld?

Deze cursus Google Analytics is bedoeld voor wie een helder beeld wil krijgen van het gedrag van bezoekers op een website, om die te optimaliseren, te analyseren en verbeteren.

Wat is een logisch vervolg op deze cursus?

Na deze cursus kun je je kennis uitbreiden met de cursus E-commerce en Online Marketing. In het verlengde van de cursus Google Analytics ligt de cursus Google Ads. Conversiegericht schrijven leer je in de cursus Webredactie.

Onderwerpen:

  • Google Analytics functionaliteiten
  • Do’s & dont’s van Google Analytics
  • Google Analytics installeren
  • Rapportages
  • Inrichten en toepassen van Analytics dashboard
  • Webmaster Tools voor SEO-reportages
  • Aangepaste rapportages maken
  • Segmenten maken
  • Mobiele rapportages maken
  • Interpreteren van Google Analytics rapportages
  • Analyseren van online- en offlinecampagnes
  • Analyseren van bezoekersgedrag
  • Key Performance Indicatoren (KPI’s)
  • Online doelstellingen bepalen voor effectief meten
  • Doelen bepalen en instellen voor website functionaliteiten.
  • Koppeling tussen Google Ads en Google Analytics
  • Online onderzoeksmethoden
  • De valkuilen van webanalyse
  • Google Ads, bannering, dagblad advertenties
  • Multichannel tracking

Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen

Er zijn nog geen ervaringen.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Vraag nu gratis en vrijblijvend informatie aan:

Aanhef
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)