De Psychologie van Copywriting 🧠

Type product
Niveau

De Psychologie van Copywriting 🧠

Unravel Academy
Logo van Unravel Academy
Opleiderscore: starstarstarstarstar_half 9,1 Unravel Academy heeft een gemiddelde beoordeling van 9,1 (uit 28 ervaringen)

Tip: meer info over het programma, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

9,6
Gemiddeld cijfer voor De Psychologie van Copywriting 🧠
Gebaseerd op 5 ervaringen Lees alle ervaringenchevron_right
starstarstarstarstar_half
Aschelina Domenie
Eigenaar, sr. Communicatieadviseur
9
De Psychologie van Copywriting 🧠

"Deze training is een absolute aanrader. Heel fijn dat je de training in hapklare stukken kan volgen, op een moment dat het uitkomt. Elke les is direct toepasbaar en de vele voorbeelden maken dat het ook nog eens heerlijk ‘wegkijkt’. Deze cursus brengt je als copywriter zeker op een hoger niveau!" - 16-02-2022 15:02

"Deze training is een absolute aanrader. Heel fijn dat je de training in hapklare stukken kan volgen, op een moment dat het uitkomt. Elke les… alles lezen - 16-02-2022 15:02

Beschrijving

De Psychologie van Copywriting

Goed kunnen schrijven is één ding. Maar je lezers ook daadwerkelijk overtuigen en aanzetten tot actie, dat is andere koek. In deze training maak je kennis met meer dan 150 wetenschappelijke, direct toepasbare technieken waarmee je leert hoe je dit voor elkaar krijgt. Tekst na tekst.

Je volgt de training waar en wanneer je maar wilt, want je krijgt toegang tot jouw online leeromgeving waar de 11 video-lessen je al staan op te wachten. 

👩‍💻 Altijd online toegang tot 11 lessen met alles over copywriting

👉 Nu voor maar €297 (ex btw)

  • Na deze training schrijf jij teksten die overtuigen en verkopen

  • Leer meer dan 150 direct toepasbare psychologische technie…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: Copywriting, Schrijven voor het web, Psychologie, Schriftelijke communicatie en Brieven schrijven.

De Psychologie van Copywriting

Goed kunnen schrijven is één ding. Maar je lezers ook daadwerkelijk overtuigen en aanzetten tot actie, dat is andere koek. In deze training maak je kennis met meer dan 150 wetenschappelijke, direct toepasbare technieken waarmee je leert hoe je dit voor elkaar krijgt. Tekst na tekst.

Je volgt de training waar en wanneer je maar wilt, want je krijgt toegang tot jouw online leeromgeving waar de 11 video-lessen je al staan op te wachten. 

👩‍💻 Altijd online toegang tot 11 lessen met alles over copywriting

👉 Nu voor maar €297 (ex btw)

  • Na deze training schrijf jij teksten die overtuigen en verkopen

  • Leer meer dan 150 direct toepasbare psychologische technieken
  • Zet je lezers aan tot actie, wat je doel ook is

“Complimenten hoe je het presenteert in hapklare stukken, zeer waardevol en toepasbaar. Ook met ervaring als copywriter: hooked!”

- Stijn Jagers | Marcom Strateeg, Storytelling

Overzicht lessen

  • 01 | De wetenschap achter schrijven 

    1 video · 29 min

    Jarenlange kennis uit wetenschappelijke publicaties, industrie cases en eigen experimenten vormen de basis van deze training. Dit hebben we voor je doorvertaald naar concrete, direct toepasbare inzichten die jou helpen je copywriting naar een hoger level te tillen. In les 1 blikken we vooruit en krijg je een voorproefje van alles dat komen gaat.

  • 02 | Verlangen & Bekendheid

    3 videos · 32 min

    Goed kunnen schrijven is stap één. Maar het begrijpen van je doelgroep, hun kennisniveau en motivaties is minstens net zo belangrijk. Zonder deze cruciale inzichten kan een – anders nog zo sterke tekst – de plank goed mis slaan. In les 2 laat ik je zien wat ik hiermee bedoel. Ook leer je hoe je deze kennis vergaart voordat je begint met schrijven én hoe je dit voor je kunt laten werken.

  • 03 | Aandacht

    3 videos · 33 min

    Hoe zorg je ervoor dat je tekst opvalt en de aandacht grijpt? Dit kan uitdagend zijn in de huidige tijd, waarin jouw brein gebombardeerd wordt met prikkels. En als je dan de aandacht hebt. Hoe verzeker je jezelf ervan dat lezers je tekst ook uitlezen? Dit leer je in les 3.

  • 04 | Stijl & Structuur

    1 videos · 34 min

    Een goede stijl & structuur is essentieel wanneer je impact wil maken met je copy. Maar wat is eigenlijk het geheim achter een lekker leesbare tekst? Gelukkig zijn er veel technieken die je hierbij kunnen helpen. Na les 4 zijn de teksten die jij schrijft een feestje voor het brein van je lezers.

  • 05 | Geloofwaardigheid

    3 videos · 25 min

    Les 4 leert je hoe je de geloofwaardigheid van je boodschap verhoogt. Dit is essentieel. Want je kunt nog zo’n sterke boodschap hebben, maar als je lezer hem niet gelooft ben je nergens. Je tekst is in dit geval niet meer waard dan een ongeopende brief bij het oud papier. Na les 5 voorkom je dit te alle tijden.

  • 06 | Identificatie

    2 videos · 20 min

    Eén van de geheimen van een effectieve tekst is dat de lezer zichzelf erin kan herkennen. Maar wie wil jouw lezer zijn? En hoe helpt jouw aanbod of boodschap bij het uiten van die identiteit? In les 6 leer je hoe je deze kennis slim kunt inzetten om de impact van jouw tekst te vergroten.

  • 07 | Aantrekkingskracht product

    2 videos · 31 min

    In les 1 leerde je dat een goed product in moet spelen op een bestaand, dieperliggend verlangen. En hoewel het creëren van een nieuw verlangen onbegonnen werk is, kun je wel ontzettend veel doen om een dieper gelegen verlangen naar de oppervlakte te brengen en uit te vergroten. In les 6 duiken we in de technieken die je helpen om het product of de dienst waar je voor schrijft met enkele woorden of zinnen een stuk aantrekkelijker te maken.

  • 08 | Overtuigen

    2 videos · 28 min

    Misschien herken je dit wel.

    Je begint kritisch aan een tekst, maar na het lezen van de laatste alinea betrap je jezelf op een instemmende knik. In zo’n tekst voel je dat precies de juiste argumenten in de perfecte volgorde en formulering worden genoemd. Je bent overtuigd!

    Overtuigen. Dat is waar het in les 8 om draait. In deze les leer je de psychologie die hierachter schuil gaat. Na deze les overtuig jij jouw lezers van jouw boodschap. Jouw tekst brengt dé oplossing voor hun probleem.

  • 09 | Weerstand wegnemen

    2 videos · 27 min

    Het is de de kunst van een goede copywriter om lezers niet te laten voelen dat je hen probeert te beïnvloeden. Toch ontstaat – of bestaat – er bij de lezer vaak een bepaalde weerstand. Hoe verlaag je deze weerstand? En hoe versterk je het gevoel van autonomie bij je lezers? Dit leer je in les 9.

  • 10 | Alles behalve tekst

    2 videos · 29 min

    Hoewel vanzelfsprekend ‘tekst’ de hoofdrol speelt in deze cursus persuasive copywriting, zijn er een aantal andere zaken die invloed hebben op hoe jouw lezer de tekst ervaart. Hoe laat je getallen en cijfers voor je werken? Welke afbeeldingen kies je bij je tekst? En is het slim om symbolen of grafieken te gebruiken? Dit en meer komt aan bod in les 10.

  • 11 | Activatie

    2 videos · 34 min

    Het grootste gedeelte van je tekst is af. Je hebt de aandacht van je lezer getrokken, kunnen vasthouden en je boodschap over kunnen brengen. Maar dan: tijd voor actie. Hoe krijg je je lezers van de bank af en in beweging? Hier helpt les 11 je bij.We behandelen in deze laatste les een grote hoeveelheid technieken die je lezers motiveren en activeren om de door jou gewenste actie uit te voeren.

9,6
Gemiddeld cijfer voor De Psychologie van Copywriting 🧠
Gebaseerd op 5 ervaringen
starstarstarstarstar_half
Aschelina Domenie
Eigenaar, sr. Communicatieadviseur
9
De Psychologie van Copywriting 🧠

"Deze training is een absolute aanrader. Heel fijn dat je de training in hapklare stukken kan volgen, op een moment dat het uitkomt. Elke les is direct toepasbaar en de vele voorbeelden maken dat het ook nog eens heerlijk ‘wegkijkt’. Deze cursus brengt je als copywriter zeker op een hoger niveau!" - 16-02-2022 15:02

"Deze training is een absolute aanrader. Heel fijn dat je de training in hapklare stukken kan volgen, op een moment dat het uitkomt. Elke les… alles lezen - 16-02-2022 15:02

starstarstarstarstar_half
Renee de Leau
Designer / Marketeer
9
De Psychologie van Copywriting 🧠

"Heel interessante cursus. De verschillende secties zijn goed gestructureerd, waardoor de lesstof een logische en prettige inhoudelijke opbouw heeft. Duidelijk een bevlogen trainster die de stof met overtuiging overbrengt. Zeker aan te bevelen! " - 07-12-2021 09:04

"Heel interessante cursus. De verschillende secties zijn goed gestructureerd, waardoor de lesstof een logische en prettige inhoudelijke opbou… alles lezen - 07-12-2021 09:04

Ontzettend leuk om te horen Renee! Ik geef de mooie complimenten door aan Diede!
Met hartelijke groet,

Tim

- 07-12-2021 09:04
starstarstarstarstar
Thea Streng
adviseur/ coach
10
De Psychologie van Copywriting 🧠

"Deze training had ik veel eerder moeten hebben! Dat had me veel geworstel gescheeld! Heb pas 5 lessen gedaan maar het resultaat is nu al enorm! Zin in les 6. De moeite waard!" - 23-11-2021 06:48

"Deze training had ik veel eerder moeten hebben! Dat had me veel geworstel gescheeld! Heb pas 5 lessen gedaan maar het resultaat is nu al eno… alles lezen - 23-11-2021 06:48

Wat goed om te horen dat je al zo enthousiast bent na al 5 lessen. Ga zo door Thea, en heel erg bedankt voor je mooie review!

- 23-11-2021 06:48
Joost Fromberg
starstarstarstarstar
Joost Fromberg
Managing Director
10
De Psychologie van Copywriting 🧠

"Op een behapbare manier hele concrete tips om mijn content te verbeteren. Heel blij mee! Diede praat gemakkelijk, legt complexe content helder uit en zorgt ervoor dat je er gelijk mee aan de slag kan.

Ik raad deze training aan!" - 17-11-2021 15:49

"Op een behapbare manier hele concrete tips om mijn content te verbeteren. Heel blij mee! Diede praat gemakkelijk, legt complexe content held… alles lezen - 17-11-2021 15:49

starstarstarstarstar
Robin Timmers
10
De Psychologie van Copywriting 🧠

"Talloze boeken, trainingen en cursussen heb ik er al over verslonden: copywriting. Van Bob Bly tot David Ogilvy. Deze training wilde ik uiteraard ook volgen. De training van Diede staat bomvol kennis en kunde uit A/B-testen en cases uit de praktijk.

Mocht je dus een copywritingcursus willen volgen: 't is een aanrader." - 16-11-2021 16:06

"Talloze boeken, trainingen en cursussen heb ik er al over verslonden: copywriting. Van Bob Bly tot David Ogilvy. Deze training wilde ik uite… alles lezen - 16-11-2021 16:06

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Download gratis en vrijblijvend de informatiebrochure

(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)

Heb je nog vragen?

(optioneel)