De Psychologie van Copywriting 🧠

Type product
Niveau
Logo van Unravel Academy
Opleiderscore: starstarstarstarstar_half 9,3 Unravel Academy heeft een gemiddelde beoordeling van 9,3 (uit 18 ervaringen)

Tip: meer info over het programma, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

Beschrijving

In deze online training leer je in 11 lessen teksten te schrijven die overtuigen en verkopen.

Je maakt kennis met meer dan 150 wetenschappelijke, direct toepasbare technieken. Zo krijg je na het volgen van deze training je lezers in actie. Tekst na tekst.

Je volgt de training waar en wanneer je maar wilt, want je krijgt toegang tot jouw online leeromgeving waar de 11 video-lessen je al staan op te wachten. 

✔️Direct Toepasbaar: Geen stoffige theorie, maar 100% focus op direct bruikbare inzichten
✔️11 online lessen: Elke les nieuwe technieken die je helpen iedere copywriting uitdaging te overwinnen
✔️Leer wat echt telt: Honderden studies, boeken en interne onderzoeken – teruggebracht tot wat…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: Copywriting, Psychologie, Schrijven voor het web, Schriftelijke communicatie en Brieven schrijven.

In deze online training leer je in 11 lessen teksten te schrijven die overtuigen en verkopen.

Je maakt kennis met meer dan 150 wetenschappelijke, direct toepasbare technieken. Zo krijg je na het volgen van deze training je lezers in actie. Tekst na tekst.

Je volgt de training waar en wanneer je maar wilt, want je krijgt toegang tot jouw online leeromgeving waar de 11 video-lessen je al staan op te wachten. 

✔️Direct Toepasbaar: Geen stoffige theorie, maar 100% focus op direct bruikbare inzichten
✔️11 online lessen: Elke les nieuwe technieken die je helpen iedere copywriting uitdaging te overwinnen
✔️Leer wat echt telt: Honderden studies, boeken en interne onderzoeken – teruggebracht tot wat je écht moet weten over persuasive copywriting

130 cursisten gingen je al voor, en raden de training van harte aan. Zelfs senior copywriters zijn enthousiast!

Overzicht van de 11 lessen:

#1: De wetenschap achter schrijven
1 video · 29 min

Jarenlange kennis uit wetenschappelijke publicaties, industrie cases en eigen experimenten vormen de basis van deze training. Dit hebben we voor je doorvertaald naar concrete, direct toepasbare inzichten die jou helpen je copywriting naar een hoger level te tillen. In les 1 blikken we vooruit en krijg je een voorproefje van alles dat komen gaat.

#2: Verlangen & Bekendheid
3 videos · 32 min

Goed kunnen schrijven is stap één. Maar het begrijpen van je doelgroep, hun kennisniveau en motivaties is minstens net zo belangrijk. Zonder deze cruciale inzichten kan een – anders nog zo sterke tekst – de plank goed mis slaan. In les 2 laat ik je zien wat ik hiermee bedoel. Ook leer je hoe je deze kennis vergaart voordat je begint met schrijven én hoe je dit voor je kunt laten werken.

#3:Aandacht
3 videos · 33 min

Hoe zorg je ervoor dat je tekst opvalt en de aandacht grijpt? Dit kan uitdagend zijn in de huidige tijd, waarin jouw brein gebombardeerd wordt met prikkels. En als je dan de aandacht hebt. Hoe verzeker je jezelf ervan dat lezers je tekst ook uitlezen? Dit leer je in les 3.

#4:Stijl & Structuur
1 videos · 34 min

Een goede stijl & structuur is essentieel wanneer je impact wil maken met je copy. Maar wat is eigenlijk het geheim achter een lekker leesbare tekst? Gelukkig zijn er veel technieken die je hierbij kunnen helpen. Na les 4 zijn de teksten die jij schrijft een feestje voor het brein van je lezers.

#5:Geloofwaardigheid
3 videos · 25 min

Les 4 leert je hoe je de geloofwaardigheid van je boodschap verhoogt. Dit is essentieel. Want je kunt nog zo’n sterke boodschap hebben, maar als je lezer hem niet gelooft ben je nergens. Je tekst is in dit geval niet meer waard dan een ongeopende brief bij het oud papier. Na les 5 voorkom je dit te alle tijden.

#6:Identificatie
2 videos · 20 min

Eén van de geheimen van een effectieve tekst is dat de lezer zichzelf erin kan herkennen. Maar wie wil jouw lezer zijn? En hoe helpt jouw aanbod of boodschap bij het uiten van die identiteit? In les 6 leer je hoe je deze kennis slim kunt inzetten om de impact van jouw tekst te vergroten.

#7:Aantrekkingskracht product
2 videos · 31 min

In les 1 leerde je dat een goed product in moet spelen op een bestaand, dieperliggend verlangen. En hoewel het creëren van een nieuw verlangen onbegonnen werk is, kun je wel ontzettend veel doen om een dieper gelegen verlangen naar de oppervlakte te brengen en uit te vergroten. In les 6 duiken we in de technieken die je helpen om het product of de dienst waar je voor schrijft met enkele woorden of zinnen een stuk aantrekkelijker te maken.

#8:Overtuigen
2 videos · 28 min

Misschien herken je dit wel.

Je begint kritisch aan een tekst, maar na het lezen van de laatste alinea betrap je jezelf op een instemmende knik. In zo’n tekst voel je dat precies de juiste argumenten in de perfecte volgorde en formulering worden genoemd. Je bent overtuigd!

Overtuigen. Dat is waar het in les 8 om draait. In deze les leer je de psychologie die hierachter schuil gaat. Na deze les overtuig jij jouw lezers van jouw boodschap. Jouw tekst brengt dé oplossing voor hun probleem.

#9:Weerstand wegnemen
2 videos · 27 min

Het is de de kunst van een goede copywriter om lezers niet te laten voelen dat je hen probeert te beïnvloeden. Toch ontstaat – of bestaat – er bij de lezer vaak een bepaalde weerstand. Hoe verlaag je deze weerstand? En hoe versterk je het gevoel van autonomie bij je lezers? Dit leer je in les 9.

#10:Alles behalve tekst
2 videos · 29 min

Hoewel vanzelfsprekend ‘tekst’ de hoofdrol speelt in deze cursus persuasive copywriting, zijn er een aantal andere zaken die invloed hebben op hoe jouw lezer de tekst ervaart. Hoe laat je getallen en cijfers voor je werken? Welke afbeeldingen kies je bij je tekst? En is het slim om symbolen of grafieken te gebruiken? Dit en meer komt aan bod in les 10.

#11:Activatie
2 videos · 34 min

Het grootste gedeelte van je tekst is af. Je hebt de aandacht van je lezer getrokken, kunnen vasthouden en je boodschap over kunnen brengen. Maar dan: tijd voor actie. Hoe krijg je je lezers van de bank af en in beweging? Hier helpt les 11 je bij.We behandelen in deze laatste les een grote hoeveelheid technieken die je lezers motiveren en activeren om de door jou gewenste actie uit te voeren.

Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen

Er zijn nog geen ervaringen.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Download gratis en vrijblijvend de informatiebrochure

Aanhef
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)