Brand Development & Productontwikkeling (PAO)

Tijdsduur
Locatie
Op locatie
Startdatum en plaats

Brand Development & Productontwikkeling (PAO)

Utrecht Business School
Logo van Utrecht Business School
Opleiderscore: starstarstarstarstar_border 7,9 Utrecht Business School heeft een gemiddelde beoordeling van 7,9 (uit 69 ervaringen)

Tip: meer info over het programma, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

Startdata en plaatsen

placeUtrecht
23 mei. 2024 tot 12 dec. 2024
placeUtrecht
10 okt. 2024 tot 13 mrt. 2025

Beschrijving

Deze Post Academische opleiding duurt 6 maanden en omvat 20 colleges van 3 uur. De kosten bedragen 7521 euro. U volgt de opleiding met 10-15 deelnemers. Geïnteresseerd? Neem contact op om uw leerbe...

Brand innovation is erg belangrijk voor het voortbestaan van producten, merken (en organisaties). Wanneer er niet wordt vernieuwd, zal de klant immers langzaam zijn/haar interesse in het merk verliezen met alle nadelige gevolgen van dien. Vernieuwen dient echter niet alleen op productniveau plaats te vinden, maar ook op merkniveau. Sterker nog: onderzoek heeft uitgewezen dat bedrijven die het merk centraal stellen bij de productontwikkeling, het beduidend beter doen dan bedrijven die geen 'merk…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Deze Post Academische opleiding duurt 6 maanden en omvat 20 colleges van 3 uur. De kosten bedragen 7521 euro. U volgt de opleiding met 10-15 deelnemers. Geïnteresseerd? Neem contact op om uw leerbe...

Brand innovation is erg belangrijk voor het voortbestaan van producten, merken (en organisaties). Wanneer er niet wordt vernieuwd, zal de klant immers langzaam zijn/haar interesse in het merk verliezen met alle nadelige gevolgen van dien. Vernieuwen dient echter niet alleen op productniveau plaats te vinden, maar ook op merkniveau. Sterker nog: onderzoek heeft uitgewezen dat bedrijven die het merk centraal stellen bij de productontwikkeling, het beduidend beter doen dan bedrijven die geen 'merkkompas' hanteren. De uitdaging hierbij is: Hoe kom je tot nieuwe producten die enerzijds het merk versterken en anderzijds inspelen op een marktbehoefte? Deze opleiding helpt u bij het opzetten van een zogenoemd 'brand driven innovation' beleid.
Onderwerpen

* Welke trends zijn er binnen merkontwikkeling, branding en waardecreatie?
* Hoe kan ik een merkstrategie formuleren in lijn met de bedrijfsstrategie?
* Hoe kan ik een herkenbare waardepropositie/ positionering ontwikkelen?
* Borging van het gebruik van het merk (als kompas) in de organisatie.
* Hoe kan ik een product strategie formuleren, in lijn met de bedrijfsstrategie?
* Hoe kan ik een productplan lanceren wat zowel haalbaa...

De Post Academische Opleiding ‘Brand Development & Productontwikkeling’ is bedoeld voor professionals die zich verder willen ontwikkelen op het gebied van product development, merkstrategie en innovatiemanagement. De opleiding is een executive opleiding wat betekent dat een bepaald werk- en denkniveau gewenst is. Doorgaans hebben onze deelnemers een bedrijfskundige, veranderkundige of marketingachtergrond, 5 tot 15 jaar relevante werkervaring en HBO+ denkniveau. In principe staat het iedereen...

Brand innovation is erg belangrijk voor het voortbestaan van producten, merken (en organisaties). Wanneer er niet wordt vernieuwd, zal de klant immers langzaam zijn/haar interesse in het merk verliezen met alle nadelige gevolgen van dien. Vernieuwen dient echter niet alleen op productniveau plaats te vinden, maar ook op merkniveau. Sterker nog: onderzoek heeft uitgewezen dat bedrijven die het merk centraal stellen bij de productontwikkeling, het beduidend beter doen dan bedrijven die geen ‘me...Module 1: Brand Strategy & Propositieontwikkeling (college 1 t/m 5)
Tijdens deze module leert hoe u uw merkstrategie kunt vormgeven. U verwerft tal van nieuwe pragmatische kennis en inzichten over branding, propositieontwikkeling en waardecreatie waarmee u uw voordeel kunt doen. U leert hoe u marketing- en merkprocessen beter en effectiever kunt organiseren en hoe u deze in lijn kunt brengen met de bedrijfsstrategie. Verder krijgt u nieuwe kennis en inzichten over het omgaan met digitale uitdagingen van merkbeleid en wordt u bijgeschoold over integratie- en implementatieaspecten ervan.
Module 2: Brand Development & Borging in de Organisatie (college 6 t/m 10)
Tijdens deze module leert u hoe u de organisatie concreet gereedmaakt voor de implementatie van de merkstrategie. U krijgt nieuwe kennis en inzicht over organisatiecultuur, verandermanagement en leadership en leert wat nodig is om veranderingen ”erdoor’ te krijgen. Daarnaast komt het borgingsstuk uitvoerig aan bod, want alleen daarmee kunt u duurzaam aan een merk bouwen. U leert hoe u de merkidentiteit in alle geledingen van de organisatieprocessen kunt brengen en ze tevens consistent kunt houden. Een must voor de volgende stap: product ontwikkeling.
Module 3: Productontwikkeling, Planning en Lancering (college 11 t/m 15)
Tijdens deze module ontwikkelt u een heldere visie op de rol van product development binnen de organisatie. Er wordt ingezoomd op de strategische context, het organisatiebeleid en de rol van productmanagement hierin. Thema’s die verder aan bod komen zijn: marktsegmentatie, consumer insights, conceptcreatie, verwachtingen R&D en waardepropositie-ontwikkeling. U leert hoe u op een effectieve manier van concept tot productlancering kunt komen. Er wordt ingezoomd op de aan productmanagement gekoppelde gebieden als marktonderzoek, financiële planning, productontwikkeling en marketing en er wordt uitgelegd hoe u deze afdelingen (de interne organisatie) mee kunt krijgen. U leert tot slot hoe u een goed productplan kunt opstellen.
Module 4: Implementatie & Monitoring Productbeleid (college 16 t/m 20)
Tijdens deze module leert hoe u uw product/ portfoliostrategie intern kunt doorvoeren. U krijgt nieuwe methoden en instrumenten aangereikt waarmee u uw productstrategie gedegen ten uitvoer kunt brengen en u weet welke krachten er spelen binnen organisaties en hoe u daarmee uw voordeel kunt doen. Tijdens deze module leert u hoe u de organisatie gereedmaakt voor de implementatie van uw product/ portfoliostrategie. U wordt tot slot bijgespijkerd over alle ins en outs van het monitoringproces. Op welke KPI’s wordt er gestuurd, welke metrics worden er gehanteerd en hoe en wanneer dient er bijsturing in het proces plaats te vinden?

“De Post Academische opleiding ‘Brand Development & Productontwikkeling’ duurt ongeveer 6 maanden en omvat 20 colleges van 3 uur. U volgt de opleiding met ongeveer 10-15 deelnemers op een van onze locaties.Module 1: Brand Strategy & Propositieontwikkeling (college 1 t/m 5)
Tijdens deze module leert hoe u uw merkstrategie kunt vormgeven. U verwerft tal van nieuwe pragmatische kennis en inzichten over branding, propositieontwikkeling en waardecreatie waarmee u uw voordeel kunt doen. U leert hoe u marketing- en merkprocessen beter en effectiever kunt organiseren en hoe u deze in lijn kunt brengen met de bedrijfsstrategie. Verder krijgt u nieuwe kennis en inzichten over het omgaan met digitale uitdagingen van merkbeleid en wordt u bijgeschoold over integratie- en implementatieaspecten ervan.
Module 2: Brand Development & Borging in de Organisatie (college 6 t/m 10)
Tijdens deze module leert u hoe u de organisatie concreet gereedmaakt voor de implementatie van de merkstrategie. U krijgt nieuwe kennis en inzicht over organisatiecultuur, verandermanagement en leadership en leert wat nodig is om veranderingen ”erdoor’ te krijgen. Daarnaast komt het borgingsstuk uitvoerig aan bod, want alleen daarmee kunt u duurzaam aan een merk bouwen. U leert hoe u de merkidentiteit in alle geledingen van de organisatieprocessen kunt brengen en ze tevens consistent kunt houden. Een must voor de volgende stap: product ontwikkeling.
Module 3: Productontwikkeling, Planning en Lancering (college 11 t/m 15)
Tijdens deze module ontwikkelt u een heldere visie op de rol van product development binnen de organisatie. Er wordt ingezoomd op de strategische context, het organisatiebeleid en de rol van productmanagement hierin. Thema’s die verder aan bod komen zijn: marktsegmentatie, consumer insights, conceptcreatie, verwachtingen R&D en waardepropositie-ontwikkeling. U leert hoe u op een effectieve manier van concept tot productlancering kunt komen. Er wordt ingezoomd op de aan productmanagement gekoppelde gebieden als marktonderzoek, financiële planning, productontwikkeling en marketing en er wordt uitgelegd hoe u deze afdelingen (de interne organisatie) mee kunt krijgen. U leert tot slot hoe u een goed productplan kunt opstellen.
Module 4: Implementatie & Monitoring Productbeleid (college 16 t/m 20)
Tijdens deze module leert hoe u uw product/ portfoliostrategie intern kunt doorvoeren. U krijgt nieuwe methoden en instrumenten aangereikt waarmee u uw productstrategie gedegen ten uitvoer kunt brengen en u weet welke krachten er spelen binnen organisaties en hoe u daarmee uw voordeel kunt doen. Tijdens deze module leert u hoe u de organisatie gereedmaakt voor de implementatie van uw product/ portfoliostrategie. U wordt tot slot bijgespijkerd over alle ins en outs van het monitoringproces. Op welke KPI’s wordt er gestuurd, welke metrics worden er gehanteerd en hoe en wanneer dient er bijsturing in het proces plaats te vinden?

De Post Academische Opleiding ‘Brand Development & Productontwikkelingt’ is zo opgezet om uw strategisch denkniveau in relatief kort tijdsbestek naar een hoger niveau te brengen opdat u betere managementbeslissingen kunt nemen. Verder staat de kwantificering van beleid centraal tijdens deze opleiding. U redeneert gedurende de opleiding terug vanuit een bedrijfskundig perspectief. Tijdens uw opleiding wordt u begeleid door een kerndocent. Deze docent is gedurende de opleiding beschikbaar voor ...

[8] “Een interessante opleiding die het mogelijk maakt om de theorie direct toe te passen in de praktijk in je eigen bedrijf. Inspirerende docenten met veel praktijkervaring weten te motiveren. Ook waardevol om contacten en ervaringen met mede studenten uit te wisselen. “

[9] “Locatie was prima, iets meer frisdrank met warme dagen was welkom geweest. Docenten waren inspirerend en kwamen veelal uit de praktijk wat leuke discussies opleverde. Inhoudelijk veel boeiende stof. Kortom: Aanrader!...

Er vinden per dag twee colleges plaats. Er wordt gestart om 15.00 uur met het eerste college, het tweede college start om 18.30 uur en duurt tot 21.00 uur. Mocht u op een bepaalde datum niet kunnen: gemiste colleges kunnen te allen tijde worden ingehaald middels e-learningCollegedata: opleiding start donderdag 18 januari 2024.

* College 1 + 2: Donderdag 18 januari 2023 (15.00 uur -21.00 uur incl. diner)
* College 3 + 4: Donderdag 1 februari 2024(15.00 uur -21.00 uur incl. diner)
* College 5 + 6: Donderdag 15 februari 2024 (15.00 uur -21.00 uur incl. diner)
* College 7 + 8: Donderdag 29 februari 2024 (15.00 uur -21.00 uur incl. diner)
* College 9 + 10: Donderdag 14 maart 2024 (15.00 uur -21.00 uur incl. diner)
* Resterende collegedata volgen binnenkort (15.00 uur -21.00 uur incl. diner)
Collegedata: opleiding start donderdag 21 maart 2024.

* College 1 + 2: Donderdag 21 maart 2024 (15.00 uur -21.00 uur incl. diner)
* College 3 + 4: Donderdag 4 april 2024 (15.00 uur -21.00 uur incl. diner)
* College 5 + 6: Donderdag 18 april 2024 (15.00 uur -21.00 uur incl. diner)
* College 7 + 8: Donderdag 25 april 2024 (15.00 uur -21.00 uur incl. diner)
* College 9 + 10: Donderdag 16 mei 2024 (15.00 uur -21.00 uur incl. diner)
* Resterende collegedata volgen binnenkort (15.00 uur -21.00 uur incl. diner)
Collegedata: opleiding start donderdag 23 mei 2024.

* College 1 + 2: Donderdag 23 mei 2024 (15.00 uur -21.00 uur incl. diner)
* College 3 + 4: Donderdag 6 juni 2024(15.00 uur -21.00 uur incl. diner)
* College 5 + 6: Donderdag 20 juni 2024 (15.00 uur -21.00 uur incl. diner)
* College 7 + 8: Donderdag 27 juni 2024 (15.00 uur -21.00 uur incl. diner)
* College 9 + 10: Donderdag 4 juli 2024 (15.00 uur -21.00 uur incl. diner)
* Resterende collegedata volgen binnenkort (15.00 uur -21.00 uur incl. diner)
Collegedata: opleiding start donderdag 10 oktober 2024.

* College 1 + 2: Donderdag 10 oktober 2024 (15.00 uur -21.00 uur incl. diner)
* College 3 + 4: Donderdag 24 oktober 2024 (15.00 uur -21.00 uur incl. diner)
* College 5 + 6: Donderdag 7 november 2024 (15.00 uur -21.00 uur incl. diner)
* College 7 + 8: Donderdag 21 november 2024 (15.00 uur -21.00 uur incl. diner)
* College 9 + 10: Donderdag 12 december 2024 (15.00 uur -21.00 uur incl. diner)
* Resterende collegedata volgen binnenkort (15.00 uur -21.00 uur incl. diner)

UBS / Utrecht Business School is de business school voor management executives en business leaders in Nederland. Wij leiden onze  studenten op tot zwaardere professionals en bereiden ze voor op een volgende stap in hun carrière. Dit doen we op de vakgebieden finance & accounting, marketing en communicatie, it en crm, strategie, hrm en management & leadership. We ondersteunen studenten gedurende hun carrière met kennis, contactmomenten en inspiratie en geven middels educatie en certificering duiding aan kennisniveaus en werkervaring. 

Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen

Er zijn nog geen ervaringen.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Download gratis en vrijblijvend de informatiebrochure

(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)

Heb je nog vragen?

(optioneel)