Brand Development & Productontwikkeling (PAO)

Tijdsduur
Locatie
Op locatie
Startdatum en plaats
Logo van Utrecht Business School
Opleiderscore: starstarstarstarstar_border 7,9 Utrecht Business School heeft een gemiddelde beoordeling van 7,9 (uit 64 ervaringen)

Tip: meer info over het programma, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

Startdata en plaatsen

placeAmersfoort
19 aug. 2021 tot 13 jan. 2022
placeAmsterdam
19 aug. 2021 tot 13 jan. 2022
placeArnhem
19 aug. 2021 tot 13 jan. 2022
placeBreda
19 aug. 2021 tot 13 jan. 2022
placeDen Bosch
19 aug. 2021 tot 13 jan. 2022
placeEindhoven
19 aug. 2021 tot 13 jan. 2022
placeEmmen
19 aug. 2021 tot 13 jan. 2022
placeEnschede
19 aug. 2021 tot 13 jan. 2022
placeGroningen
19 aug. 2021 tot 13 jan. 2022
placeLeeuwarden
19 aug. 2021 tot 13 jan. 2022
placeMaastricht
19 aug. 2021 tot 13 jan. 2022
placeMiddelburg
19 aug. 2021 tot 13 jan. 2022
placeRotterdam
19 aug. 2021 tot 13 jan. 2022
placeUtrecht
19 aug. 2021 tot 13 jan. 2022
placeVenlo
19 aug. 2021 tot 13 jan. 2022
placeZwolle
19 aug. 2021 tot 13 jan. 2022
placeAmersfoort
14 okt. 2021 tot 21 apr. 2022
placeAmsterdam
14 okt. 2021 tot 21 apr. 2022
placeArnhem
14 okt. 2021 tot 21 apr. 2022
placeAssen
14 okt. 2021 tot 21 apr. 2022

Beschrijving

De Post Academische opleiding Brand Development & Productontwikkeling duurt 6 maanden en omvat 20 colleges van 3 uur. De kosten bedragen 5450 euro. U volgt de opleiding met 10-15 deelnemers en hee…

Brand innovation is erg belangrijk voor het voortbestaan van producten, merken (en organisaties). Wanneer er niet wordt vernieuwd, zal de klant immers langzaam zijn/haar interesse in het merk verliezen met alle nadelige gevolgen van dien. Vernieuwen dient echter niet alleen op productniveau plaats te vinden, maar ook op merkniveau. Sterker nog: onderzoek heeft uitgewezen dat bedrijven die het merk centraal stellen bij de productontwikkeling, het beduidend beter doen dan bedrijven die geen 'merkkom…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: Productontwerp / Productontwikkeling, Besturingstechniek, Bussystemen, Scrum en Grafische Vormgeving.

De Post Academische opleiding Brand Development & Productontwikkeling duurt 6 maanden en omvat 20 colleges van 3 uur. De kosten bedragen 5450 euro. U volgt de opleiding met 10-15 deelnemers en hee…

Brand innovation is erg belangrijk voor het voortbestaan van producten, merken (en organisaties). Wanneer er niet wordt vernieuwd, zal de klant immers langzaam zijn/haar interesse in het merk verliezen met alle nadelige gevolgen van dien. Vernieuwen dient echter niet alleen op productniveau plaats te vinden, maar ook op merkniveau. Sterker nog: onderzoek heeft uitgewezen dat bedrijven die het merk centraal stellen bij de productontwikkeling, het beduidend beter doen dan bedrijven die geen 'merkkompas' hanteren. De uitdaging hierbij is: Hoe kom je tot nieuwe producten die enerzijds het merk versterken en anderzijds inspelen op een marktbehoefte? Deze opleiding helpt u bij het opzetten van een zogenoemd 'brand driven innovation' beleid.
Onderwerpen

* Welke trends zijn er binnen merkontwikkeling, branding en waardecreatie?
* Hoe kan ik een merkstrategie formuleren in lijn met de bedrijfsstrategie?
* Hoe kan ik een herkenbare waardepropositie/ positionering ontwikkelen?
* Borging van het gebruik van het merk (als kompas) in de organisatie.
* Hoe kan ik een product strategie formuleren, in lijn met de bedrijfsstrategie?
* Hoe kan ik een productplan lanceren wat zowel haalba…

[8] “Een interessante opleiding die het mogelijk maakt om de theorie direct toe te passen in de praktijk in je eigen bedrijf. Inspirerende docenten met veel praktijkervaring weten te motiveren. Ook waardevol om contacten en ervaringen met mede studenten uit te wisselen. “

[9] “Locatie was prima, iets meer frisdrank met warme dagen was welkom geweest. Docenten waren inspirerend en kwamen veelal uit de praktijk wat leuke discussies opleverde. Inhoudelijk veel boeiende stof. Kortom: Aanrader…

De colleges vinden om de twee weken plaats. Er vinden per dag twee colleges plaats. Er wordt gestart om 15.00 uur met het eerste college, het tweede college start om 18.30 uur en duurt tot 21.00 uur. Aanmelden kan op de locaties: Amsterdam, Arnhem, Assen, Breda, Den Bosch, Eindhoven, Enschede, Emmen, Groningen, Leeuwarden, Maastricht, Middelburg, Rotterdam, Utrecht, Venlo of Zwolle.
Mocht u op een bepaalde datum niet kunnen: gemiste colleges kunnen te allen tijde worden ingehaald middels e-…Collegedata: opleiding met startdatum in Augustus 2021. U kunt zich aanmelden op een van onze 16 cursuslocaties in Nederland.

* College 1+ 2: Donderdag 19 augustus 2021 (15.00 uur -21.00 uur incl. diner)
* College 3 + 4: Vrijdag 20 augustus 2021 (15.00 uur -21.00 uur incl. diner)
* College 5 + 6: Donderdag 26 augustus 2021 (15.00 uur -21.00 uur incl. diner)
* College 7 + 8: Donderdag 2 september 2021 (15.00 uur -21.00 uur incl. diner)
* College 9 + 10: Vrijdag 3 september 2021 (15.00 uur -21.00 uur incl. diner)
* College 11 + 12: Donderdag 14 oktober 2021 (15.00 uur -21.00 uur incl. diner)
* College 13 + 14: Donderdag 4 november 2021 (15.00 uur -21.00 uur incl. diner)
* College 15 + 16: Donderdag 18 november 2021 (15.00 uur -21.00 uur incl. diner)
* College 17 + 18: Donderdag 2 december 2021 (15.00 uur -21.00 uur incl. diner)
* College 19 + 20: Donderdag 16 december 2021 (15.00 uur -21.00 uur incl. diner)
* Afstuderen: Donderdag 13 januari 2022 (18.30 uur -21.00 uur excl. diner)
Collegedata: opleiding met startdatum in Oktober 2021. U kunt zich aanmelden op een van onze 16 cursuslocaties in Nederland.

* College 1+ 2: Donderdag 14 oktober 2021 (15.00 uur -21.00 uur incl. diner)
* College 3 + 4: Donderdag 4 november 2021 (15.00 uur -21.00 uur incl. diner)
* College 5 + 6: Donderdag 18 november 2021 (15.00 uur -21.00 uur incl. diner)
* College 7 + 8: Donderdag 2 december 2021 (15.00 uur -21.00 uur incl. diner)
* College 9 + 10: Donderdag 16 december 2021 (15.00 uur -21.00 uur incl. diner)
* College 11+ 12: Donderdag 20 januari 2021 (15.00 uur -21.00 uur incl. diner)
* College 13 + 14: Donderdag 3 februari 2021 (15.00 uur -21.00 uur incl. diner)
* College 15 + 16: Donderdag 17 februari 2021 (15.00 uur -21.00 uur incl. diner)
* College 17 + 18: Donderdag 10 maart 2022 (15.00 uur -21.00 uur incl. diner)
* College 19 + 20: Donderdag 17 maart 2022 (15.00 uur -21.00 uur incl. diner)
* Afstuderen: Donderdag 14 april 2022 (18.30 uur -21.00 uur excl. diner)
Collegedata: opleiding met startdatum in Januari 2022. U kunt zich aanmelden op een van onze 16 cursuslocaties in Nederland.

* College 1 + 2: Donderdag 20 januari 2022 (15.00 uur -21.00 uur incl. diner)
* College 3 + 4: Donderdag 3 februari 2022 (15.00 uur -21.00 uur incl. diner)
* College 5 + 6: Donderdag 17 februari 2022 (15.00 uur -21.00 uur incl. diner)
* College 7 + 8: Donderdag 10 maart 2022 (15.00 uur -21.00 uur incl. diner)
* College 9 + 10: Donderdag 17 maart 2022 (15.00 uur -21.00 uur incl. diner)
* College 11+ 12: Donderdag 24 maart 2022 (15.00 uur -21.00 uur incl. diner)
* College 13 + 14: Donderdag 7 april 2022 (15.00 uur -21.00 uur incl. diner)
* College 15 + 16: Donderdag 21 april 2022 (15.00 uur -21.00 uur incl. diner)
* College 17 + 18: Donderdag 28 april 2022 (15.00 uur -21.00 uur incl. diner)
* College 19 + 20: Donderdag 12 mei 2022 (15.00 uur -21.00 uur incl. diner)
* Afstuderen: Donderdag 9 juni 2022 (18.30 uur -21.00 uur excl. diner)
Collegedata: opleiding met startdatum in Maart 2022. U kunt zich aanmelden op een van onze 16 cursuslocaties in Nederland.

* College 1+ 2: Donderdag 24 maart 2022 (15.00 uur -21.00 uur incl. diner)
* College 3 + 4: Donderdag 7 april 2022 (15.00 uur -21.00 uur incl. diner)
* College 5 + 6: Donderdag 21 april 2022 (15.00 uur -21.00 uur incl. diner)
* College 7 + 8: Donderdag 28 april 2022 (15.00 uur -21.00 uur incl. diner)
* College 9 + 10: Donderdag 12 mei 2022 (15.00 uur -21.00 uur incl. diner)
* College 11 + 12: Donderdag 19 mei 2022 (15.00 uur -21.00 uur incl. diner)
* College 13 + 14: Donderdag 2 juni 2022 (15.00 uur -21.00 uur incl. diner)
* College 15 + 16: Donderdag 16 juni 2022 (15.00 uur -21.00 uur incl. diner)
* College 17 + 18: Donderdag 23 juni 2022 (15.00 uur -21.00 uur incl. diner)
* College 19 + 20: Donderdag 30 juni 2022 (15.00 uur -21.00 uur incl. diner)
* Afstuderen: Donderdag 8 september 2022 (18.30 uur -21.00 uur excl. diner)

“De Post Academische opleiding ‘Brand Development & Productontwikkeling’ duurt ongeveer 6 maanden en omvat 20 colleges van 3 uur. U volgt de opleiding met ongeveer 10-15 deelnemers op een van onze locaties. Uw investering bedraagt EUR 5.450,-Module 1: Brand Strategy & Propositieontwikkeling (college 1 t/m 5)
Tijdens deze module leert hoe u uw merkstrategie kunt vormgeven. U verwerft tal van nieuwe pragmatische kennis en inzichten over branding, propositieontwikkeling en waardecreatie waarmee u uw voordeel kunt doen. U leert hoe u marketing- en merkprocessen beter en effectiever kunt organiseren en hoe u deze in lijn kunt brengen met de bedrijfsstrategie. Verder krijgt u nieuwe kennis en inzichten over het omgaan met digitale uitdagingen van merkbeleid en wordt u bijgeschoold over integratie- en implementatieaspecten ervan.
Module 2: Brand Development & Borging in de Organisatie (college 6 t/m 10)
Tijdens deze module leert u hoe u de organisatie concreet gereedmaakt voor de implementatie van de merkstrategie. U krijgt nieuwe kennis en inzicht over organisatiecultuur, verandermanagement en leadership en leert wat nodig is om veranderingen ”erdoor’ te krijgen. Daarnaast komt het borgingsstuk uitvoerig aan bod, want alleen daarmee kunt u duurzaam aan een merk bouwen. U leert hoe u de merkidentiteit in alle geledingen van de organisatieprocessen kunt brengen en ze tevens consistent kunt houden. Een must voor de volgende stap: product ontwikkeling.
Module 3: Productontwikkeling, Planning en Lancering (college 11 t/m 15)
Tijdens deze module ontwikkelt u een heldere visie op de rol van product development binnen de organisatie. Er wordt ingezoomd op de strategische context, het organisatiebeleid en de rol van productmanagement hierin. Thema’s die verder aan bod komen zijn: marktsegmentatie, consumer insights, conceptcreatie, verwachtingen R&D en waardepropositie-ontwikkeling. U leert hoe u op een effectieve manier van concept tot productlancering kunt komen. Er wordt ingezoomd op de aan productmanagement gekoppelde gebieden als marktonderzoek, financiële planning, productontwikkeling en marketing en er wordt uitgelegd hoe u deze afdelingen (de interne organisatie) mee kunt krijgen. U leert tot slot hoe u een goed productplan kunt opstellen.
Module 4: Implementatie & Monitoring Productbeleid (college 16 t/m 20)
Tijdens deze module leert hoe u uw product/ portfoliostrategie intern kunt doorvoeren. U krijgt nieuwe methoden en instrumenten aangereikt waarmee u uw productstrategie gedegen ten uitvoer kunt brengen en u weet welke krachten er spelen binnen organisaties en hoe u daarmee uw voordeel kunt doen. Tijdens deze module leert u hoe u de organisatie gereedmaakt voor de implementatie van uw product/ portfoliostrategie. U wordt tot slot bijgespijkerd over alle ins en outs van het monitoringproces. Op welke KPI’s wordt er gestuurd, welke metrics worden er gehanteerd en hoe en wanneer dient er bijsturing in het proces plaats te vinden?

De Post Academische Opleiding ‘Brand Development & Productontwikkelingt’ is zo opgezet om uw strategisch denkniveau in relatief kort tijdsbestek naar een hoger niveau te brengen opdat u betere managementbeslissingen kunt nemen. Verder staat de kwantificering van beleid centraal tijdens deze opleiding. U redeneert gedurende de opleiding terug vanuit een bedrijfskundig perspectief. Tijdens uw opleiding wordt u begeleid door een kerndocent. Deze docent is gedurende de opleiding beschikbaar voo…

Brand innovation is erg belangrijk voor het voortbestaan van producten, merken (en organisaties). Wanneer er niet wordt vernieuwd, zal de klant immers langzaam zijn/haar interesse in het merk verliezen met alle nadelige gevolgen van dien. Vernieuwen dient echter niet alleen op productniveau plaats te vinden, maar ook op merkniveau. Sterker nog: onderzoek heeft uitgewezen dat bedrijven die het merk centraal stellen bij de productontwikkeling, het beduidend beter doen dan bedrijven die geen ‘m…Module 1: Brand Strategy & Propositieontwikkeling (college 1 t/m 5)
Tijdens deze module leert hoe u uw merkstrategie kunt vormgeven. U verwerft tal van nieuwe pragmatische kennis en inzichten over branding, propositieontwikkeling en waardecreatie waarmee u uw voordeel kunt doen. U leert hoe u marketing- en merkprocessen beter en effectiever kunt organiseren en hoe u deze in lijn kunt brengen met de bedrijfsstrategie. Verder krijgt u nieuwe kennis en inzichten over het omgaan met digitale uitdagingen van merkbeleid en wordt u bijgeschoold over integratie- en implementatieaspecten ervan.
Module 2: Brand Development & Borging in de Organisatie (college 6 t/m 10)
Tijdens deze module leert u hoe u de organisatie concreet gereedmaakt voor de implementatie van de merkstrategie. U krijgt nieuwe kennis en inzicht over organisatiecultuur, verandermanagement en leadership en leert wat nodig is om veranderingen ”erdoor’ te krijgen. Daarnaast komt het borgingsstuk uitvoerig aan bod, want alleen daarmee kunt u duurzaam aan een merk bouwen. U leert hoe u de merkidentiteit in alle geledingen van de organisatieprocessen kunt brengen en ze tevens consistent kunt houden. Een must voor de volgende stap: product ontwikkeling.
Module 3: Productontwikkeling, Planning en Lancering (college 11 t/m 15)
Tijdens deze module ontwikkelt u een heldere visie op de rol van product development binnen de organisatie. Er wordt ingezoomd op de strategische context, het organisatiebeleid en de rol van productmanagement hierin. Thema’s die verder aan bod komen zijn: marktsegmentatie, consumer insights, conceptcreatie, verwachtingen R&D en waardepropositie-ontwikkeling. U leert hoe u op een effectieve manier van concept tot productlancering kunt komen. Er wordt ingezoomd op de aan productmanagement gekoppelde gebieden als marktonderzoek, financiële planning, productontwikkeling en marketing en er wordt uitgelegd hoe u deze afdelingen (de interne organisatie) mee kunt krijgen. U leert tot slot hoe u een goed productplan kunt opstellen.
Module 4: Implementatie & Monitoring Productbeleid (college 16 t/m 20)
Tijdens deze module leert hoe u uw product/ portfoliostrategie intern kunt doorvoeren. U krijgt nieuwe methoden en instrumenten aangereikt waarmee u uw productstrategie gedegen ten uitvoer kunt brengen en u weet welke krachten er spelen binnen organisaties en hoe u daarmee uw voordeel kunt doen. Tijdens deze module leert u hoe u de organisatie gereedmaakt voor de implementatie van uw product/ portfoliostrategie. U wordt tot slot bijgespijkerd over alle ins en outs van het monitoringproces. Op welke KPI’s wordt er gestuurd, welke metrics worden er gehanteerd en hoe en wanneer dient er bijsturing in het proces plaats te vinden?

De Post Academische Opleiding ‘Brand Development & Productontwikkeling’ is bedoeld voor professionals die zich verder willen ontwikkelen op het gebied van product development, merkstrategie en innovatiemanagement. De opleiding is een executive opleiding wat betekent dat een bepaald werk- en denkniveau gewenst is. Doorgaans hebben onze deelnemers een bedrijfskundige, veranderkundige of marketingachtergrond, 5 tot 15 jaar relevante werkervaring en HBO+ denkniveau. In principe staat het iederee…

UBS / Utrecht Business School is de business school voor management executives en business leaders in Nederland. Wij leiden onze  studenten op tot zwaardere professionals en bereiden ze voor op een volgende stap in hun carrière. Dit doen we op de vakgebieden finance & accounting, marketing en communicatie, it en crm, strategie, hrm en management & leadership. We ondersteunen studenten gedurende hun carrière met kennis, contactmomenten en inspiratie en geven middels educatie en certificering duiding aan kennisniveaus en werkervaring. 

Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen

Er zijn nog geen ervaringen.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Download gratis en vrijblijvend de informatiebrochure

Aanhef
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)

Heb je nog vragen?

(optioneel)