Business Innovation & Product Development (PAO)

Tijdsduur
Locatie
Op locatie
Startdatum en plaats

Business Innovation & Product Development (PAO)

Utrecht Business School
Logo van Utrecht Business School
Opleiderscore: starstarstarstarstar_border 7,9 Utrecht Business School heeft een gemiddelde beoordeling van 7,9 (uit 69 ervaringen)

Tip: meer info over het programma, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

Startdata en plaatsen

placeUtrecht
10 okt. 2024 tot 13 mrt. 2025

Beschrijving

Deze Post Academische opleiding duurt 6 maanden en omvat 20 colleges van 3 uur. De kosten bedragen 7521 euro. U volgt de opleiding met 10-15 deelnemers. Geïnteresseerd? Neem contact op om uw leerbe...

Om uw marktpositie te verbeteren, is het van groot belang om voortdurend te vernieuwen. U dient als organisatie immers onderscheidend te zijn, waarde toe te voegen en producten aan te bieden waar behoefte aan is. Uw innovatiebeleid dient hierbij optimaal afgestemd te zijn op uw product- en marketingbeleid waardoor innovaties hun weg naar de klant goed weten te vinden. Deze opleiding helpt u enerzijds bij het verenigen van de innovation- en de productstrategie en anderzijds met de bijbehorende i…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: Productontwerp / Productontwikkeling, Innovatie, Product Management, Besturingstechniek en Scrum.

Deze Post Academische opleiding duurt 6 maanden en omvat 20 colleges van 3 uur. De kosten bedragen 7521 euro. U volgt de opleiding met 10-15 deelnemers. Geïnteresseerd? Neem contact op om uw leerbe...

Om uw marktpositie te verbeteren, is het van groot belang om voortdurend te vernieuwen. U dient als organisatie immers onderscheidend te zijn, waarde toe te voegen en producten aan te bieden waar behoefte aan is. Uw innovatiebeleid dient hierbij optimaal afgestemd te zijn op uw product- en marketingbeleid waardoor innovaties hun weg naar de klant goed weten te vinden. Deze opleiding helpt u enerzijds bij het verenigen van de innovation- en de productstrategie en anderzijds met de bijbehorende implementatie uitdagingen.
Onderwerpen

* Inzichten op het gebied van strategie, business development en innovation
* Hoe kan ik een business innovation- en developmentstrategie formuleren?
* Bouw van een organisatie met toegevoegde waarde en innovatievermogen
* Integratie en implementatie van de innovatiestrategie in de organisatie
* Hoe kan ik een goede product (development) strategie formuleren?
* Hoe kan ik een productplan lanceren wat zowel haalbaar als concurrerend is?
* Hoe de productstrategie te integreren en implementeren in de organisatie?
* Meten van de effectiviteit van de product/portfoliostrategie en hoe bijsturen?
Resultaat
Na afloop van de opleiding bent u in sta...

De Post Academische Opleiding ‘Business Innovation & Product Development’ is bedoeld voor professionals die zich verder willen ontwikkelen op het gebied van business innovatie, strategievorming, product development en leadership. De opleiding is een executive opleiding wat betekent dat een bepaald werk- en denkniveau gewenst is. Doorgaans hebben onze deelnemers een bedrijfskundige of marketingachtergrond, 5 tot 15 jaar relevante werkervaring en HBO+ denkniveau. In principe staat het iedereen ...

Om uw marktpositie te verbeteren, is het van groot belang om voortdurend te vernieuwen. U dient als organisatie immers onderscheidend te zijn, waarde toe te voegen en producten aan te bieden waar behoefte aan is. Uw innovatiebeleid dient hierbij optimaal afgestemd te zijn op uw product- en marketingbeleid waardoor innovaties hun weg naar de klant goed weten te vinden. Deze opleiding helpt u enerzijds bij het verenigen van de innovation- en de productstrategie en anderzijds met de bijbehorende...Onderwerpen
– Inzichten op het gebied van business strategie, business development en innovation.
– Hoe kan ik een effectieve business innovation- en developmentstrategie formuleren?
– Hoe bouw ik een organisatie met toegevoegde waarde en innovatievermogen?
– Hoe kan ik de innovatiestrategie integreren en implementeren in de organisatie?
– Hoe kan ik een goede product (development) strategie formuleren ?
– Hoe kan ik een productplan lanceren wat zowel haalbaar als concurrerend is?
– Hoe kan ik de productstrategie integreren en implementeren in de organisatie?
– Hoe meet ik de effectiviteit van de product/portfoliostrategie en hoe kan ik bijsturen?

Resultaat
Na afloop van de opleiding bent u in staat om zelfstandig uitvoering te geven aan de business innovation- en productstrategie. U bent in staat om tot een ‘overall’ business developmentstrategie te komen die in lijn ligt met de bedrijfsstrategie. U weet hoe u een effectief innovatieproces kunt opstarten en hoe u dit vertaald kunt krijgen in een kloppende productstrategie, resulterend in een onderscheidend productaanbod.

De Post Academische opleiding Business Innovation & Product Development’ duurt ongeveer 6 maanden en omvat 20 colleges van 3 uur. U volgt de opleiding met ongeveer 10-15 deelnemers op een van onze locaties.Module 1: Business Strategy & Innovation Management (college 1 t/m 5)
Tijdens deze module leert u hoe u de juiste strategische fundamenten kunt leggen om tot een succesvolle business developmentstrategie voor uw organisatie te komen. U krijgt nieuwe kennis en inzicht over strategisch management, business model innovation, market learning en open innovation. U leert hoe u innovatieprocessen beter en effectiever kunt organiseren, hoe u om kunt gaan met de organisatie van creativiteit en innovatiekracht en hoe dit dient te resulteren in toegevoegde waarde, een verdienmodel en onderscheidend vermogen. Verder krijgt u nieuwe kennis en inzichten over het product ontwikkelingsproces, concurrentie en het belang van een goede time-to-market.
Module 2: Gedragsverandering & Leadership (college 6 t/m 10)
Tijdens deze module leert hoe u uw innovatiestrategie intern kunt doorvoeren. U krijgt nieuwe kennis en inzicht over organisatiecultuur, identiteit en waarden, interne weerstand, draagvlakcreatie en change management. U leert welke krachten er spelen binnen organisaties en hoe u daarmee uw voordeel kunt doen. U leert tevens welke rol leadership kan spelen bij het veranderen van de organisatie. U krijgt nieuwe kennis en inzichten over de succesfactoren van business innovation leaders. Tot slot leert u hoe u de organisatie concreet gereedmaakt voor de implementatie van een nieuwe innovatiestrategie en hoe u grip kunt houden op het totale implementatieproces. U wordt tot slot bijgespijkerd over alle ins en outs van het monitoringproces.
Module 3: Productontwikkeling, Planning en Lancering (college 11 t/m 15)
Tijdens deze module ontwikkelt u een heldere visie op de rol van product development binnen de organisatie. Er wordt ingezoomd op de strategische context, het organisatiebeleid en de rol van productmanagement hierin. Thema’s die verder aan bod komen zijn: marktsegmentatie, consumer insights, conceptcreatie, verwachtingen R&D en waardepropositie-ontwikkeling. U leert hoe u op een effectieve manier van concept tot productlancering kunt komen. Er wordt ingezoomd op de aan productmanagement gekoppelde gebieden als marktonderzoek, financiële planning, productontwikkeling en marketing en er wordt uitgelegd hoe u deze afdelingen (de interne organisatie) mee kunt krijgen. U leert tot slot hoe u een goed productplan kunt opstellen.
Module 4: Implementatie & Monitoring Product & Portfoliobeleid (college 16 t/m 20)
Tijdens deze module leert hoe u uw product/ portfoliostrategie intern kunt doorvoeren. U krijgt nieuwe methoden en instrumenten aangereikt waarmee u uw productstrategie gedegen ten uitvoer kunt brengen en u weet welke krachten er spelen binnen organisaties en hoe u daarmee uw voordeel kunt doen. Tijdens deze module leert u hoe u de organisatie gereedmaakt voor de implementatie van uw product/ portfoliostrategie. U wordt tot slot bijgespijkerd over alle ins en outs van het monitoringproces. Op welke KPI’s wordt er gestuurd, welke metrics worden er gehanteerd en hoe en wanneer dient er bijsturing in het proces plaats te vinden?

De Post Academische Opleiding ‘Business Innovation & Product Development’ is zo opgezet om uw strategisch denkniveau in relatief kort tijdsbestek naar een hoger niveau te brengen opdat u betere managementbeslissingen kunt nemen. Verder staat de kwantificering van beleid centraal tijdens deze opleiding. U redeneert gedurende de opleiding terug vanuit een bedrijfskundig perspectief. Tijdens uw opleiding wordt u begeleid door een kerndocent. Deze docent is gedurende de opleiding beschikbaar voor...

[9] “Waardevolle opleiding met een goede balans tussen theorie en praktijk. De trainers brachten de stof op een boeiende manier over. De colleges werden op een interactieve manier gegeven waardoor er voldoende ruimte was om ervaringen te delen. Niet alle onderdelen uit de studiegids werden tijdens de opleiding behandeld en er werd deels gebruik gemaakt van de literatuur.”

[8,5] “Dankjewel. Dankzij deze opleiding heb ik weer nieuwe inzichten erbij. Heel praktisch toepasbaar en tot de verbee...

Er vinden per dag twee colleges plaats. Er wordt gestart om 15.00 uur met het eerste college, het tweede college start om 18.30 uur en duurt tot 21.00 uur. Mocht u op een bepaalde datum niet kunnen: gemiste colleges kunnen te allen tijde worden ingehaald middels e-learning.Collegedata: opleiding start donderdag 18 januari 2024.

* College 1 + 2: Donderdag 18 januari 2023 (15.00 uur -21.00 uur incl. diner)
* College 3 + 4: Donderdag 1 februari 2024(15.00 uur -21.00 uur incl. diner)
* College 5 + 6: Donderdag 15 februari 2024 (15.00 uur -21.00 uur incl. diner)
* College 7 + 8: Donderdag 29 februari 2024 (15.00 uur -21.00 uur incl. diner)
* College 9 + 10: Donderdag 14 maart 2024 (15.00 uur -21.00 uur incl. diner)
* Resterende collegedata volgen binnenkort (15.00 uur -21.00 uur incl. diner)
Collegedata: opleiding start donderdag 21 maart 2024.

* College 1 + 2: Donderdag 21 maart 2024 (15.00 uur -21.00 uur incl. diner)
* College 3 + 4: Donderdag 4 april 2024 (15.00 uur -21.00 uur incl. diner)
* College 5 + 6: Donderdag 18 april 2024 (15.00 uur -21.00 uur incl. diner)
* College 7 + 8: Donderdag 25 april 2024 (15.00 uur -21.00 uur incl. diner)
* College 9 + 10: Donderdag 16 mei 2024 (15.00 uur -21.00 uur incl. diner)
* Resterende collegedata volgen binnenkort (15.00 uur -21.00 uur incl. diner)
Collegedata: opleiding start donderdag 23 mei 2024.

* College 1 + 2: Donderdag 23 mei 2024 (15.00 uur -21.00 uur incl. diner)
* College 3 + 4: Donderdag 6 juni 2024(15.00 uur -21.00 uur incl. diner)
* College 5 + 6: Donderdag 20 juni 2024 (15.00 uur -21.00 uur incl. diner)
* College 7 + 8: Donderdag 27 juni 2024 (15.00 uur -21.00 uur incl. diner)
* College 9 + 10: Donderdag 4 juli 2024 (15.00 uur -21.00 uur incl. diner)
* Resterende collegedata volgen binnenkort (15.00 uur -21.00 uur incl. diner)
Collegedata: opleiding start donderdag 10 oktober 2024.

* College 1 + 2: Donderdag 10 oktober 2024 (15.00 uur -21.00 uur incl. diner)
* College 3 + 4: Donderdag 24 oktober 2024 (15.00 uur -21.00 uur incl. diner)
* College 5 + 6: Donderdag 7 november 2024 (15.00 uur -21.00 uur incl. diner)
* College 7 + 8: Donderdag 21 november 2024 (15.00 uur -21.00 uur incl. diner)
* College 9 + 10: Donderdag 12 december 2024 (15.00 uur -21.00 uur incl. diner)
* Resterende collegedata volgen binnenkort (15.00 uur -21.00 uur incl. diner)

UBS / Utrecht Business School is de business school voor management executives en business leaders in Nederland. Wij leiden onze  studenten op tot zwaardere professionals en bereiden ze voor op een volgende stap in hun carrière. Dit doen we op de vakgebieden finance & accounting, marketing en communicatie, it en crm, strategie, hrm en management & leadership. We ondersteunen studenten gedurende hun carrière met kennis, contactmomenten en inspiratie en geven middels educatie en certificering duiding aan kennisniveaus en werkervaring. 

Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen

Er zijn nog geen ervaringen.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Download gratis en vrijblijvend de informatiebrochure

(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)

Heb je nog vragen?

(optioneel)