Actief en effectief in mediacontacten
"Zowel Marjet Heine als Len Middelbeek waren kundige en betrokken trainers. De inhoud van de training vond ik goed: toegespitst op de praktijk en veel ruimte voor input van de groep. Bij een volgende training zou ik graag nog wat meer aan de slag gaan, zodat je de theorie ook kan oefenen in de praktijk." - 13-10-2016 06:46
"Zowel Marjet Heine als Len Middelbeek waren kundige en betrokken trainers. De inhoud van de training vond ik goed: toegespitst op de praktij… alles lezen - 13-10-2016 06:46
Startdata en plaatsen
placeAristo meeting center Utrecht Lunetten 29 nov. 2023 tot 13 dec. 2023 |
Beschrijving
Hoe neem je als woordvoerder of persvoorlichter je positie in het medialandschap in? Hoe denken en werken journalisten? Hoe verspreidt nieuws zich, online én offline? Hoe identificeer je risico’s? Hoe krijg je aandacht voor jouw organisatie, jullie producten of activiteiten? Na twee intensieve dagen weet je hoe je het gaat aanpakken.
Omgaan met media
De tweedaagse training Actief en effectief in mediacontacten vergroot je zelfvertrouwen in het contact met de media. Je voelt je sterker voor een tv-camera en in een vraaggesprek met een kritische journalist. Je bent in staat een krachtig inhoudelijk statement te maken. Bovendien formuleer je een strategisch media-advies voor jouw directie of …
Veelgestelde vragen
Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.
Hoe neem je als woordvoerder of persvoorlichter je positie in het medialandschap in? Hoe denken en werken journalisten? Hoe verspreidt nieuws zich, online én offline? Hoe identificeer je risico’s? Hoe krijg je aandacht voor jouw organisatie, jullie producten of activiteiten? Na twee intensieve dagen weet je hoe je het gaat aanpakken.
Omgaan met media
De tweedaagse training Actief en effectief in mediacontacten vergroot je zelfvertrouwen in het contact met de media. Je voelt je sterker voor een tv-camera en in een vraaggesprek met een kritische journalist. Je bent in staat een krachtig inhoudelijk statement te maken. Bovendien formuleer je een strategisch media-advies voor jouw directie of management. Na de training speel je een actieve, effectieve rol bij alles wat met publiciteit en media-aandacht te maken heeft.
Theorie én praktijk
Een mediatraining volgen is professioneel, zinvol en inspirerend. De training bestaat uit een theorie- en een praktijkdag. De eerste dag bespreken we hoe de media in Nederland werken en hoe je nieuws maakt. Aan de hand van voorbeelden gaan we na wat we van de persvoorlichter/woordvoerder van dienst kunnen leren. De tweede dag ga je veel oefenen. Je geeft diverse interviews over casuïstiek uit je eigen praktijk. Een cameraman/vrouw zal je optreden vastleggen. Je krijgt intensief feedback op inhoud en performance. De groep is klein dus er is veel persoonlijke aandacht voor alle deelnemers.
Dag 1
Na afloop kun je:
- je inleven in de werkwijze van journalisten en denken vanuit de journalistieke principes
- redactionele afwegingen voor nieuwswaarde begrijpen
- zelf nieuws maken
- stappenplan voor woordvoering ontwikkelen
- gouden regels van mediacontacten in acht nemen
- interviewtechnieken herkennen
- actief mediacontacten aanknopen
Dag 2
Na afloop kun je:
- kernboodschappen formuleren en mediavragen voorbereiden
- voor de camera duidelijk en overtuigend je boodschap overbrengen
- kritische (lastige) vragen van journalisten pareren
- adequaat inspelen op verschillende interviewtechnieken
- rustig blijven in stressvolle situaties waarin je de pers te woord staat
- de regie pakken in interviews en met de juiste toon en uitstraling jouw verhaal vertellen, vooral ook door jezelf te blijven
- jouw management of directie strategisch adviseren/coachen over mediacontacten
- een professionele positie innemen in mediacontacten
Trainer Youssef Eddini
Youssef, mede-eigenaar van vanluyken.nl en detrainingsstudio.nl, is een pur sang verbinder, resultaatgericht, iemand die uitdaagt, kritiek verwelkomt en anderen aanzet tot denken en handelen. Hij kan uit een rijke ervaring als persvoorlichter/woordvoerder bij uiteenlopende grote bedrijven en overheidsorganisaties putten. En hij weet hoe hij trainees naar de beste resultaten coacht. Jouw leercurve staat centraal. Er staat je een boeiend programma te wachten waarvan je veel leert en met plezier op terugkijkt. Bij hem krijg je wat je zoekt: kwaliteit en zelfvertrouwen.
Resultaat
Na het volgen van deze training ga je met jouw mediacontacten naar een hoger niveau. Je weet wat je te doen staat, waar de kansen liggen en hoe je journalisten goed te woord staat. Professioneel ontwijk je de valkuilen in interviews. Met je nieuwe inzichten en vaardigheden kun je een actief strategisch mediabeleid inzetten.
Voor wie?
Deze training is bestemd voor zowel ervaren als beginnende persvoorlichters, woordvoerders en media-adviseurs. Ook als mediacontacten deel uit maken van je functie is, heb je veel profijt van deze training.
Van der Hilst communicatie begint bij jou!
Mensen en organisaties communicatiever maken. Daar staan we voor! Zoek je een adviseur, sparringpartner, uitvoerder of een coach? Of wil je misschien een training of opleiding op het gebied van communicatie volgen? Of allebei? Kijk dan eens naar ons aanbod.
Een communicatievraag is nooit een op zich staand iets. Daarom bekijken we jouw vraag vanuit de hele context om zo effectieve communicatie tot stand te brengen.
"Zowel Marjet Heine als Len Middelbeek waren kundige en betrokken trainers. De inhoud van de training vond ik goed: toegespitst op de praktijk en veel ruimte voor input van de groep. Bij een volgende training zou ik graag nog wat meer aan de slag gaan, zodat je de theorie ook kan oefenen in de praktijk." - 13-10-2016 06:46
"Zowel Marjet Heine als Len Middelbeek waren kundige en betrokken trainers. De inhoud van de training vond ik goed: toegespitst op de praktij… alles lezen - 13-10-2016 06:46
Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.