MBO Leergang Marketingmanagement (met coaching)
Startdata en plaatsen
Beschrijving
Bij Van Soest-Koedam studeer je in kleinschalige groepen en krijg je persoonlijke coaching. Misschien herken je het wel. Nog even een mail versturen. Een opdracht van je collega afronden en ook je eigen werkzaamheden die met hoge prioriteit afgerond moet worden. O, nee: je komt tijd tekort. Hoe ga je het allemaal redden?
Met de persoonlijke coaching van Van Soest-Koedam helpen we je graag verder. Wij komen je ondersteunen, zelfs op je werk.
Binnen het vakgebied marketingmanagement zijn er voortdurend nieuwe ontwikkelingen en uitdagingen. Een nieuwe markt betreden of nieuwe producten op de markt brengen zijn enkele voorbeelden hiervan. De opleiding MBO Marketingmanagement geeft u de handvatten om deze processen succesvol uit te kunnen voeren. De opleiding is ontwikkeld voor marketingmedewerkers en -teamleiders die meer willen leren van het vakgebied marketingmanagement. De opleiding staat grotendeels in het teken van de praktijk. Door het opstellen van een Verbeterplan Praktijk-Case© brengt u het geleerde meteen in de praktijk. Veel marketingmedewerkers en -teamleiders hebben deze opleiding inmiddels gevolgd. Na afloop van deze …
Veelgestelde vragen
Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.
Bij Van Soest-Koedam studeer je in kleinschalige groepen en krijg je persoonlijke coaching. Misschien herken je het wel. Nog even een mail versturen. Een opdracht van je collega afronden en ook je eigen werkzaamheden die met hoge prioriteit afgerond moet worden. O, nee: je komt tijd tekort. Hoe ga je het allemaal redden?
Met de persoonlijke coaching van Van Soest-Koedam helpen we je graag verder. Wij komen je ondersteunen, zelfs op je werk.
Binnen het vakgebied marketingmanagement zijn er voortdurend nieuwe ontwikkelingen en uitdagingen. Een nieuwe markt betreden of nieuwe producten op de markt brengen zijn enkele voorbeelden hiervan. De opleiding MBO Marketingmanagement geeft u de handvatten om deze processen succesvol uit te kunnen voeren. De opleiding is ontwikkeld voor marketingmedewerkers en -teamleiders die meer willen leren van het vakgebied marketingmanagement. De opleiding staat grotendeels in het teken van de praktijk. Door het opstellen van een Verbeterplan Praktijk-Case© brengt u het geleerde meteen in de praktijk. Veel marketingmedewerkers en -teamleiders hebben deze opleiding inmiddels gevolgd. Na afloop van deze opleiding bent u in staat om op een praktische manier met marketingmanagement binnen een organisatie.
Door het volgen van deze leergang krijgt u een volledig inzicht in alle basisaspecten rond dit vakgebied. Tijdens de leergang komen ook onderwerpen aan de orde die een goede toegevoegde waarde opleveren voor het uitvoeren van de functie binnen het vakgebied marketingmanagement.
Doelgroep
Deze opleiding is ontwikkeld voor iedere marketingmedewerker en -teamleider of voor mensen die op korte termijn deze functie willen gaan bekleden. De opleiding is ook geschikt voor iedereen die inzicht willen hebben in marketingmanagement binnen organisaties.
Resultaat
- U krijgt inzicht in marketingmanagement
- U bent in staat om de marketingmix toe te passen
- U leert hoe u presentatietechnieken kunt toepassen
- U bent in staat om SWOT op te stellen
- U heeft inzicht in het opstellen van een marketingplan
- U kunt het consumentengedrag analyseren
- U leert hoe u promotie kunt toepassen
- U bent in staat om een concurrentieanalyse te maken
- U heeft inzicht in doelgericht relatiebeheer
- U kunt verkooptechnieken toepassen
- U leert hoe u een integrale kostprijs kunt berekenen
- U bent in staat om commerciële berekeningen te maken
Programma
Module 1 MBO Basiskennis van marketing
- De basis van marketing
- Marketingmix
- Consumentengedrag
- Product- en prijsbeleid
- Promotie
- Marktonderzoek
- Concurrentieanalyse
- Marktontwikkelingen
Module 2 MBO Analyseren van de markt
- De basis van marktanalyse
- Visie, missie en strategie
- Interne- en externe analyse
- Workshop 1: Maken van een SWOT
- Workshop 2: Opstellen eigen marketingplan
- Commerciële berekeningen
- Workshop 3: Reclame- en promotieplan
- Presentatietechnieken
Module 3 MBO Verkopen en klantcontact
- De basis van verkopen en klantcontact
- Toepassen van het verkoopproces
- Opstellen van verkoopplannen
- Effectief offreren en contracteren
- Doelgericht relatiebeheer
- De verkooptechnieken toepassen
- Onderhandelen
- Administratieve werkzaamheden
Module 4 MBO Werken met financiën
- De basis van werken met financiën
- Analyses en budgets
- Commerciële berekeningen
- Kosten en opbrengsten
- Liquiditeit, solvabiliteit en rentabiliteit
- Integrale kostprijs
- Vaste- en variabele kosten
- Balans en de Winst- en Verliesrekening
Diploma
De opleiding MBO Leergang Marketingmanagement biedt u de mogelijkheid om het diploma te behalen:
- MBO Leergang Marketingmanagement
Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen
Deel je ervaring
Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.