Sales Training Social Selling
Beschrijving
Top of mind door Social Selling
De perfecte mix tussen een push en pull (sales) strategie
Social selling is de kunst van klanten naar je toe laten komen. Jij en jouw organisatie, staan als ‘brand’ of ‘merk’ centraal in dit proces. Online kennis delen via een aantal social mediakanalen, is wat jij doet. En dan vooral op de plek waar je toekomstige klanten zich bevinden. Uiteindelijk gaat het om de interactie.
De 4 stappen van het proces zijn net zo oud als de AIDA formule:
Attentie = aandacht krijgen van toekomstige klanten?
Interest = interesse wekken door relevante informatie en posts
Desire = hoe activeer ik de ‘begeerte’ van prospects en klanten?
Action = welke acties gaan mijn pro…
Veelgestelde vragen
Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.
Top of mind door Social Selling
De perfecte mix tussen een push en pull (sales) strategie
Social selling is de kunst van klanten naar je toe laten komen. Jij en jouw organisatie, staan als ‘brand’ of ‘merk’ centraal in dit proces. Online kennis delen via een aantal social mediakanalen, is wat jij doet. En dan vooral op de plek waar je toekomstige klanten zich bevinden. Uiteindelijk gaat het om de interactie.
De 4 stappen van het proces zijn net zo oud als de AIDA formule:
Attentie = aandacht krijgen van toekomstige klanten?
Interest = interesse wekken door relevante informatie en posts
Desire = hoe activeer ik de ‘begeerte’ van prospects en klanten?
Action = welke acties gaan mijn prospects nemen?
- Meer impact met je social media maken
- Relevante informatie en posts delen met je publiek
- Laagdrempelig prospects informeren en converteren
Social selling is essentieel voor de moderne verkoper
Het traditionele verkoopproces omdraaien. Dat is wat je doet met Social selling. Bij Social selling zet je al je social media kanalen in om “top of mind” te blijven. Door “top of mind” te blijven denkt een prospect sneller aan jou. Om dit voor elkaar te krijgen, heb je een Social selling strategie nodig.
Wat is dan het doel van Social selling? Om op een warmere wijze je prospects te benaderen. Uiteindelijk wil je aan tafel komen via een afspraak. Social Selling vervangt het verkoopproces niet. Maar het is aanvullend op alle andere activiteiten die je al inzet.
Meer impact met je social media
Kopen en verkopen zijn altijd al sociale activiteiten geweest. En met de komst van Social media, zijn wij tegenwoordig allemaal met elkaar verbonden. De mening van ons sociaal netwerk speelt een steeds grotere rol in onze aankoopbeslissingen. Onderzoek toont aan dat millennials getuigenissen van andere klanten 4,1 keer zo belangrijk vinden bij het afwegen van een aankoop. Social Selling speelt daarom een steeds belangrijker rol.
Informatie delen met je doelgroep
De reikwijdte van social media is ongekend. Social Media wordt door veel organisaties ingezet om interactie te hebben met klanten. Uit diverse rapporten blijkt dat 51% van de klanten contact hebben met een bedrijf via social media. Dat cijfer stijgt tot 86% voor jongere generaties. Naarmate de koopkracht van hen toeneemt, zal social selling nog meer kansen bieden. De reikwijdte is enerzijds noodzakelijk. Anderzijds biedt het ongekende branding-mogelijkheden.
Social media strategie die converteert
Tegenwoordig zijn wij 24x7x365 met elkaar verbonden. De samenleving is meer dan ooit digitaal verbonden. Sociale media hebben hier een grote impact op. De impact zie je o.a. terug in de digitalisering. Het tempo van deze ontwikkelingen zal in de toekomst steeds verder toenemen. Social selling moet dus een onderdeel van je strategie zijn. Zowel qua het onderhoud van klantcontact. Als het vergroten van de branding.
Over Van Stein Consultancy
Al meer dan 15 jaar help ik teams, organisaties en zelfstandigen om succesvoller te worden.
Ik zet hier:
- salesassessments
- salestraining
- en salescoaching voor in.
Mijn doel is om jou of je team te helpen te verbeteren binnen sales. Boek resultaat met Social Selling, dat is toch ook wat jij wilt?
Anderen om schrijven mij als: direct, open, enthousiast en nieuwsgierig. Deze eigenschappen zet ik dan ook in om jou verder te helpen.
Naast de bovengenoemde eigenschappen zet ik ook mijn ervaring in. Vanaf 1991 heb ik alle verkooprollen zelf bekleed. En in alle rollen heb ik de nodige fouten gemaakt. Fouten die ik jou help te voorkomen.
Of je nou een junior, medior of senior in sales bent, onthoud gerust mijn slogan: "Je hoeft niet ziek te zijn om beter te worden!".
Ik help je graag verder te ontwikkelen.
Deel je ervaring
Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.