Artikelen en blogs schrijven

Tijdsduur
Logo van LVE | Loo van Eck Communicatie
Opleiderscore: starstarstarstarstar_half 9 LVE | Loo van Eck Communicatie heeft een gemiddelde beoordeling van 9 (uit 3 ervaringen)

Tip: meer info over het programma, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

Startdata en plaatsen

Er zijn nog geen startdata bekend voor dit product.

Beschrijving

"Maar ik ben helemaal niet creatief!"
"Ik vind het zo moeilijk om een leuke titel voor mijn artikel te bedenken ..."
"Het aantal lezers van mijn blogs neemt af."
"Het kost me zoveel tijd om een leuk artikel te schrijven ..."
"Ik heb het idee dat al mijn blogs dezelfde stijl en dezelfde structuur hebben. Kan dat niet anders?"
Jawel! Volg onze training ‘Artikelen en blogs schrijven’ en het wordt uw tweede natuur.

Programma training Artikelen en blogs schrijven

U leert ...
... een bewuste keuze te maken voor het type tekst (nieuwsartikel, blog of interesseartikel)

  • Bepaal vooraf uw doel, doelgroep en onderwerp.
  • Ken de verschillen tussen een blog en een interessebericht of nieuwsbericht.

  • Co…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: Weblogs / Bloggen, Schrijven, Schrijven voor het web, Content management (CMS) en SEO.

"Maar ik ben helemaal niet creatief!"
"Ik vind het zo moeilijk om een leuke titel voor mijn artikel te bedenken ..."
"Het aantal lezers van mijn blogs neemt af."
"Het kost me zoveel tijd om een leuk artikel te schrijven ..."
"Ik heb het idee dat al mijn blogs dezelfde stijl en dezelfde structuur hebben. Kan dat niet anders?"
Jawel! Volg onze training ‘Artikelen en blogs schrijven’ en het wordt uw tweede natuur.

Programma training Artikelen en blogs schrijven

U leert ...
... een bewuste keuze te maken voor het type tekst (nieuwsartikel, blog of interesseartikel)

  • Bepaal vooraf uw doel, doelgroep en onderwerp.
  • Ken de verschillen tussen een blog en een interessebericht of nieuwsbericht.

  • Construeer het geraamte van uw tekst.


... een logische opbouw te kiezen voor uw artikel of blog

  • Heading, lead, bodytekst: welke mogelijkheden heeft u?
  • Het leesmotief: hoe trekt u de aandacht van de lezer?
  • De approach: hoe presenteert u uw ‘nieuws’ of mening aantrekkelijk?


... creatief te schrijven

  • Pas stijlvariatie toe.
  • Kies een verfrissend perspectief.
  • Laat uw zinsopbouw los en gebruik eens staccatostijl.

Resultaat van de training Artikelen en blogs schrijven

Na afloop van deze training ...
... presenteert u uw nieuws als een volleerd reporter;
... weet u uw lezer met uw stijl en aanpak te boeien in uw blog of interesseartikel;
... kunt u niet wachten tot u weer een artikel mag schrijven.

Benieuwd naar ervaringen van anderen? U leest ze hier!

Doelgroep

Voor iedereen die regelmatig artikelen of blogs schrijft

Bent u net begonnen met het schrijven van artikelen of blogs dan krijgt u meer zekerheid. Schrijft u al regelmatig, dan kunt u nieuwe ideeën opdoen. Even alles vanuit een andere invalshoek bekijken. Bent u professional? Ook dan kan de training u nieuwe impulsen geven. Een professioneel klankbord is immers altijd mooi meegenomen!

Didactiek

Uw kop staat me niet aan!
Deze opmerking zult u meer dan eens horen tijdens de training. Waarom? Voor boeiend schrijven is creativiteit nodig. En dat begint al bij de kop van uw tekst! Als u ervan doordrongen bent dat u de lezer met elke zin en elk woord de tekst in moet slepen, toont u vanzelf de creativiteit die nodig is voor een echt boeiende tekst. Uiteraard oefenen we hier veel mee.

+ E-coaching
Na de training stuurt u een tekst naar de trainer. Hij of zij bekijkt uw tekst en geeft u feedback in een persoonlijk coachingsfilm. Hoe dat werkt, ziet u hier.


+ 40 dagen lang gratis tips over artikelen en blogs schrijven!
Na de training krijgt u via onze app nog 40 dagen lang elke dag 1 tip die aansluit bij uw training. Deze tip houdt u bewust van wat u heeft geleerd. Het idee hierachter is dat u door nog 40 dagen lang bezig te zijn met het geleerde, de leerstof nog beter ‘inslijt’ en het effect nog groter wordt! 

60 professionals met een passie voor taal en communicatie. Wij zijn al ruim 30 jaar bezig met het verbeteren van de communicatie van andere organisaties. Dat doen we omdat wij geloven dat iedereen is gebaat bij heldere communicatie. 

Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen

Er zijn nog geen ervaringen.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Download gratis en vrijblijvend de informatiebrochure

Aanhef
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)

Heb je nog vragen?

(optioneel)