Vakopleiding Workforce Management (klantcontact)

Tijdsduur
Locatie
Op locatie
Startdatum en plaats

Vakopleiding Workforce Management (klantcontact)

WFM Academy
Logo van WFM Academy
Opleiderscore: starstarstarstarstar_half 9 WFM Academy heeft een gemiddelde beoordeling van 9 (uit 2 ervaringen)

Tip: meer info over het programma, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

Startdata en plaatsen

placeDoorn
20 mei. 2022 tot 17 jun. 2022
Toon rooster
event 20 mei 2022, 09:30-16:00, Doorn
event 27 mei 2022, 09:30-16:00, Doorn
event 3 juni 2022, 09:30-16:00, Doorn
event 10 juni 2022, 09:30-16:00, Doorn
event 17 juni 2022, 09:30-16:00, Doorn
placeDoorn
9 sep. 2022 tot 7 okt. 2022
Toon rooster
event 9 september 2022, 09:30-16:00, Doorn
event 16 september 2022, 09:30-16:00, Doorn
event 23 september 2022, 09:30-16:00, Doorn
event 30 september 2022, 09:30-16:00, Doorn
event 7 oktober 2022, 09:30-16:00, Doorn
placeDoorn
14 okt. 2022 tot 11 nov. 2022
Toon rooster
event 14 oktober 2022, 09:30-16:00, Doorn
event 21 oktober 2022, 09:30-16:00, Doorn
event 28 oktober 2022, 09:30-16:00, Doorn
event 4 november 2022, 09:30-16:00, Doorn
event 11 november 2022, 09:30-16:00, Doorn
placeDoorn
18 nov. 2022 tot 16 dec. 2022
Toon rooster
event 18 november 2022, 09:30-16:00, Doorn
event 25 november 2022, 09:30-16:00, Doorn
event 2 december 2022, 09:30-16:00, Doorn
event 9 december 2022, 09:30-16:00, Doorn
event 16 december 2022, 09:30-16:00, Doorn

Beschrijving

Deze opleiding biedt concrete kennis van het gehele WFM proces en de samenhang tussen de verschillende onderdelen. Geschikt voor forecasters, capaciteitsplanners, roosteraars en traffic managers.

De opleiding biedt echt een fundament aan kennis. Iets dat in een 1-daagse wfm training of cursus workforce management niet te leren is. De training bestaat uit vijf modules die elk één dag duren. De modules bestaan uit een mix van theorie, praktijk en intervisie.

De modules worden verzorgd in vijf wekelijkse trainingsdagen. Omdat onze trainers jarenlang ervaring hebben bij veel verschillende organisaties vullen ze de theorie aan met passende praktijkvoorbeelden. De perfecte opleiding voor iedereen…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Deze opleiding biedt concrete kennis van het gehele WFM proces en de samenhang tussen de verschillende onderdelen. Geschikt voor forecasters, capaciteitsplanners, roosteraars en traffic managers.

De opleiding biedt echt een fundament aan kennis. Iets dat in een 1-daagse wfm training of cursus workforce management niet te leren is. De training bestaat uit vijf modules die elk één dag duren. De modules bestaan uit een mix van theorie, praktijk en intervisie.

De modules worden verzorgd in vijf wekelijkse trainingsdagen. Omdat onze trainers jarenlang ervaring hebben bij veel verschillende organisaties vullen ze de theorie aan met passende praktijkvoorbeelden. De perfecte opleiding voor iedereen binnen klantcontact die zich verder in WFM wil ontwikkelen.

De studielast van deze training beslaat 5 dagen. Er wordt van de cursisten geen huiswerk verwacht, wel wordt directe toepassing in de praktijk - tijdens de training -sterk aanbevolen.De studielast van deze training beslaat 5 dagen. Er wordt van de cursisten geen huiswerk verwacht, wel wordt directe toepassing in de praktijk - tijdens de training -sterk aanbevolen.

De onderwerpen die in deze training aan bod komen zijn:

* Introductie workforce management (personeelsplanning)
* Voorspellen van werkaanbod en berekenen van de bezettingsbehoefte
* Capaciteitsmanagement (tactische planning)
* Roosteren en dagsturing
* Rapportage en analyse

* Na afloop van de opleiding heb je concrete kennis van het gehele WFM-proces en de samenhang tussen de verschillende onderdelen. Door alle facetten van workforce management te begrijpen ben je ook in staat om je taken effectiever uit te voeren binnen het totaalproces.
* Je hebt kennis van wachtrijtheorie en Erlang. Je bent in staat werkaanbod en inzetbehoefte te bereken en begrijpt de relatie tussen met verkeersvolume, behandeltijden, inzetbehoefte en servicedoelstellingen.
* Je hebt kennis van kwantitatieve en kwalitatieve forecasting en bent in staat een eenvoudig forecastmodel te bouwen.
* Je begrijpt wat shrinkage is, wat primair en secundair werkaanbod is en hoe arbeidsbehoefte en arbeidscapaciteit in een capaciteitsplan in evenwicht worden gebracht.
* Je kent de verschillende trade-offs die gemaakt moeten worden bij het roosteren en hoe een rooster op intervalniveau geoptimaliseerd wordt.
* Je weet wat er gemonitord moet worden in de dagsturing, wat reactiedrempels zijn en hoe je met behulp van reactie-strategieën het meest effectief ingrijpt bij afwijkend verkeersaanbod.

Branche: klantcontact

Functiegebied: WFM en/of primair procesBranche: klantcontact

Functiegebied: WFM en/of primair proces

Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen

Er zijn nog geen ervaringen.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Vraag nu gratis en vrijblijvend informatie aan:

(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)