Online opleiding Callcentre/Klantenservice Wmo, Jeugdwet en Participatiewet

Type product
Niveau
Logo van WWZ Academie
Opleiderscore: starstarstarstarstar_border 8,0 WWZ Academie heeft een gemiddelde beoordeling van 8,0 (uit 54 ervaringen)

Tip: meer info over het programma, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

Beschrijving

Ben je op zoek naar een baan of een andere baan? En wil je graag werken in zorg en welzijn? De WWZ Academie biedt niet alleen online opleidingen Wmo consulent, Jeugdconsulent en Consulent sociaal domein (sociaal wijkteam). We ondersteunen jou ook actief naar jouw droombaan! Met verschillende gemeenten en detacheringsbureaus hebben we afspraken voor werkervaringsplaatsen en betaalde traineeships, juist ook voor jou als je tussen 40 en 60 jaar bent. Ook 60-plussers hebben via ons een baan gevonden!

Naast onze opleidingen Wmo consulent, Jeugdconsulent en Consulent sociaal domein bieden we korte cursussen over regelgeving Wmo, Jeugdwet, Participatiewet en Gekanteld denken. Voor front office medewerkers is er de opleiding Callcentre/Klantenservice sociaal domein. Daarnaast hebben we een compleet jaarprogramma, waarmee niet alleen je alles leert over de Wmo, de Jeugdwet en de Participatiewet, maar ook complete ondersteuning naar werk in samenwerking met loopbaanbureau Re-Job. Informeer naar jouw mogelijkheden via de groene knop Brochure Aanvragen.

Accreditaties

Onze opleidingen zijn geaccrediteerd door:

  • Registerplein
  • Stichting Kwaliteitsregister Jeugd
  • CRKBO

Online opleiding frontoffice/klantenservice Wmo, Jeugdwet en Participatiewet

Er is een grote vraag naar frontoffice medewerkers Wmo, Jeugdwet en Participatiewet!

Zoek je een om- of bijscholing naar het beroep van medewerker callcenter of klantenservice bij een gemeente of een zorginstelling? Of als frontoffice medewerker Wmo of sociaal domein bij een gemeente? Of wil je als KCC medewerker of front office medewerker meer weten over de Wmo, de Jeugdwet of de Participatiewet? Dan is het belangrijk dat je in grote lijnen weet waar en over wie deze wetten gaan en hoe je zorgvragers en mantelzorgers verder kunt helpen.

Met deze opleiding kun je op ieder gewenst moment starten.

Eerst een intake…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Ben je op zoek naar een baan of een andere baan? En wil je graag werken in zorg en welzijn? De WWZ Academie biedt niet alleen online opleidingen Wmo consulent, Jeugdconsulent en Consulent sociaal domein (sociaal wijkteam). We ondersteunen jou ook actief naar jouw droombaan! Met verschillende gemeenten en detacheringsbureaus hebben we afspraken voor werkervaringsplaatsen en betaalde traineeships, juist ook voor jou als je tussen 40 en 60 jaar bent. Ook 60-plussers hebben via ons een baan gevonden!

Naast onze opleidingen Wmo consulent, Jeugdconsulent en Consulent sociaal domein bieden we korte cursussen over regelgeving Wmo, Jeugdwet, Participatiewet en Gekanteld denken. Voor front office medewerkers is er de opleiding Callcentre/Klantenservice sociaal domein. Daarnaast hebben we een compleet jaarprogramma, waarmee niet alleen je alles leert over de Wmo, de Jeugdwet en de Participatiewet, maar ook complete ondersteuning naar werk in samenwerking met loopbaanbureau Re-Job. Informeer naar jouw mogelijkheden via de groene knop Brochure Aanvragen.

Accreditaties

Onze opleidingen zijn geaccrediteerd door:

  • Registerplein
  • Stichting Kwaliteitsregister Jeugd
  • CRKBO

Online opleiding frontoffice/klantenservice Wmo, Jeugdwet en Participatiewet

Er is een grote vraag naar frontoffice medewerkers Wmo, Jeugdwet en Participatiewet!

Zoek je een om- of bijscholing naar het beroep van medewerker callcenter of klantenservice bij een gemeente of een zorginstelling? Of als frontoffice medewerker Wmo of sociaal domein bij een gemeente? Of wil je als KCC medewerker of front office medewerker meer weten over de Wmo, de Jeugdwet of de Participatiewet? Dan is het belangrijk dat je in grote lijnen weet waar en over wie deze wetten gaan en hoe je zorgvragers en mantelzorgers verder kunt helpen.

Met deze opleiding kun je op ieder gewenst moment starten.

Eerst een intakegesprek!

Wij verzoeken je vriendelijk om eerst informatie aan te vragen en daarvoor de groene link "Gratis brochure aanvragen" aan te klikken. Helene Henckens zal je dan een mail sturen met alle informatie. Als je je telefoonnummer invult neemt zij telefonisch contact met je op en zal dan met jou bespreken of dit de juiste opleiding voor je is, gelet op jouw vooropleiding en werkervaring. Daarmee willen we wederzijdse teleurstellingen voorkomen. Dit intakegesprek is echt noodzakelijk als je wilt deelnemen aan de opleiding.

Doelstelling

Onze online opleidingen zijn uniek in Nederland. Deze opleiding Callcentre/Klantenservice is de enige die je voor het grootste deel online, dus thuis, kunt volgen. Na 12 lesweken en een live dag:

  • Weet je in grote lijnen hoe de regelgeving Wmo, Jeugdwet en Participatiewet eruit zien
  • Ben je in staat om zorgvragers en hun mantelzorgers op de juiste manier te woord te staan
  • Kun je zorgvragers en hun mantelzorgers op de juiste manier doorverwijzen naar je interne collega’s als dat nodig is
  • Kun je zorgvragers en hun mantelzorgers de weg wijzen in de voorzieningen zorg en welzijn in jouw gemeente
  • Ben je in staat om gesprekken te voeren aan de telefoon en aan de balie met mensen met beperkingen en hun mantelzorgers
  • Ben je goed voorbereid op het werk als medewerker callcentre en klantenservice in het sociale domein en voel je daarin zelfvertrouwen

Online opleiding

Onze opleidingen zijn online en dat is heel fijn. Want dat betekent dat je geen hele dagen meer in een klaslokaal hoeft door te brengen en ook niet ver hoeft te reizen. Je kunt onze opleidingen volgen op het moment en op de plek waar het jou uitkomt! Uitwisselen met mede-cursisten is mogelijk via een besloten Facebook groep. Dus heel makkelijk, zowel met een PC als met een tablet.

Het beroep van Callcentre en Klantenservice sociaal domein wordt door het UWV erkend als een krapteberoep. Dit betekent dat, als je een WW uitkering hebt, het UWV de kosten van de opleiding vergoedt.

Wat leer je?

Stap 1 Algemene kennis Regelgeving sociaal domein

  • Les 1 Algemene kennis van de Wmo
  • Les 2 Algemene kennis van de Jeugdwet
  • Les 3 Algemene kennis van de Participatiewet
  • Les 4 Overige wetgeving in het sociaal domein (zoals leerlingenvervoer, Zorgverzekeringswet, Wet langdurige zorg)

Per wet bespreken we in grote lijnen:

  1. Wat houdt deze wet in?
  2. Welke voorzieningen vallen er onder deze wet?
  3. Welke doelgroepen vallen er onder deze wet en hoe zien de meest voorkomende ziektebeelden eruit?

Stap 2 Procedures

  • Les 1 Algemene kennis van gemeentelijke regelgeving
  • Les 2 Procedure van melding tot en met voorziening
  • Les 3 Algemene en individuele voorzieningen (de sociale kaart).
  • Les 4 Wat verwijs ik wel en niet door naar de backoffice? Verslaglegging naar de backoffice

Stap 3 Telefonische gesprekstechnieken

  • Les 1 Wat is jouw rol als callcentermedewerker? hoe bouw je een gesprek op? Hoe klink je aan de telefoon?
  • Les 2 Omgaan met emoties
  • Les 3 Klanttypen
  • Les 4 Praktijkoefening: telefoongesprekken met een acteur

Stap 4 Hoe voer je een gesprek aan de balie?

Nu ga je live aan de slag! Je gaat een hele dag live oefenen met gespreksvaardigheden.  Aan het einde van de opleiding ontvang je je certificaat.

Nog vragen?

Vul het formulier "Gratis brochure aanvragen" in en vul je emailadres en telefoonnummer in, dan nemen we snel contact met je op!

Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen

Er zijn nog geen ervaringen.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Download gratis en vrijblijvend de informatiebrochure

Aanhef
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)