Workshop Co-creatie

Type product
Tijdsduur
Trainer
Tijs Metternich

Workshop Co-creatie

Yooth
Logo van Yooth
Opleiderscore: starstarstarstarstar 9,6 Yooth heeft een gemiddelde beoordeling van 9,6 (uit 16 ervaringen)

Tip: incompany training nodig? Vraag een offerte aan bij meerdere aanbieders!

Beschrijving

In Ideas We Trust

In 2 uur:

  • Krijg je inzicht in hoe je de behoeften van jouw klant(en) en/of markt achterhaalt
  • Leer je hoe je een eindproduct of dienst creëert samen met de gebruiker
  • Werk je aan technieken die je helpen met het selecteren van de beste ideeën

Doelstelling:
Deelnemers klaarstomen voor het volgen van een co-creatie proces

Wat lost de workshop Co-creatie op?
Een product of dienst dat is afgestemd op de wensen van de klant is voor veel organisaties een streven. Om dat te bereiken moet je natuurlijk goed op de hoogte zijn van de wensen van die klant. Idealiter betrek je zo’n gebruiker bij het proces zodat deze mee kan denken  en je in de gaten kan houden of je nog de juiste koers vaart. Als …

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: Cultuur, Leiderschap, Sociologie, Vertrouwen en Strategisch management.

In Ideas We Trust

In 2 uur:

  • Krijg je inzicht in hoe je de behoeften van jouw klant(en) en/of markt achterhaalt
  • Leer je hoe je een eindproduct of dienst creëert samen met de gebruiker
  • Werk je aan technieken die je helpen met het selecteren van de beste ideeën

Doelstelling:
Deelnemers klaarstomen voor het volgen van een co-creatie proces

Wat lost de workshop Co-creatie op?
Een product of dienst dat is afgestemd op de wensen van de klant is voor veel organisaties een streven. Om dat te bereiken moet je natuurlijk goed op de hoogte zijn van de wensen van die klant. Idealiter betrek je zo’n gebruiker bij het proces zodat deze mee kan denken  en je in de gaten kan houden of je nog de juiste koers vaart. Als je het zo aanpakt blijf je op dit gebied je concurrentie een stapje voor. Maar hoe bereik je deze situatie nu?

Tijdens de masterclass laten we je zien hoe je de behoeften van jouw klant het effectiefst kunt achterhalen. We geven tips en tricks zodat je een co-creatie proces op een goede manier in kunt gaan. Dit houdt in dat je we je op een vlotte en frisse manier introduceren met het onderwerp co-creatie dat een relatief nieuw begrip is. Om volgens de principes van co-creatie te werken moet je wel een beetje hip zijn.

Wat behandelen we tijdens de workshop Co-creatie?
In de masterclass leren we je technieken aan om de behoeftes van de markt te achterhalen. Dat dit best veel weg heeft van bepaalde processen in de natuur is hopelijk een aangename verrassing voor je.  Daarnaast gaan we kijken hoe we de ideeën die we genereren kunnen omzetten in een samenhangend concept dat voldoet aan zowel de wensen van de gebruiker als de capaciteiten van de maker. Eigenlijk apen we Gutenberg en zijn uitvinding van de drukpers hierbij na. Om tot zo’n uitgewerkt concept te komen moet je natuurlijk wel weten hoe je de beste ideeën selecteert. Daar gaan we het dan ook over hebben.

Tijdens de workshop co-creatie krijg je antwoord op de volgende vragen:

  • Waarin verschilt co-creatie van een brainstormproces?

Om te begrijpen wanneer co-creatie van toegevoegde waarde is, zetten we het af tegen een traditioneel brainstormproces. Beide processen worden ingezet om tot oplossingen te komen. Maar wat is nu het verschil? En belangrijker, wanneer zet je co-creatie in en niet brainstormen?

  • Hoe genereer je samen ideeën?

Het genereren van ideeën werkt het beste individueel omdat de diversiteit en originaliteit dan wordt vergroot. Wat heb je dan aan co-creatie? We analyseren een probleemstelling en knippen die op in kleine stukjes. Zo ben je in staat om simpele oplossingen te bedenken die later worden gecombineerd. Op die manier komen de ideeën elkaar vanzelf tegen.

  • En hoe selecteer je die ideeën dan?

Selecteren op basis van gevoel of intuïtie is niet per definitie slecht. Je bent alleen overgeleverd aan de mazzel die je moet hebben dat je intuïtie goed is. Steeds meer organisaties zoeken naar zekerheid door middel van data. Die kun je verzamelen vanuit je omgeving. Hoe je dat gebruikt om te selecteren behandelen we in dit deel van de workshop co-creatie.

  • Hoe maak je gebruik van elkaars collectieve brein?

Na het individueel genereren is dit waar het om draait. Omdat je vanuit verschillende invalshoeken een probleem hebt geanalyseerd, krijg je verschillende oplossingen. Door simpele ideeën met elkaar te combineren, bouw je uiteindelijk een concept. Doordat je hierin ideeën van beide partijen hebt gecombineerd is dit concept unieker én realistischer. De klant/omgeving staat er immers al achter!

Er zijn nog geen ervaringen.

    Deel je ervaring

    Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.
    Tijs Metternich
    Tijs Metternich
    Supertrainer
    9,7

    Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.