Communiceren en samenwerken

Tijdsduur

Communiceren en samenwerken

ZWOpleidingen
Logo van ZWOpleidingen

Tip: op zoek naar cursussen, trainingen of opleidingen over dit onderwerp? Bekijk enkele alternatieven!

Startdata en plaatsen

Er zijn nog geen startdata bekend voor dit product.
  • Bekijk gerelateerde producten mét startdata: Samenwerken.

Beschrijving

Deze training is gericht op het vergroten van de persoonlijke effectiviteit in het omgaan en communiceren met anderen. Klantgericht werken en communiceren staan centraal.

Basistraining persoonlijke effectiviteit

We geven inzicht in gedrag en communicatie in het algemeen en mogelijkheden om invloed te hebben op het eigen gedrag, de ander en de situatie specifiek. Hiervoor gebruiken we verschillende methoden en technieken. Met deze inzichten kun je meer doelgericht, klantgericht en effectiever (samen-) werken. En bovenal: je werkplezier wordt vergroot!

Interactie staat centraal. Niet alleen in de behandelde stof, maar ook in de aanpak. Door het gebruik van verschillende modellen zal iedere …

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: Samenwerken, Teamvorming & Teamtraining, Teambuilding, Groepsdynamiek en Feedback geven.

Deze training is gericht op het vergroten van de persoonlijke effectiviteit in het omgaan en communiceren met anderen. Klantgericht werken en communiceren staan centraal.

Basistraining persoonlijke effectiviteit

We geven inzicht in gedrag en communicatie in het algemeen en mogelijkheden om invloed te hebben op het eigen gedrag, de ander en de situatie specifiek. Hiervoor gebruiken we verschillende methoden en technieken. Met deze inzichten kun je meer doelgericht, klantgericht en effectiever (samen-) werken. En bovenal: je werkplezier wordt vergroot!

Interactie staat centraal. Niet alleen in de behandelde stof, maar ook in de aanpak. Door het gebruik van verschillende modellen zal iedere deelnemer tot een passend inzicht komen en daarmee in de praktijk verder kunnen. Tijdens deze twee bijeenkomsten wordt theorie afgewisseld met praktische oefeningen.

Lesstof:

  • Klantgerichtheid, basishouding, professionaliteit, communicatie en interactie
  • Feedback geven en ontvangen
  • Invloed en beïnvloeden
  • Lenigheid in veranderen
  • We maken onder meer gebruik van de volgende  modellen:
    • Roos van Leary
    • Brug in communicatie
    • Filter van waarneming
    • Gedragsstijlen
    • Kwadranten van invloed en KIK of DIP

Resultaten:

  • Je hebt een professionele houding en draagt dat uit
  • Je hebt inzicht in je persoonlijke krachten en valkuilen en weet daar mee om te gaan
  • Je vaardigheden in het omgaan met anderen zijn vergroot
  • Je bent in staat om een bijdrage te leveren aan de verbetering van de communicatie en samenwerking binnen het eigen team
  • Je bent in staat om een individueel actieplan op te zetten en een bijdrage te leveren aan een teamgericht actieplan
Er zijn nog geen ervaringen.
  • Bekijk gerelateerde producten mét ervaringen: Samenwerken.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.