Communiceren en samenwerken
Startdata en plaatsen
Beschrijving
Deze training is gericht op het vergroten van de persoonlijke effectiviteit in het omgaan en communiceren met anderen. Klantgericht werken en communiceren staan centraal.
Basistraining persoonlijke effectiviteit
We geven inzicht in gedrag en communicatie in het algemeen en mogelijkheden om invloed te hebben op het eigen gedrag, de ander en de situatie specifiek. Hiervoor gebruiken we verschillende methoden en technieken. Met deze inzichten kun je meer doelgericht, klantgericht en effectiever (samen-) werken. En bovenal: je werkplezier wordt vergroot!
Interactie staat centraal. Niet alleen in de behandelde stof, maar ook in de aanpak. Door het gebruik van verschillende modellen zal iedere …
Veelgestelde vragen
Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.
Deze training is gericht op het vergroten van de persoonlijke effectiviteit in het omgaan en communiceren met anderen. Klantgericht werken en communiceren staan centraal.
Basistraining persoonlijke effectiviteit
We geven inzicht in gedrag en communicatie in het algemeen en mogelijkheden om invloed te hebben op het eigen gedrag, de ander en de situatie specifiek. Hiervoor gebruiken we verschillende methoden en technieken. Met deze inzichten kun je meer doelgericht, klantgericht en effectiever (samen-) werken. En bovenal: je werkplezier wordt vergroot!
Interactie staat centraal. Niet alleen in de behandelde stof, maar ook in de aanpak. Door het gebruik van verschillende modellen zal iedere deelnemer tot een passend inzicht komen en daarmee in de praktijk verder kunnen. Tijdens deze twee bijeenkomsten wordt theorie afgewisseld met praktische oefeningen.
Lesstof:
- Klantgerichtheid, basishouding, professionaliteit, communicatie en interactie
- Feedback geven en ontvangen
- Invloed en beïnvloeden
- Lenigheid in veranderen
- We maken onder meer gebruik van de volgende modellen:
- Roos van Leary
- Brug in communicatie
- Filter van waarneming
- Gedragsstijlen
- Kwadranten van invloed en KIK of DIP
Resultaten:
- Je hebt een professionele houding en draagt dat uit
- Je hebt inzicht in je persoonlijke krachten en valkuilen en weet daar mee om te gaan
- Je vaardigheden in het omgaan met anderen zijn vergroot
- Je bent in staat om een bijdrage te leveren aan de verbetering van de communicatie en samenwerking binnen het eigen team
- Je bent in staat om een individueel actieplan op te zetten en een bijdrage te leveren aan een teamgericht actieplan
Deel je ervaring
Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.