Communiceren met impact

Type product
Trainer

Communiceren met impact

Devizion
Logo van Devizion

Tip: incompany training nodig? Vraag een offerte aan bij meerdere aanbieders!

Beschrijving

COMMUNICEREN MET IMPACT:

Onze visie is dat gedrag en communicatie geen passief gegeven is, eerder een dynamisch proces waaraan men zelf sturing kan geven. Deelnemers aan deze training hebben ervaring met gesprekstechnieken en tactieken en hebben behoefte aan een verdiepingstraining. De training Communiceren met impact wordt hoog gewaardeerd i.v.m. het praktische karakter. Deelnemers ervaren deze training als “next level communiceren”.

Opzet training:

De training is volledig op maat en kent de verschillende modules. IN overleg met de opdrachtgever wordt bepaald welke modules er behandeld en praktisch geoefend worden.

Voorbereiding en strategie kiezen:

  • Constructieve gespreksniveau versu…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: Cultuurverschillen, Interculturele Communicatie, Sociologie, Burp en Cyber Security.

COMMUNICEREN MET IMPACT:

Onze visie is dat gedrag en communicatie geen passief gegeven is, eerder een dynamisch proces waaraan men zelf sturing kan geven. Deelnemers aan deze training hebben ervaring met gesprekstechnieken en tactieken en hebben behoefte aan een verdiepingstraining. De training Communiceren met impact wordt hoog gewaardeerd i.v.m. het praktische karakter. Deelnemers ervaren deze training als “next level communiceren”.

Opzet training:

De training is volledig op maat en kent de verschillende modules. IN overleg met de opdrachtgever wordt bepaald welke modules er behandeld en praktisch geoefend worden.

Voorbereiding en strategie kiezen:

  • Constructieve gespreksniveau versus voorwaardenscheppende gespreksniveau (gespreksladder *);
  • Bepalen van de gesprekstechnieken en -tactieken;
  • Opstellen van een gespreksplan met daarbij repertoire suggesties van de trainer;

Klachtenbehandeling:

  • Opening van het gesprek;
  • “Drop the message!”;
  • Herkennen van bekensignalen en deze beoordelen;
  • Effectief bevragen (vraagtechnieken om tot de kern te komen);
  • Regie houden.

Brengen van slecht nieuws:

  • Opening van het gesprek;
  • “Drop the message!”;
  • Omzeilen van vuilkuilen zoals de hang yourself-tactiek, het uitstellen of verzachten van nieuws.
  • Regie houden.

Omgaan met weerstand:

  • Inzicht geven in mogelijke vormen en fasen van weerstand (PUT-model);
  • Technieken om weerstand om te buigen, “Begrijpen of Begrenzen”;
  • Te verwachten reacties van de betrokkene (reactie scenario’s uitwerken zodat deze u niet overvallen tijdens het gesprek);
  • Korte simulaties.

 *) Gespreksladder:

De ladder kent drie gespreksniveaus te weten: het neutrale gespreksniveau, het constructieve gespreksniveau en het voorwaardenscheppende gespreksniveau. In de dit laatste niveau is er sprake van weerstand, emotie, verhulde tegenwerking etc. Op het moment dat er geen consensus is op het voorwaardenscheppende niveau is het vrijwel onmogelijk een constructief gesprek te voeren met een betrokkene. Met de ladder leggen wij feilloos bloot wat er gebeurt als er sprake is van “miscommunicatie” of als de medewerker het gevoel heeft dat het gesprek “niet loopt!”. Wij maken de deelnemers bekend met “meta communicatie”.

Onze visie is dat gedrag en communicatie geen passief gegeven is, eerder een dynamisch proces waaraan men zelf sturing kan geven.

Er zijn nog geen ervaringen.

    Deel je ervaring

    Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

    Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.