Masterclass Google Analytics
Startdata en plaatsen
placeRotterdam 10 feb. 2025 tot 17 feb. 2025Toon rooster event 10 februari 2025, 09:30-16:30, Rotterdam, Dag 1 event 17 februari 2025, 09:30-16:30, Rotterdam, Dag 2 |
placeApeldoorn 11 feb. 2025 tot 18 feb. 2025Toon rooster event 11 februari 2025, 09:30-16:30, Apeldoorn, Dag 1 event 18 februari 2025, 09:30-16:30, Apeldoorn, Dag 2 |
placeUtrecht 11 feb. 2025 tot 18 feb. 2025Toon rooster event 11 februari 2025, 09:30-16:30, Utrecht, Dag 1 event 18 februari 2025, 09:30-16:30, Utrecht, Dag 2 |
placeEindhoven 12 feb. 2025 tot 19 feb. 2025Toon rooster event 12 februari 2025, 09:30-16:30, Eindhoven, Dag 1 event 19 februari 2025, 09:30-16:30, Eindhoven, Dag 2 |
computer Online: Virtueel 6 mrt. 2025 tot 13 mrt. 2025Toon rooster event 6 maart 2025, 09:30-16:30, Virtueel, Dag 1 event 13 maart 2025, 09:30-16:30, Virtueel, Dag 2 |
placeRotterdam 11 mrt. 2025 tot 18 mrt. 2025Toon rooster event 11 maart 2025, 09:30-16:30, Rotterdam, Dag 1 event 18 maart 2025, 09:30-16:30, Rotterdam, Dag 2 |
placeApeldoorn 12 mrt. 2025 tot 19 mrt. 2025Toon rooster event 12 maart 2025, 09:30-16:30, Apeldoorn, Dag 1 event 19 maart 2025, 09:30-16:30, Apeldoorn, Dag 2 |
placeUtrecht 12 mrt. 2025 tot 19 mrt. 2025Toon rooster event 12 maart 2025, 09:30-16:30, Utrecht, Dag 1 event 19 maart 2025, 09:30-16:30, Utrecht, Dag 2 |
placeEindhoven 13 mrt. 2025 tot 20 mrt. 2025Toon rooster event 13 maart 2025, 09:30-16:30, Eindhoven, Dag 1 event 20 maart 2025, 09:30-16:30, Eindhoven, Dag 2 |
computer Online: Virtueel 4 apr. 2025 tot 11 apr. 2025Toon rooster event 4 april 2025, 09:30-16:30, Virtueel, Dag 1 event 11 april 2025, 09:30-16:30, Virtueel, Dag 2 |
placeRotterdam 9 apr. 2025 tot 16 apr. 2025Toon rooster event 9 april 2025, 09:30-16:30, Rotterdam, Dag 1 event 16 april 2025, 09:30-16:30, Rotterdam, Dag 2 |
placeApeldoorn 10 apr. 2025 tot 17 apr. 2025Toon rooster event 10 april 2025, 09:30-16:30, Apeldoorn, Dag 1 event 17 april 2025, 09:30-16:30, Apeldoorn, Dag 2 |
placeUtrecht 10 apr. 2025 tot 17 apr. 2025Toon rooster event 10 april 2025, 09:30-16:30, Utrecht, Dag 1 event 17 april 2025, 09:30-16:30, Utrecht, Dag 2 |
placeEindhoven 11 apr. 2025 tot 25 apr. 2025Toon rooster event 11 april 2025, 09:30-16:30, Eindhoven, Dag 1 event 25 april 2025, 09:30-16:30, Eindhoven, Dag 2 |
placeRotterdam 8 mei. 2025 tot 15 mei. 2025Toon rooster event 8 mei 2025, 09:30-16:30, Rotterdam, Dag 1 event 15 mei 2025, 09:30-16:30, Rotterdam, Dag 2 |
placeApeldoorn 9 mei. 2025 tot 16 mei. 2025Toon rooster event 9 mei 2025, 09:30-16:30, Apeldoorn, Dag 1 event 16 mei 2025, 09:30-16:30, Apeldoorn, Dag 2 |
placeUtrecht 9 mei. 2025 tot 16 mei. 2025Toon rooster event 9 mei 2025, 09:30-16:30, Utrecht, Dag 1 event 16 mei 2025, 09:30-16:30, Utrecht, Dag 2 |
placeEindhoven 12 mei. 2025 tot 19 mei. 2025Toon rooster event 12 mei 2025, 09:30-16:30, Eindhoven, Dag 1 event 19 mei 2025, 09:30-16:30, Eindhoven, Dag 2 |
computer Online: Virtueel 12 mei. 2025 tot 19 mei. 2025Toon rooster event 12 mei 2025, 09:30-16:30, Virtueel, Dag 1 event 19 mei 2025, 09:30-16:30, Virtueel, Dag 2 |
placeRotterdam 6 jun. 2025 tot 13 jun. 2025Toon rooster event 6 juni 2025, 09:30-16:30, Rotterdam, Dag 1 event 13 juni 2025, 09:30-16:30, Rotterdam, Dag 2 |
Beschrijving
Google Analytics
Google Analytics biedt volop mogelijkheden voor analyse en rapportage van je website en er komen voortdurend nieuwe functionaliteiten bij. Juist dat maakt het soms lastig om cijfers en statistieken te vertalen naar concrete verbeteracties.
Tijdens de masterclass Google Analytics
Tijdens de masterclass Google Analytics leer je hoe je Google Analytics inricht voor je eigen organisatie. Je leert hoe je effectieve (management)rapportages opstelt en hoe je cijfers en statistieken kunt vertalen in concrete verbeteracties voor jouw website. Verder gaan we uitgebreid in op automatische meldingen, filters, geavanceerde segmenten, A/B testen, custom variables en het meten van social m…
Veelgestelde vragen
Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.
Google Analytics
Google Analytics biedt volop mogelijkheden voor analyse en rapportage van je website en er komen voortdurend nieuwe functionaliteiten bij. Juist dat maakt het soms lastig om cijfers en statistieken te vertalen naar concrete verbeteracties.
Tijdens de masterclass Google Analytics
Tijdens de masterclass Google Analytics leer je hoe je Google Analytics inricht voor je eigen organisatie. Je leert hoe je effectieve (management)rapportages opstelt en hoe je cijfers en statistieken kunt vertalen in concrete verbeteracties voor jouw website. Verder gaan we uitgebreid in op automatische meldingen, filters, geavanceerde segmenten, A/B testen, custom variables en het meten van social media kanalen. Natuurlijk staan we ook stil bij nieuwe functionaliteiten zoals content experiments.
Doelgroep
De masterclass Google Analytics is bedoeld voor mensen die al enige tijd met Google Analytics werken, maar hun kennis en resultaten naar een hoger niveau willen tillen. Basiskennis van Google Analytics is voor deze training vereist, net als beheerderstoegang tot het Google Analytics account van jouw organisatie.
Praktijkcase
Gedurende deze masterclass staat je eigen praktijkcase centraal. Je gaat daadwerkelijk aan de slag met je eigen Analytics account. Zorg er daarom voor dat je een praktijkcase hebt, waarmee je aan de slag kunt.
Competenties en vaardigheden
Om een goede Google Analytics specialist te worden, werk je tijdens de cursus Google Analytics onder andere aan de volgende competenties en vaardigheden: interpreteren van analyseresultaten, optimaliseren van de website en conversie, kennis over het sturen van bezoekersstromen, A/B-testen en het meten van downloads, video-interactie en social media activiteiten.
Na de Masterclass Google Analytics bezit jij zowel inhoudelijk als praktische kennis over Google Analytics. Jij weet na deze masterclass alles over het meten van de prestatie van je website en integratie van data uit online (bijv. social media) en offline (bijv. CRM) bronnen. Je bent na deze cursus Google Analytics in staat om knelpunten te identificeren en verbeterpunten aan te dragen. Doordat je na de Masterclass Google Analytics alles weet over Google Analytics, mag jij jezelf een Google Analytics professional noemen.
Specialisaties/Gerelateerd
- Cursus Google Ads Basis
- Cursus Zoekmachinemarketing
- Cursus Social Media Professional
Wil je meer weten over Internetmarketing in het algemeen? Volg dan de Opleiding Internet Marketing. Deze opleiding bevat de volgende cursussen: E-commerce, Zoekmachinemarketing, Google Ads Professional, Google Analytics, E-mail marketing en Social Media Professional. Tijdens de opleiding gaan we in op alle aspecten van internetmarketing en leer je hoe je dit toepast binnen je eigen online marketingstrategie. Na de opleiding mag jij jezelf een Internetmarketing-professional noemen.
Tijdens de masterclass Google Analytics behandelen we de volgende onderwerpen:
- Interpretatie van cijfers en statistieken
- Verbeteracties voor website optimalisatie
- Verbeteracties voor conversie optimalisatie
- Inzetten van geavanceerde segmenten om inzicht te krijgen in specifieke bezoekersstromen
- Inzet van custom variables om specifieke bezoekersstromen te identificeren
- Automatische meldingen
- Toepassen van filters voor het tracken van organische ranking
- Opzetten van A/B testen met Content Experiments
- Slim en effectief inzetten van aangepaste rapporten
- Meetbaar maken van downloads en video interactie (afspelen, stop zetten, etc)
- Doormeten van sociale interacties (likes, tweets, etc.)
- Opstellen van effectieve (management)rapportages
Alternatief
Wil jij eerst meer leren over de basisprincipes van Google Analytics? Volg dan de Cursus Google Analytics. Tijdens deze cursus leer je meer over wat Google Analytics precies inhoudt. We laten je tijdens de training namelijk stap voor stap zien hoe Google Analytics in zijn werk gaat. Na de cursus weet jij hoe je Google Analytics goed inzet zodat je je website kan optimaliseren en je conversie kan verbeteren.
Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen
Deel je ervaring
Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.