E-commerce Fundamentals
Startdata en plaatsen
Beschrijving
E-commerce draait om meer dan alleen een product aanbieden online. Hoe bouw je een effectief e-commerce proces op dat klanten trekt, converteert en zorgt voor een vlekkeloze levering? Hoe verschilt het tussen business-to-consumer en business-to-business? En wat betekent het voor een retailer of een ondernemer die via marktplaatsen als bol verkoopt?Hoe werkt een e-commerce platform?
- Van marketing en transacties tot levering.
- Businessmodellen en bouwblokken die de kern vormen van een e-commerce operatie.
- De eerste stappen: Hoe zet je een succesvolle e-commerce strategie op?
Voor wie is deze training?
Deze training is gericht op professionals en ondernemers die willen starten met onlin…
Veelgestelde vragen
Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.
E-commerce draait om meer dan alleen een product aanbieden online. Hoe bouw je een effectief e-commerce proces op dat klanten trekt, converteert en zorgt voor een vlekkeloze levering? Hoe verschilt het tussen business-to-consumer en business-to-business? En wat betekent het voor een retailer of een ondernemer die via marktplaatsen als bol verkoopt?Hoe werkt een e-commerce platform?
- Van marketing en transacties tot levering.
- Businessmodellen en bouwblokken die de kern vormen van een e-commerce operatie.
- De eerste stappen: Hoe zet je een succesvolle e-commerce strategie op?
Voor wie is deze training?
Deze training is gericht op professionals en ondernemers die willen starten met online verkoop of de basisprincipes van e-commerce beter willen begrijpen. Denk aan online marketeers, e-commerce- en product managers, category managers, retailers, store managers en startups.
Omschrijving
Heb je een idee voor een product dat je online wilt verkopen? Deze training biedt een praktische introductie tot de kern van e-commerce. De training legt uit hoe e-commerce-modellen werken en hoe een product idee vertaald kan worden naar een werkend online verkoopproces. Van het kiezen van een geschikt bedrijfsmodel tot het opzetten van een eigen webshop of verkopen via platforms zoals bol.
Daarnaast besteden we aandacht aan hoe je je aanpak verfijnd, productlijnen beheert en je verkoopstrategie aanpast aan de markt. De focus ligt op het stap voor stap opbouwen van een succesvolle e-commerce-activiteit, passend bij je situatie. Hoe je een retailformule vertaalt naar online succes en hoe traffic, conversie en orderwaarde samenkomen in een effectieve strategie.
Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen
Deel je ervaring
Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.