Local marketing
Startdata en plaatsen
Beschrijving
Wat hebben succesvolle bedrijven gemeen? Ze begrijpen de rol van lokale zichtbaarheid in de customer journey. Er is een wisselwerking tussen online en offline. Maak 'lokaal' een integraal onderdeel van je online strategie met een omnichannel mindset. In deze training duiken we in de kernprincipes van local marketing.
Voor wie?
Deze training is voor data-gedreven marketeers van multi locatie bedrijven (die Google Ads gebruiken) en zowel e-commerce als winkelbezoek willen stimuleren. Ideaal voor marketeers die SEO en SEA inzetten en hun strategieën willen meten en testen om zo verbetering te realiseren. Geschikt voor hands-on professionals en team managers, van enkele locaties tot winkelkete…
Veelgestelde vragen
Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.
Wat hebben succesvolle bedrijven gemeen? Ze begrijpen de rol van lokale zichtbaarheid in de customer journey. Er is een wisselwerking tussen online en offline. Maak 'lokaal' een integraal onderdeel van je online strategie met een omnichannel mindset. In deze training duiken we in de kernprincipes van local marketing.
Voor wie?
Deze training is voor data-gedreven marketeers van multi locatie bedrijven (die Google Ads gebruiken) en zowel e-commerce als winkelbezoek willen stimuleren. Ideaal voor marketeers die SEO en SEA inzetten en hun strategieën willen meten en testen om zo verbetering te realiseren. Geschikt voor hands-on professionals en team managers, van enkele locaties tot winkelketens. Nieuwsgierig naar de toekomst van Local Search, en de impact van lokale content, lokale reviews, AI en UX naar uw omnichannel resultaten? Voor iedereen die de kracht van Search wil benutten om betere marketingresultaten te behalen.
Omschrijving
In deze training leggen we de basis voor een sterke lokale marketingstrategie. We introduceren nieuwe ideeën, tools en methoden om je lokale en micro marketing te verfijnen. We bespreken de belangrijkste basisprincipes en hoe je deze efficiënt beheert. Vervolgens gaan we dieper in op het toevoegen van elementen aan je lokale marketingmix voor meer zichtbaarheid en meetbare inzichten.
Data-gedreven inzichten zijn cruciaal voor groei. We laten zien hoe je deze inzichten toepast in Google Ads en Apple Maps en hoe je lokale marketingactiviteiten kunt testen. Het verbinden van je verkoopdata met je ads-strategie is een essentieel onderdeel van deze training. We laten zien hoe je deze inzichten toepast in Google Ads en Apple Maps en hoe je lokale marketingactiviteiten kunt testen. Het verbinden van je verkoopdata met je ads-strategie is een onderdeel van deze training. We behandelen ook SEO- en UX-best practices.
Tijdens deze training
Dag 1: Basis funderingen
We starten met de nieuwste ontwikkelingen voor lokale marketing op Google, Apple en Bing Maps. Leer hoe je lokale vindbaarheid optimaliseert door middel van productinformatie en reputatiemanagement. Daarnaast behandelen we aanpassingen aan je website, winkels en softwareoplossingen om je lokale aanwezigheid te versterken.
Dag 2: Meten en optimaliseren
Op de tweede dag focussen we op het meten van je omnichannel inspanningen. We optimaliseren en meten lokale productinformatie, en behandelen de inzet van Google Ads voor winkelbezoeken en omnichannel pMax. Daarnaast gaan we dieper in op A/B testen, attributie en incrementality testen om je marketingstrategieën te verfijnen.
Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen
Deel je ervaring
Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.