Local SEO | Deep dive
Startdata en plaatsen
Beschrijving
Verhoog je positie in Google Maps
Hoe zet je een Local Search strategie op voor een organisatie met tientallen tot honderden fysieke locaties? Het belang van Google Maps en navigatie apps wordt alleen maar groter. Steeds vaker zoeken potentiële klanten naar locaties in de buurt via hun smartphone, navigatie-app of een voice assistant. Ondertussen worden er steeds vaker lokale zoekresultaten – het Google Local 3-Pack – vertoond en ontwikkelen de functies binnen Google Mijn Bedrijf (GMB) zich razendsnel. Tijdens deze deep dive vertelt Clarissa Filius je wat zij heeft geleerd tijdens nationale en internationale projecten voor o.a. Hunkemöller, Primera, HP, Trubendorffer en Van der Valk.
Vee…
Veelgestelde vragen
Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.
Verhoog je positie in Google Maps
Hoe zet je een Local Search strategie op voor een organisatie met tientallen tot honderden fysieke locaties? Het belang van Google Maps en navigatie apps wordt alleen maar groter. Steeds vaker zoeken potentiële klanten naar locaties in de buurt via hun smartphone, navigatie-app of een voice assistant. Ondertussen worden er steeds vaker lokale zoekresultaten – het Google Local 3-Pack – vertoond en ontwikkelen de functies binnen Google Mijn Bedrijf (GMB) zich razendsnel. Tijdens deze deep dive vertelt Clarissa Filius je wat zij heeft geleerd tijdens nationale en internationale projecten voor o.a. Hunkemöller, Primera, HP, Trubendorffer en Van der Valk.
Veel organisaties hebben op dit moment nog nauwelijks een online strategie voor hun fysieke locaties. Dit terwijl hier enorme kansen liggen en veel zoekverkeer onbenut blijft . Lokale zoekresultaten verschijnen zelfs bóven de reguliere organische zoekresultaten. Daarnaast kijken klanten steeds vaker op GMB dan op de eigen website voor bijvoorbeeld informatie over openingstijden, contactgegevens of de routebeschrijving.
Clarissa is Senior SEO Specialist bij full service performance marketingbureau Booming en heeft zich de afgelopen jaren volledig gericht op het ontwikkelen van Local Search programma’s die organisaties helpen om hun doelstellingen te behalen. Tijdens deze deep dive deelt ze cruciale inzichten in het Google Maps algoritme en hoe je organisaties en locaties zichtbaar maakt bij belangrijke lokale zoektermen.
Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen
Deel je ervaring
Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.