ITIL® 4 Foundation incl. examen (ook online training)

Niveau
Tijdsduur
Trainers
Dick PondmanJan Heunks
Locatie
Op locatie, Online
Startdatum en plaats

ITIL® 4 Foundation incl. examen (ook online training)

Forsa Advies
Logo van Forsa Advies
Opleiderscore: starstarstarstarstar_half 8,8 Forsa Advies heeft een gemiddelde beoordeling van 8,8 (uit 525 ervaringen)

Tip: meer info over het programma, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

9
Gemiddeld cijfer voor ITIL® 4 Foundation incl. examen (ook online training)
Gebaseerd op 1 ervaring Lees alle ervaringenchevron_right
starstarstarstarstar_half
Ruby R
Change Manager
9
ITIL® 4 Foundation incl. examen (ook online training)

"Zeer leerzame training gehad van Dick. Met zijn humor heeft hij de lesstof op een fijne manier over weten te brengen. Van tevoren had ik weinig kennis, maar dit werd al snel duidelijk. Zeker een aanrader. " - 23-03-2020 18:58

"Zeer leerzame training gehad van Dick. Met zijn humor heeft hij de lesstof op een fijne manier over weten te brengen. Van tevoren had ik wei… alles lezen - 23-03-2020 18:58

Enorm bedankt, R, voor je mooie review, ook namens Dick. Heel veel succes met de opgedane kennis en hopelijk tot kijk! Groetjes, Tanja

- 23-03-2020 18:58

Startdata en plaatsen

placeForsa Advies - Rijswijk, Laan van Zuid Hoorn 31 RIJSWIJK
20 sep. 2022 tot 27 sep. 2022
Toon rooster
event 20 september 2022, 09:00-17:00, Forsa Advies - Rijswijk, Laan van Zuid Hoorn 31 RIJSWIJK, -
event 27 september 2022, 09:00-17:00, Forsa Advies - Rijswijk, Laan van Zuid Hoorn 31 RIJSWIJK, -
placeForsa Advies - Rijswijk, Laan van Zuid Hoorn 31 RIJSWIJK
10 nov. 2022 tot 17 nov. 2022
Toon rooster
event 10 november 2022, 09:00-17:00, Forsa Advies - Rijswijk, Laan van Zuid Hoorn 31 RIJSWIJK, -
event 17 november 2022, 09:00-17:00, Forsa Advies - Rijswijk, Laan van Zuid Hoorn 31 RIJSWIJK, -

Beschrijving

Onze missie is Nederland beter maken in het projecten.

Hiertoe bieden we u effectieve trainingen, advies, begeleiding en coaching. Neemt u voor een op maat gemaakt advies voor uw organisatie en uw leerdoelen vrijblijvend contact op met ons.

Deze dynamische tweedaagse training biedt je een introductie in de nieuwe kijk op het hedendaagse IT-servicemanagement, in een bredere context van klantervaring, waardestromen en digitale transformatie. Het doel van ITIL 4 is om op een efficiënte en effectieve wijze het beheer te voeren over alle onderdelen die nodig zijn om een IT-service te leveren. Hierdoor kan klanten worden gegarandeerd dat ze de producten en diensten krijgen die zij verlangen en waarover afspraken zijn gemaakt. Uitgangspunt is het creëren van waarde zoals deze door de klant wordt waargenomen op basis van bruikbaarheid en belang.

Op een interactieve wijze leer je de kern van ITIL 4 kennen: de werking van het service va…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: ITIL Foundation examen, ITIL v4, ITIL Overzicht, ITIL Foundation en ITIL v3.

Onze missie is Nederland beter maken in het projecten.

Hiertoe bieden we u effectieve trainingen, advies, begeleiding en coaching. Neemt u voor een op maat gemaakt advies voor uw organisatie en uw leerdoelen vrijblijvend contact op met ons.

Deze dynamische tweedaagse training biedt je een introductie in de nieuwe kijk op het hedendaagse IT-servicemanagement, in een bredere context van klantervaring, waardestromen en digitale transformatie. Het doel van ITIL 4 is om op een efficiënte en effectieve wijze het beheer te voeren over alle onderdelen die nodig zijn om een IT-service te leveren. Hierdoor kan klanten worden gegarandeerd dat ze de producten en diensten krijgen die zij verlangen en waarover afspraken zijn gemaakt. Uitgangspunt is het creëren van waarde zoals deze door de klant wordt waargenomen op basis van bruikbaarheid en belang.

Op een interactieve wijze leer je de kern van ITIL 4 kennen: de werking van het service value system en de koppeling met het vier dimensies model en de belangrijkste practices. Tijdens de training vergaar je kennis over de verschillende begrippen en krijg je inzicht in de samenhang tussen de kernonderwerpen en de verschillende begrippen. Een onderdeel van de training is het koppelen van ITIL aan nieuwe werkwijzen, zoals Lean, Agile en DevOps.

Verder bereidt de training je voor op het ITIL 4 Foundation examen. Met dit certificaat op zak kun je deelnemen aan verdere ITIL 4 trainingen binnen de ITIL 4 certificeringsroutes ITIL Managing Professional en ITIL Strategic Leader.

ITIL 4 (verwijzend naar de vierde industriële revolutie) richt zich, in navolging op de eerdere ITIL versies, meer op hoe de dingen bij elkaar passen en op elkaar aansluiten en minder op de processtappen. Digitale transformatie en technologie drijven organisaties naar een nieuwe manier van werken in een snel veranderende omgeving. De ooit geldende betekenis Information Technology Infrastructure Library is geëvolueerd naar een integrale servicemanagement benadering, gericht op het effectief sturen en managen van de IT-dienstverlening.

Waarom een ITIL 4 Foundation training volgen bij Forsa Advies?

  • Je volgt jouw training bij een geaccrediteerde opleider. Dus je krijgt up-to-date lesmateriaal, vakkundige trainers en een excellente dienstverlening.
  • Onze trainingen worden door deelnemers gewaardeerd met een rapportcijfer 8.9 op vergelijkingssites.
  • Een gedegen examenvoorbereiding en een hoog slagingspercentage. Wij bieden een effectieve online examenoefenomgeving die je hierbij helpt.
  • Onze trainers combineren jarenlange ervaring uit de praktijk met geweldige trainersvaardigheden.

Voor wie is de ITIL 4 Foundation?

Deze training is bedoeld voor iedereen die basiskennis wil opdoen van ITIL 4 Foundation. Je bent werkzaam in de IT op het gebied van beheer of exploitatie bijvoorbeeld als:

  • manager, supervisor, coördinator
  • procesmanager of procescoördinator
  • relatiebeheerder tussen ICT en klant, bijvoorbeeld service coördinator of service level manager
  • adviseur of consultant

Voor deze training is geen specifieke voorkennis vereist. Het is wel prettig als je enige ervaring hebt met het werken in een IT-organisatie of -afdeling. Voldoe je niet aan het profiel en heb je wel interesse in deze training? Wij adviseren je graag.

Leerdoelen

In deze training worden je de basisbegrippen van ITIL 4 duidelijk. Hierdoor krijg je een beter beeld wat ITIL 4 is en op welke wijze ITIL 4 een rol kan spelen binnen jouw eigen organisatie. Na het volgen van deze training:

  • kun je uitleggen wat modern IT-servicemanagement inhoudt voor een IT-organisatie.
  • weet je wat de belangrijkste onderwerpen van ITIL 4 zijn.
  • begrijp je hoe elk onderwerp kan bijdragen aan het beheersbaar maken van de IT-omgeving.
  • ken je de kernbegrippen van ITIL 4, begrijp je de betekenis ervan en weet je wat voor rol deze spelen in het dagelijks beheer van IT-services.

Bovendien bereidt de training je voor op het succesvol afleggen van het ITIL 4 Foundation examen.

Duur, data, locatie en prijzen

Deze training bestaat uit twee lesdagen en een online, Proctor examen. De tijd tussen de bijeenkomsten kun je gebruiken om het geleerde te laten bezinken en toe te passen in de praktijk. Data, locaties en prijzen vind je op onze website onder de tab ‘Startdata’.

De prijs voor een open rooster training is € 1.245 per persoon. Dit is inclusief het officiële ITIL Foundation examen en het digitale lesboek, samen ter waarde van  
€ 345. Het verdere lesmateriaal is ook inbegrepen.

Voor trainingen in een fysiek leslokaal zorgen we voor een goede leslocatie met voldoende, betaalbare parkeergelegenheid, goede bereikbaarheid met OV en een vergaderarrangement. Dit arrangement bestaat uit lunch, koffie, thee, water, frisdrank en lekkers. Allerlei dieetopties beschikbaar waaronder vega(n) beschikbaar.

Voor virtual classroom trainingen zorgen we voor een goed online omgeving.

Alle prijzen zijn exclusief btw.

Onderwerpen

In de training behandelen we de volgende onderwerpen:

  • de structuur en voordelen van ITIL 4
  • de belangrijkste servicemanagement concepten van ITIL 4
  • de vier dimensies van servicemanagement
  • het doel en de componenten van het ITIL service value system
  • de richtinggevende principes (adopteren en aanpassen)/
  • de activiteiten binnen de servicewaardeketen en de onderlinge relaties
  • kennis en begrip van de belangrijkste practices
  • examentraining

Studiebelasting en lesmethode

De studiebelasting bestaat uit voorbereiding per les en studie voor het examen na afloop van de training. De studiebelasting is totaal ongeveer 16-20 uur buiten de lesuren. De trainer neemt op interactieve wijze de theorie met je door. Je gaat actief aan de slag met praktische oefeningen om je de stof eigen te maken. De trainer bespreekt de onderwerpen plenair en borgt dat duidelijk wordt wat ITIL 4 voor een organisatie kan betekenen en hoe het kan worden toegepast.

Trainingsmateriaal

Het trainingsmateriaal bestaat uit het officiële digitale ITIL4 handboek, de presentatie, een samenvatting, oefeningen en antwoordindicaties, een verklarende woordenlijst en een overzicht van de exameneisen. Daarnaast ontvang je toegang tot onze e-learning met oefenexamenvragen. In het open rooster verzorgen wij deze training volledig in het Nederlands.

Examen en certificaten

Na afloop ben je grotendeels voorbereid op het officiële AXELOS ITIL4 Foundation examen. Het examen duurt 60 minuten en bestaat uit 40 multiple choice vragen. Hiervan moet je 65% correct beantwoorden om te slagen. Dit is een gesloten boek examen. De exameneisen zijn ontwikkeld door en worden verstrekt met toestemming van AXELOS.

Forsa Advies neemt dit examen bij je af na afloop van een training. Je legt het examen op online, proctor basis af. Je hebt een jaar de tijd om het examen op een tijdstip en locatie van jouw keuze af te leggen. Neem contact met ons op voor meer informatie over hoe het werkt en wat je hier voor nodig hebt.

Op verzoek ontvang je een bewijs van je deelname bij 75% of meer aanwezigheid en je ontvangt een digitaal AXELOS certificaat bij het slagen voor het examen.

In-company en maatwerk

Deze training kunnen wij op in-company basis verzorgen, dus bij jou op locatie en exclusief voor jou en je collega’s. Dat kan zowel Nederlands als Engels gesproken. Leslocatie, lesdata en lestijden in overleg. Ook is maatwerk mogelijk in de vorm van een casus op maat en/of het toevoegen van modules in vaardigheden en technieken. Vanaf vier deelnemers is het financieel aantrekkelijk om een incompany training te overwegen. Wij maken hiervoor graag een offerte.

Vervolgtraining

In de training ITIL 4 Foundation krijg je die basiskennis die nodig is voor het optimaal volgen van ITIL 4 Practitioners of de ITIL Service Manager opleiding. Voor het succesvol afleggen van het ITIL 4 Foundation examen ontvang je 2 credits in het ITIL 4 kwalificatieschema. Neem gerust contact met ons op voor een vrijblijvend advies.

Programma

Programma dag 1:

  • Welkom, uitleg programma, voorstelrondje met leerdoelen
  • Inleiding tot ITIL 4
  • Structuur Foundation training en kwalificaties 
  • De structuur en voordelen van ITIL - service value system, service value chain, four dimension model
  • De kernconcepten van servicemanagement

Programma dag 2:

  • Guiding Principles in relatie tot het adopteren en aanpassen van servicemanagement
  • De belangrijkste ITIL Practices
  • Overview en recap
  • ITIL competenties en training (geen examenonderwerp)
  • Oefenen met examenvragen

 Op een zelfgekozen moment en plaats binnen een jaar:

  • ITIL 4 Foundation examen

ITIL® is a registered trade mark of AXELOS Limited, used under permission of AXELOS Limited. The Swirl logo™ is a trade mark of AXELOS Limited, used under permission of AXELOS Limited. All rights reserved.

2022-06-26 TvdA

9
Gemiddeld cijfer voor ITIL® 4 Foundation incl. examen (ook online training)
Gebaseerd op 1 ervaring
starstarstarstarstar_half
Ruby R
Change Manager
9
ITIL® 4 Foundation incl. examen (ook online training)

"Zeer leerzame training gehad van Dick. Met zijn humor heeft hij de lesstof op een fijne manier over weten te brengen. Van tevoren had ik weinig kennis, maar dit werd al snel duidelijk. Zeker een aanrader. " - 23-03-2020 18:58

"Zeer leerzame training gehad van Dick. Met zijn humor heeft hij de lesstof op een fijne manier over weten te brengen. Van tevoren had ik wei… alles lezen - 23-03-2020 18:58

Enorm bedankt, R, voor je mooie review, ook namens Dick. Heel veel succes met de opgedane kennis en hopelijk tot kijk! Groetjes, Tanja

- 23-03-2020 18:58
Dick Pondman
Dick Pondman
Uw enthousiaste realist in ICT Service Management
8,4

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Download gratis en vrijblijvend de informatiebrochure

(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)