Training Google Analytics 4 (advanced)

Locatie
Op locatie
Startdatum en plaats

Training Google Analytics 4 (advanced)

Frankwatching Academy
Logo van Frankwatching Academy
Opleiderscore: starstarstarstarstar_border 8,3 Frankwatching Academy heeft een gemiddelde beoordeling van 8,3 (uit 49 ervaringen)

Tip: meer info over het programma, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

Startdata en plaatsen

placeUtrecht
5 dec. 2024
Toon rooster
event 5 december 2024, 09:30-15:30, Utrecht

Beschrijving

Verdiep je kennis en haal meer uit Google Analytics 4

Heb je de basis van Google Analytics 4 onder de knie en wil je je kennis verdiepen? Wil je leren hoe je je eigen GA4-configuratie creëert, diepgaande analyses uitvoert en inzichten omzet in verbeteringen? Duik tijdens de training Google Analytics 4 (advanced) in de wereld van geavanceerde data-analyse en strategische optimalisatie, waardoor je jouw digitale prestaties kunt verbeteren. 

Ga in één dag aan de slag met het bouwen van een op maat gemaakt menu met relevante rapporten. Ontdek hoe je doelgroepen, kanaalgroeperingen en funnels inricht. En leer hoe je campagnes optimaliseert met attributierapporten en hoe je belangrijke landingspag…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: Google Analytics gevorderden, Online marketing, SEO, Google Analytics en Google Ads.

Verdiep je kennis en haal meer uit Google Analytics 4

Heb je de basis van Google Analytics 4 onder de knie en wil je je kennis verdiepen? Wil je leren hoe je je eigen GA4-configuratie creëert, diepgaande analyses uitvoert en inzichten omzet in verbeteringen? Duik tijdens de training Google Analytics 4 (advanced) in de wereld van geavanceerde data-analyse en strategische optimalisatie, waardoor je jouw digitale prestaties kunt verbeteren. 

Ga in één dag aan de slag met het bouwen van een op maat gemaakt menu met relevante rapporten. Ontdek hoe je doelgroepen, kanaalgroeperingen en funnels inricht. En leer hoe je campagnes optimaliseert met attributierapporten en hoe je belangrijke landingspagina’s verbetert. Schrijf je nu in voor de Google Analytics 4 (advanced) training en krijg volledige controle over GA4’s inrichting!

Resultaat

  • Je kunt de inrichting van GA4 helemaal naar je eigen hand zetten
  • Je kunt diepgaande analyses maken en inzichten vertalen naar verbeteringen
  • Je bent volledig vertrouwd met maatwerk rapporten
  • Je kunt funnels ontwerpen, bouwen en gebruiken voor website-optimalisaties
  • Je weet hoe je snel SEO-verbeteringen kunt identificeren en implementeren

Voor wie

Deze training is voor iedereen die basiskennis heeft van Google Analytics 4, maar een verdiepingsslag wil maken. En voor iedereen die volledig vertrouwd wil raken met de inrichting van GA4 en diepgaande analyses wil maken voor het verbeteren van je website, campagnes of SEO.

Denk aan: marketing- en communicatie-experts, online marketeers en data-specialisten.

Voor deze training is het belangrijk dat je account goed is ingericht:

– Gebeurtenissen en conversies – Google Signals – Koppeling Google Search Console – Koppeling Google Ads – Filters – Cross domain tracking – Privacy instellingen en bewaring van gegevens Daarnaast is het belangrijk dat je voldoende kennis hebt over:

– Verschillen met UA – UTM tagging – Dimensies en statistieken – Standaard rapporten in GA4 – Inrichten gebeurtenissen en conversies – Debugview

Als je eerst de basis goed op orde wil krijgen, adviseren we om de training Google Analytics 4 te volgen. Of kies voor de korte opleiding Data-driven marketing met Google Analytics, waarin beide trainingen zijn opgenomen.

Programma

Tijdens de training Google Analytics 4 (advanced) komen de volgende onderwerpen aan bod:

  • Een maatwerk menu met relevante rapporten bouwen
  • Doelgroepen inrichten en gebruiken voor analyses en remarketing
  • Kanaalgroeperingen inrichten
  • Campagnes optimaliseren met attributie rapporten
  • Key landingspagina’s ontdekken en optimaliseren
  • SEO quick wins ontdekken en direct toepassen
  • Funnels ontwerpen, bouwen en gebruiken voor website-optimalisaties

Praktisch

  •  De training op locatie is een 1-daagse training
  •  Nodig tijdens training: een laptop of tablet.
  •  Voorafgaand aan de training vindt een intake plaats met de trainer.
  •  Uitgebreide lunch, hapjes en drankjes zijn inbegrepen.
  •  Studiemateriaal inbegrepen.

Erkenning accreditatie

  • Beste opleider: in 2022 voor het 8e jaar op rij
  • NRTO-keurmerk
  • Geregistreerd dienstverlener Kmo-portefeuille
  • NIMA Education Partner
  • UWV-partner

Deze training is voor iedereen die basiskennis heeft van Google Analytics 4, maar een verdiepingsslag wil maken. En voor iedereen die volledig vertrouwd wil raken met de inrichting van GA4 en diepgaande analyses wil maken voor het verbeteren van je website, campagnes of SEO.

Denk aan: marketing- en communicatie-experts, online marketeers en data-specialisten.

Voor deze training is het belangrijk dat je account goed is ingericht:

– Gebeurtenissen en conversies
– Google Signals
– Koppeling Google Search Console
– Koppeling Google Ads
– Filters
– Cross domain tracking
– Privacy instellingen en bewaring van gegevens

Daarnaast is het belangrijk dat je voldoende kennis hebt over:

– Verschillen met UA
– UTM tagging
– Dimensies en statistieken
– Standaard rapporten in GA4
– Inrichten gebeurtenissen en conversies
– Debugview

Als je eerst de basis goed op orde wil krijgen, adviseren we om de training Google Analytics 4 te volgen. Of kies voor de korte opleiding Data-driven marketing met Google Analytics, waarin beide trainingen zijn opgenomen.

  • Je kunt de inrichting van GA4 helemaal naar je eigen hand zetten
  • Je kunt diepgaande analyses maken en inzichten vertalen naar verbeteringen
  • Je bent volledig vertrouwd met maatwerk rapporten
  • Je kunt funnels ontwerpen, bouwen en gebruiken voor website-optimalisaties
  • Je weet hoe je snel SEO-verbeteringen kunt identificeren en implementeren

Tijdens de training Google Analytics 4 (advanced) komen de volgende onderwerpen aan bod:

  • Een maatwerk menu met relevante rapporten bouwen
  • Doelgroepen inrichten en gebruiken voor analyses en remarketing
  • Kanaalgroeperingen inrichten
  • Campagnes optimaliseren met attributie rapporten
  • Key landingspagina’s ontdekken en optimaliseren
  • SEO quick wins ontdekken en direct toepassen
  • Funnels ontwerpen, bouwen en gebruiken voor website-optimalisaties

Frankwatching is uitgegroeid tot dé toonaangevende aanbieder van trainingen in marketing & communicatie. Jaarlijks leiden we duizenden professionals op, die onze trainingen hoog beoordelen met gemiddeld een 8,4.

Ontwikkelen op gebied van Marketing, Communicatie, Advertising, Content, Social of Analytics? Met een aanbod van ruim 80 opleidingen en trainingen vind je specifieke trainingen die je echt verder helpen. Je werkt in kleine groepen met trainers uit de praktijk, waarbij de focus ligt op de praktische toepasbaarheid van (nieuwe) mogelijkheden voor jouw organisatie. Een mix van theorie, prikkelende cases en veel interactie.

Alle trainingen zijn ook incompany mogelijk. Zo bieden we iedere professional de mogelijkheid de juiste kennis op te doen.

Frankwatching Academy is in 2015, 2016, 2017, 2018, 2019, 2020 en 2021 uitgeroepen tot de beste opleider in marketing & communicatie.

Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen

Er zijn nog geen ervaringen.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Download gratis en vrijblijvend de informatiebrochure

(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)

Heb je nog vragen?

(optioneel)