Strategisch Account Management

Tijdsduur
Logo van IFBD - Institute for Business Development
Opleiderscore: starstarstarstarstar_border 8 IFBD - Institute for Business Development heeft een gemiddelde beoordeling van 8 (uit 1 ervaring)

Tip: meer info over het programma, startdatum, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

Startdata en plaatsen

Er zijn nog geen startdata bekend voor dit product.

IFBD - Institute for Business Development biedt haar producten standaard aan in de volgende regio's: Antwerpen, Brussel, Gent

Beschrijving

Deze training leert u hoe u als account manager de drie cruciale rollen die u speelt, optimaal kunt invullen.  U bent immers Strateeg  en Business planner, maar eveneens verkoper  en Relatiemanager en evenzeer projectcoördinator op het snijvlak van klant – leverancier. 

Maar relatie marketing blijft rol één van de cruciale bouwstenen binnen het Account Management.  Het nastreven van een lange termijn relatie met uw klanten is immers uw doelstelling als Account Manager.  Maar hoe pakt u dit aan?  Hoe groeit u naar een “gecustomiseerde” relatie met uw klanten?  Waarin verschilt een account aanpak van een traditionele manier van ‘verkopen’? Hoe vertaalt u de verschillende klantensegmenten op b…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: Accountmanagement, NIMA A Sales, NIMA B Sales, Relatiemanagement en Buitendienst verkoop.

Deze training leert u hoe u als account manager de drie cruciale rollen die u speelt, optimaal kunt invullen.  U bent immers Strateeg  en Business planner, maar eveneens verkoper  en Relatiemanager en evenzeer projectcoördinator op het snijvlak van klant – leverancier. 

Maar relatie marketing blijft rol één van de cruciale bouwstenen binnen het Account Management.  Het nastreven van een lange termijn relatie met uw klanten is immers uw doelstelling als Account Manager.  Maar hoe pakt u dit aan?  Hoe groeit u naar een “gecustomiseerde” relatie met uw klanten?  Waarin verschilt een account aanpak van een traditionele manier van ‘verkopen’? Hoe vertaalt u de verschillende klantensegmenten op bedrijfsniveau?  Hoe vertaalt u deze drie rollen in uw dagelijkse opdracht en communicatie naar de klant? Deze cursus leert u hoe.

Als Account Manager heeft u een dubbele functie.  Niet alleen vertegenwoordigt u uw firma bij de klant, maar bovendien vertegenwoordigt u de klant binnen uw firma.  Deze interactie vormt de standaard verkoperrelatie om tot een lange termijn win-win relatie die geschoeid is op wederzijds vertrouwen.  Identificatie van alle spelers én de diverse rollen én verantwoordelijkheden is hier de sleutel tot het succes. 

Het definiëren van de objectieven en deze vertalen  naar een concrete planning is de meest complexe opdracht van uw job als Account Manager.  Lange termijn, korte termijn, kwalitatief, kwantitatief, …  Het vertalen van inspanningen naar concrete resultaten staat hier centraal.  Aan de hand van concrete oefeningen leert u hoe u dit aanpakt.

Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen

Er zijn nog geen ervaringen.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Download gratis en vrijblijvend de informatiebrochure

Aanhef
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
infoEr is een telefoonnummer vereist om deze informatieaanvraag in behandeling te nemen. (optioneel)
(optioneel)
(optioneel)

Heb je nog vragen?

(optioneel)