Workshop SWOT-analyse
Beschrijving
Waarom:
Bijna iedereen is bekend met de SWOT-analyse, maar het opstellen ervan is nog niet zo makkelijk. Hoe begin je? Wat zijn de valkuilen? Welke conclusies kun je trekken? Hoe voorkom je bedrijfsblindheid? In deze eendaagse incompany workshop maak je je eigen SWOT-analyse voor jouw bedrijf.
In de SWOT-analyse neem je de temperatuur op van de organisatie, maar de analyse is veel meer dan dat. Het is óók het startpunt voor de nieuw te bepalen strategie en dus zeer belangrijk. De afkorting staat voor Strengths, Weaknesses, Opportunities en Threats, oftewel de sterktes, zwaktes, kansen en bedreigingen.
Je kijkt naar waar jij als organisatie goed in bent en waar je ten opzichte van je concu…
Veelgestelde vragen
Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.
Waarom:
Bijna iedereen is bekend met de SWOT-analyse, maar het opstellen ervan is nog niet zo makkelijk. Hoe begin je? Wat zijn de valkuilen? Welke conclusies kun je trekken? Hoe voorkom je bedrijfsblindheid? In deze eendaagse incompany workshop maak je je eigen SWOT-analyse voor jouw bedrijf.
In de SWOT-analyse neem je de temperatuur op van de
organisatie, maar de analyse is veel meer dan dat. Het is óók het
startpunt voor de nieuw te bepalen strategie en dus zeer
belangrijk. De afkorting staat voor Strengths, Weaknesses,
Opportunities en Threats, oftewel de sterktes, zwaktes, kansen en
bedreigingen.
Je kijkt naar waar jij als organisatie goed in bent en waar je ten
opzichte van je concurrentie juist zwak staat. Je kijkt ook naar
waar in de markt de kansen liggen of juist de bedreigingen
vandaan komen.
Nu begint de feitelijke analyse pas, maar de volgende stappen worden vaak niet gedaan. Daarom gaan we in de workshop ook aan de slag met de Confrontatiematrix en het formuleren van het Kernprobleem. Dit geeft inzicht in de belangrijkste strategische issues voor jouw bedrijf.
De kracht van deze workshop zit vooral in de praktische aanpak, de feedback van de trainers en van de andere deelnemers.
Doel:
- Het belang van de SWOT-analyse, Confrontatiematrix en het Kernprobleem begrijpen
- Veel gemaakte fouten voorkomen
- Het opstellen van je eigen SWOT-analyse
Programma:
- Theorie van de SWOT-analyse, Confrontatiematrix, Kernprobleem
- Aan de slag met je eigen SWOT-analyse
- Ervaringen uitwisselen met andere deelnemers
- Een uur individuele coaching via Teams na afloop (bij Open Inschrijvingen)
Voor wie:
- Directies en MT’s
- Teams
- Zelfstandige ondernemers, starters
Praktische gegevens:
- Deze workshop wordt zowel Incompany als met Open Inschrijving gegeven
- Duur: 1 dag
- Aantal deelnemers: 4-12
- Op locatie centraal in Nederland (Deventer, Open Inschrijving) of bij de klant (Incompany)
Deel je ervaring
Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.