Neuromarketing - De invloed van communicatie in het brein
Startdata en plaatsen
Beschrijving
Deze sessie wordt door NIMA georganiseerd.
Om consumentengedrag te begrijpen en te voorspellen moet je kijken naar de plek waar marketing invloed heeft: het brein. Met neuromarketing technieken is dit mogelijk. Hiermee krijgen we inzicht in de vaak onbewuste en emotionele invloed van marketing. Met deze kennis is het makkelijker om consumentengedrag te voorspellen en wordt marketingcommunicatie efficiënter en effectiever. Wil jij weten hoe marketing ons gedrag beïnvloedt en hoe je van deze kennis gebruik kunt maken, dan moet je deze NIMA Masterclass Neuromarketing volgen!
Wat gaan we doen tijdens de NIMA Masterclass Neuromarketing?
We gaan van start om 09:30 uur en sluiten gezamenlijk om 17:00 uur af. Uiteraard staat er ook een lu…
Veelgestelde vragen
Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.
Deze sessie wordt door NIMA georganiseerd.
Om consumentengedrag te begrijpen en te voorspellen moet je kijken naar de plek waar marketing invloed heeft: het brein. Met neuromarketing technieken is dit mogelijk. Hiermee krijgen we inzicht in de vaak onbewuste en emotionele invloed van marketing. Met deze kennis is het makkelijker om consumentengedrag te voorspellen en wordt marketingcommunicatie efficiënter en effectiever. Wil jij weten hoe marketing ons gedrag beïnvloedt en hoe je van deze kennis gebruik kunt maken, dan moet je deze NIMA Masterclass Neuromarketing volgen!
Wat gaan we doen tijdens de NIMA Masterclass Neuromarketing?
We gaan van start om 09:30 uur en sluiten gezamenlijk om 17:00 uur af. Uiteraard staat er ook een lunch gepland bij de locatie. We onderscheiden twee dagdelen met ieder een eigen overkoepelend thema: Dagdeel ochtend: OnderzoekDe ochtend staat in het teken van een introductie in neuromarketing & -onderzoek en komen de volgende vragen aan bod:
- Wat is het en waarom is het nodig?
- Waarom doen mensen vaak niet wat ze zeggen dat ze gaan doen?
- Hoe maakt het brein keuzes en verwerkt het informatie?
- Wat is Systeem 1 en Systeem 2?
- Waarom moet iedere marketeer hier van op de hoogte zijn?
Aan het eind van de ochtend ben je op de hoogte van wat er mogelijk is met neuromarketing onderzoek en hoe marketing onbewust van invloed kan zijn. Dagdeel middag: Inzichten en learnings uit neuromarketing onderzoekDe middag gaat over gedragspsychologie. Want hoe zorg je ervoor dat mensen gewenst gedrag vertonen? Gedrag lijkt vaak onvoorspelbaar en irrationeel, maar met inzichten uit de gedragswetenschappelijk onderzoek wordt het beïnvloeden van gedrag een stuk makkelijker. Aan de hand van een simpel model bekijken we hoe dit mogelijk wordt. We bespreken o.a.:
- Met welke essentiële factoren je rekening moet houden in gedragsverandering
- Inzichten uit onderzoeken die je meteen zelf kan inzetten als marketing(communicatie)professional, als ouder of om op jezelf toe te passen
- Verschillende gedragsinterventies die eerder zijn toegepast, wat werkt wel en wat niet? De resultaten zijn vaak verrassend en maken goed duidelijk hoe gedrag (niet) werkt.
Voor wie is deze NIMA Masterclass Neuromarketing bedoeld?
Voor deze theoretisch ingestoken NIMA Masterclass over Neuromarketing is geen voorkennis vereist. Dat maakt dat de masterclass interessant is voor iedere marketeer, van digital marketeer tot marktonderzoeker, communicatiemanager of content specialist, kortom iedereen die zich bezig houdt met marketing en communicatie.
Wat neem je mee aan het einde van deze dag?
Na het volgen van de NIMA Masterclass Neuromarketing ben je op de hoogte van de technieken die worden ingezet in neuromarketing onderzoek. Je snapt waarom het onbewuste en emoties van belang zijn bij marketing en consumentengedrag. Je weet meer over hoe je consumentengedrag (maar ook je eigen gedrag, dat van vrienden/kennissen en zelfs je kinderen) effectief kunt veranderen.
Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen
Deel je ervaring
Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.