Unity Certified User VR Developer - Examen

Tijdsduur
Startdatum en plaats

Unity Certified User VR Developer - Examen

OEM Office Elearning Menu NL
Logo van OEM Office Elearning Menu NL
Opleiderscore: starstarstarstarstar_half 9,0 OEM Office Elearning Menu NL heeft een gemiddelde beoordeling van 9,0 (uit 207 ervaringen)

Tip: meer info over het examen, prijs, startdata en inschrijven? Download de brochure!

Startdata en plaatsen

placeAlmere
11 sep. 2024
check_circle Startgarantie
computer Online: Online
11 sep. 2024
check_circle Startgarantie
placeAlmere
19 sep. 2024
check_circle Startgarantie
computer Online: Online
19 sep. 2024
check_circle Startgarantie
placeAlmere
25 sep. 2024
check_circle Startgarantie
computer Online: Online
25 sep. 2024
check_circle Startgarantie
placeAlmere
2 okt. 2024
check_circle Startgarantie
computer Online: Online
2 okt. 2024
check_circle Startgarantie
placeAlmere
8 okt. 2024
check_circle Startgarantie
computer Online: Online
8 okt. 2024
check_circle Startgarantie
placeAlmere
16 okt. 2024
check_circle Startgarantie
computer Online: Online
16 okt. 2024
check_circle Startgarantie
placeAlmere
22 okt. 2024
check_circle Startgarantie
computer Online: Online
22 okt. 2024
check_circle Startgarantie

Beschrijving

Examen Unity Certified User VR Developer

Het Unity Certified User VR Developer-certificeringsexamen test het vermogen van de kandidaat om VR-ervaringen en -programma's te maken met Unity-software. De examendoelen zijn afgestemd op de huidige industriestandaarden die zijn opgesteld door professionals en opleiders.

Beschrijving publiek

Kandidaten voor deze certificering hebben een basiskennis van de procedures die worden gebruikt om VR-ervaringen en -programma's te ontwikkelen binnen Unity-software. Succesvolle kandidaten kunnen Unity-programma's ontwerpen, maken en problemen oplossen met VR als medium. Ze moeten kennis kunnen aantonen van het schrijven, toepassen en oplossen van problemen …

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: Unity 3D, Gamedesign, Virtual Reality, Scrum Product Owner en Scrum.

Examen Unity Certified User VR Developer

Het Unity Certified User VR Developer-certificeringsexamen test het vermogen van de kandidaat om VR-ervaringen en -programma's te maken met Unity-software. De examendoelen zijn afgestemd op de huidige industriestandaarden die zijn opgesteld door professionals en opleiders.

Beschrijving publiek

Kandidaten voor deze certificering hebben een basiskennis van de procedures die worden gebruikt om VR-ervaringen en -programma's te ontwikkelen binnen Unity-software. Succesvolle kandidaten kunnen Unity-programma's ontwerpen, maken en problemen oplossen met VR als medium. Ze moeten kennis kunnen aantonen van het schrijven, toepassen en oplossen van problemen met basis C# scripts. Kandidaten moeten in staat zijn om de juiste belichting en het juiste geluid voor een scène in te stellen, die scène te optimaliseren zodat hij soepel loopt, goede praktijken te identificeren om gezondheidsproblemen bij spelers te voorkomen en problemen op te lossen. om gezondheidsproblemen bij spelers te voorkomen en te voldoen aan veiligheidsnormen. Ze moeten de voorbereidende fases van het creëren van een VR ervaring begrijpen en de tools die gebruikt worden om de creatie van een VR project te plannen. Kandidaten moeten minstens 150 uur instructie en/of praktische ervaring hebben met het maken van VR-projecten in Unity.

To be successful on the test, the candidate is also expected to have the following prerequisite knowledge and skills:

  • 8th grade reading skills
  • Algebra I
  • An understanding of how to use desktop computer software and hardware
  • Digital literacy skills, including the ability to research, create content, and solve problems using technology
  • Computational thinking skills, including the ability to decompose a problem into smaller parts and solve problems through automation

Although not required, the following skills will help a candidate learn about
Unity VR Development more easily:

  • Familiarity with C# programming language
  • Familiarity with VR software and hardware, including tethered and standalone VR headsets

1. Basic Unity Concepts for VR Development

   1.1. Define essential VR concepts, including but not limited to stereoscopic vision, how VR differs from            other forms of XR, tracking methods, and VR input methods
   1.2. Demonstrate how to use Package Manager to manage packages, including but not limited to the              XR Interaction Toolkit
   1.3. Demonstrate how to import or modify assets, including Prefabs
   1.4. Given a scenario, identify how to use the Transform component to position, rotate, and scale an              object in the scene
   1.5. Identify the correct primary interface window to complete a given task while using the default                workspace
   1.6. Manage components in the Inspector Window

2. Building a Scene for VR

   2.1. Given a scenario, identify common preplanning techniques, including design documents, flow                  charts, animatics, character model sheets, prototyping, greyboxing, storyboarding, concept art,              and proportional level scaling
   2.2. Identify correct methods to implement environment design with 3D objects using finalized assets
   2.3. Identify various types of light and when to use Baked vs Realtime lighting

3. UX Implementation for VR

   3.1. Identify the steps to create a basic UI using World Space for a VR scene, including the use of                  Canvas, Button, Image, Text, and the Event System
   3.2. Given a scenario, determine the components needed for a user to physically manipulate objects,            including but not limited to Colliders, the XR Grab Interactable, and Rigidbodies
   3.3. Identify types of player locomotion, including degrees of freedom, moving an avatar, 3-axis                    motion, 6-axis rotation, and rotating along an axis
   3.4. Given a scenario, identify optimal VR interactions regarding health and safety
   3.5. Differentiate between attributes of audio sources, including but not limited to 2D and spatial                  audio

4. Scripting with Unity

   4.1. Given a scenario, select the appropriate basic C# code to achieve a goal that requires knowledge            of properties, variables, methods, basic data types, or binary operators
   4.2. Given a scenario, select the appropriate Unity structure to achieve a goal that requires                            knowledge of data structures, such as Vector3, GameObject, Collider, Rigidbody, or AudioSource
   4.3. Given a scenario, identify how to handle a collision or trigger Enter, Stay, or Exit event

5. Troubleshooting and Playtesting

   5.1. Given a problem discovered in playtesting, identify areas to troubleshoot, including Static                      objects, missing Colliders, missing Rigidbodies, incorrect settings, Is Trigger, Is Kinematic, or Use            Gravity
   5.2. Identify types of logs in the Console
   5.3. Identify errors output to the Console and the steps to fix them, including null references, missing            end of line markers, or syntax errors
   5.4. Identify correct optimization methods when working on a VR scene, including but not limited to              camera occlusion culling, removing unused objects, or level of detail (LOD)

Verrijk Uw Carrière met OEM's ICT Trainingen

Waarom kiezen voor OEM?
Ervaring: Meer dan 20 jaar expertise in ICT-trainingen.
Uitgebreide Selectie: Meer dan 1000 cursussen van 200 topmerken.
Hoge Tevredenheid: Beoordeeld met een 9.0 op Springest.
Kwaliteitsgarantie: Gecertificeerde docenten en award-winning E-learning.
Partnerschappen: Microsoft Partner, EC-Council Partner, Certiport en Pearson VUE.

Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen

Er zijn nog geen ervaringen.
  • Vraag informatie aan over deze Examen. Je ontvangt vanaf dan ook een seintje wanneer iemand een ervaring deelt. Handige manier om jezelf eraan te herinneren dat je wilt blijven leren!
  • Bekijk gerelateerde producten mét ervaringen: Unity 3D.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Download gratis en vrijblijvend de informatiebrochure

(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
infoEr is een telefoonnummer vereist om deze informatieaanvraag in behandeling te nemen. (optioneel)