MS PowerPoint 2010 Maatwerk e-Learning training

Tijdsduur

MS PowerPoint 2010 Maatwerk e-Learning training

Tailor iT
Logo van Tailor iT
Opleiderscore: starstarstarstarstar_border 8,4 Tailor iT heeft een gemiddelde beoordeling van 8,4 (uit 8 ervaringen)

Tip: meer info over het programma, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

Startdata en plaatsen

Er zijn nog geen startdata bekend voor dit product.

Beschrijving

Al onze trainingen kunnen in plaats van een Open Rooster training ook als (Privé) maatwerktraining gevolgd worden. Omdat een privé-/maatwerktraining afgestemd is op de werkzaamheden en opleidingsbehoeftes van de cursisten, kan de trainingsduur vaak worden ingekort naar de helft van de tijd.

Daarnaast hoeven de cursisten niet te reizen, en kan de training op een in overleg te plannen datum plaatsvinden.

En dit alles tegen dezelfde tarieven als een Open Rooster training !!

In deze MS PowerPoint 2013 Maatwerk e-Learning training maakt u uitgebreid kennis met MS PowerPoint 2013. Alle Basis, Vervolg en Expert functionaliteiten komen in deze training aan bod. Aan het begin van de online training doet u een kennistest. Op basis van deze kennistest wordt de inhoud van de training op uw individuele leerbehoefte en de kennis die u reeds heeft afgestemd. U heeft de keuze uit de Classic of de Cloud versie, waarbij het bij de Classic versie belangrijk is dat de MS Office versie en taal op uw computer overeenkomt met de training, terwijl dit bij de Cloud versie niet uitmaakt omdat u dan via uw browser inlogt op een computer waarop alles is geinstalleerd en u dus enkel een…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: Microsoft Powerpoint, Microsoft Office, Excel, Skype en Microsoft Sway.

Al onze trainingen kunnen in plaats van een Open Rooster training ook als (Privé) maatwerktraining gevolgd worden. Omdat een privé-/maatwerktraining afgestemd is op de werkzaamheden en opleidingsbehoeftes van de cursisten, kan de trainingsduur vaak worden ingekort naar de helft van de tijd.

Daarnaast hoeven de cursisten niet te reizen, en kan de training op een in overleg te plannen datum plaatsvinden.

En dit alles tegen dezelfde tarieven als een Open Rooster training !!

In deze MS PowerPoint 2013 Maatwerk e-Learning training maakt u uitgebreid kennis met MS PowerPoint 2013. Alle Basis, Vervolg en Expert functionaliteiten komen in deze training aan bod. Aan het begin van de online training doet u een kennistest. Op basis van deze kennistest wordt de inhoud van de training op uw individuele leerbehoefte en de kennis die u reeds heeft afgestemd. U heeft de keuze uit de Classic of de Cloud versie, waarbij het bij de Classic versie belangrijk is dat de MS Office versie en taal op uw computer overeenkomt met de training, terwijl dit bij de Cloud versie niet uitmaakt omdat u dan via uw browser inlogt op een computer waarop alles is geinstalleerd en u dus enkel een computer met een internetverbinding nodig hebt om de E-learning training te volgen.

De volgende onderwerpen komen in deze e-Learning training aan bod:

Leer PowerPoint kennen en maak uw eerste dia's

1. Ontdek PowerPoint en voer uw eerste handelingen uit: een presentatie openen, een dia
2. maken, tekst invoegen, tekst nakijken enzovoorts.
3. Wat u moet weten over: Presentatiesoftware
4. PowerPoint algemeen
5. Presentaties openen
6. Presentatieweergaven
7. In- en uitzoomen
8. Toegang tot de dia’s
9. Dia’s maken
10. Wat u moet weten over: Selecteren, kopiëren en verplaatsen
11. Dia’s selecteren en verwijderen
12. Wat u moet weten over: Bestanden opslaan
13. Een presentatie opslaan
14. Wat u moet weten over: Invoerhulp
15. Tekst invoeren
16. Een handeling ongedaan maken en herstellen
17. Dia’s kopiëren en verplaatsen
18. Tekst selecteren en bewerken
19. Notitiepagina

Diavoorstellingen tonen en afdrukken
Vanaf uw eerste contact met PowerPoint moet u weten hoe u een diavoorstelling afspeelt. Naast een diavoorstelling is het handig een op papier afgedrukte versie (ter herinnering) te hebben, besteed dus gepaste aandacht aan het afdrukken.

1. Diavoorstelling weergeven
2. Pagina-instelling en afdrukstand
3. Afdrukvoorbeeld en afdrukken
4. Een nieuwe presentatie maken
5. Thema en indeling
Verzorg de tekst op uw dia's
Een presentatie maken is vaak bedoeld om dia´s aan een publiek te laten zien, let daarom op de weergave van de karaktertekens en de alinea's. Zelfs als het om iets simpels gaat, is het beter wanneer het er verzorgd uitziet
.
Wat u moet weten over: Tekens opmaken

1. De tekenopmaak
2. Lettertype
3. Hoofdlettergebruik
4. Tekengrootte en tekenafstand
5. Kolom en uitlijnen van de alinea’s
6. Opsommingsteken voor alinea’s
7. Afstand tussen alinea’s en regelafstand
8. Tekstopmaak kopiëren

Dia’s vormgeven
Gebruik, zonder een beroep te hoeven doen op externe afbeeldingen of illustraties, alle door PowerPoint aangeboden mogelijkheden om grafische objecten te maken om uw dias vorm te geven. Leer hoe ze in te voegen en op te maken.

1. Objecten selecteren en verwijderen
2. Een object verplaatsen
3. Rasterlijnen en hulplijnen
4. Een vorm tekenen
5. Een object kopiëren en dupliceren
6. Objectgrootte wijzigen
7. Opmaak van een object
8. Opmaak van lijnen
9. Tekstvak en tekst in een tekenobject
10. Opmaak van een tekstvak
11. Effecten op tekst
12. De opmaak van een object kopiëren
13. Rotatie en richting van een object

Nu ook beeld
Om uw presentaties aan te passen en een persoonlijk tintje te geven, dient u afbeeldingen
in te kunnen voeren.

1. Een afbeelding invoegen en opslaan
2. Een afbeelding opmaken
3. Afbeeldingen beheren

Geef gegevens grafisch weer
Een PowerPoint presentatie wordt dikwijls gebruikt om numerieke cijfers weer te geven. Niets gaat boven een mooie grafiek om een boodschap door te geven.
Wat u moet weten over: Grafieken

1. Een grafiek invoegen
2. Elementen van een grafiek selecteren en wissen
3. Gegevens van een grafiek
4. Indeling van grafiekelementen

Gevorderde kennis verwerven over PowerPoint

7 Modules - 46 rubrieken

Tekst afronden

1. Geef de tekst van uw dia´s van alle aandacht die het verdient: spelling, zoeken en
2. vervangen, inspringing, enzovoorts.
3. Spellingcontrole
4. Synoniemen
5. Tekst zoeken en vervangen
6. Liniaal
7. Inspringing van alinea’s
8. Tabstops beheren

Zet uw toespraak om in dia's
De Overzichtweergave in PowerPoint is onmisbaar als uw ideeën reeds in een tekst georganiseerd zijn. Dia´s worden snel gemaakt en u kunt zich op de toespraak concentreren.

1. Dia maken/invoeren in Overzichtweergave
2. De weergave Overzicht beheren
3. Tekst verplaatsen in een overzicht
4. Presentatie vanuit een Word-document
Totaal aantal rubrieken per module: 4

Objecten bewerken

1. Leer alles over het beheren van objecten.
2. Een object bewerken
3. Effecten op objecten
4. Objecten uitlijnen en verdelen
5. Volgorde van overlapping van objecten
6. Objecten groeperen of een groep opheffen
7. Opmaak van een grafiek
8. Een object van een andere toepassing invoegen
Totaal aantal rubrieken per module: 7

Plaats tabellen en diagrammen

1. Ontdek en beheers alle door PowerPoint voorgestelde mogelijkheden om uw gegevens te
2. communiceren: duidelijke tabellen en representatieve diagrammen.
3. Een tabel maken en een tabel invoegen
4. Tabelstijlen
5. Bewerking en opmaak van een tabel
6. Rijen en kolommen in een tabel beheren
7. Cellen en een tabel beheren
8. Een SmartArt-diagram invoegen
9. Een SmartArt-diagram beheren
10. Opmaak van een SmartArt-diagram
Totaal aantal rubrieken per module: 8

Word behendiger in diabeheer

1. Simpele functionaliteiten om uw dia´s vorm te geven of hun gebruik te vereenvoudigen.
2. Hyperlink
3. Wat u moet weten over: Kop- en voettekst
4. Koptekst en voettekst
Totaal aantal rubrieken per module: 3

Maak bewegende dia's
Als de dia´s afgespeeld moeten worden, zorg dan voor actie: voeg geluid in, gebruik geluids- en animatie-effecten. Boei uw luisteraars.

1. Dia’s van een andere presentatie invoegen
2. Secties
3. Een video- of geluidsbestand invoegen
4. Audio/videobestanden beheren
5. Interactie voor een object bepalen
6. Animatie-effecten op objecten
7. Animatie-effecten aanpassen
8. Tekstanimatie
9. Automatisch opstarten van animatie-effecten
10. Overgangseffecten
11. Automatische afspelen van dia’s
12. Handgeschreven aantekeningen tijdens diavoorstelling
Totaal aantal rubrieken per module: 12

Om meer te weten

1. Ontdek een aantal minder bekende functionaliteiten van PowerPoint zoals het fotoalbum,
2. inpakken voor CD en exporteren.
3. Fotoalbums maken
4. Pakket inpakken voor CD-ROM of in een map
5. Wat u moet weten over: Verzenden per e-mail
6. Wat u moet weten over: Gegevensexport
7. Exporteren naar gangbare bestandsformaten
8. Een PowerPoint presentatie converteren
Totaal aantal rubrieken per module: 6

Expert kennis verwerven over PowerPoint
Geschatte tijd: 02:55

4 Modules - 25 rubrieken

Optimaliseer de presentatie
Drie interessante functionaliteiten om de presentatie van dia´s te optimaliseren.
Sjablonen van een grafiek beheren

1. Dia-achtergrond
2. Een thema aanpassen
Totaal aantal rubrieken per module: 3

Gebruik diamodellen
Om ervoor te zorgen dat uw dia´s harmonieus zijn, leert u uzelf aan diamodel te gebruiken. U spaart zo uiteindelijk veel tijd uit.

1. Diamodel
2. Indelingen beheren
3. Beheer tijdelijke aanduidingen
4. Opmaak diamodellen
5. Gebruik diamodellen
6. Notitiemodel
7. Hand-outmodel

Personaliseer, plaats opmerkingen en rond af

Geavanceerde en interessante PowerPoint functionaliteiten om diavoorstellingen aan te passen, de weer te geven dia's te kiezen, sjablonen te maken en presentaties af te ronden.

1. Aangepaste diavoorstellingen
2. De dia’s voor de diavoorstelling kiezen
3. Wat u moet weten over: Stijlen en sjablonen
4. Een presentatiesjabloon maken en gebruiken
5. Eigenschappen van een presentatie
6. Opmerkingen
7. Vergelijken van Presentaties
8. Een presentatie met een wachtwoord beveiligen
Totaal aantal rubrieken per module: 8

Word een expert
Voor een perfecte beheersing, weet hoe u uw presentatie kunt beveiligen, ondertekenen, hoe u vorige versies kunt herstellen, het Lint kan aanpassen, kunt samenwerken met meerdere personen en met goede gewoontes kunt werken.

1. Een presentatie voltooien
2. Digitale handtekening
3. Wat u moet weten over: Versies en herstellen van presentaties
4. Wat u moet weten over: Het Lint personaliseren
5. Wat u moet weten over: SharePoint-sites
6. Wat u moet weten over: Samenwerken op afstand
7. Wat u moet weten over: Goede gewoontes voor presentatiesoftware

Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen

Er zijn nog geen ervaringen.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Download gratis en vrijblijvend de informatiebrochure

(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)

Heb je nog vragen?

(optioneel)