Online ACT training - stressmanagement & persoonlijke ontwikkeling

Type product
Trainer
Eltica de Jager Meezenbroek

Online ACT training - stressmanagement & persoonlijke ontwikkeling

ACT praktijk
Logo van ACT praktijk
Opleiderscore: starstarstarstarstar 9,6 ACT praktijk heeft een gemiddelde beoordeling van 9,6 (uit 7 ervaringen)

Tip: meer info over het programma, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

Beschrijving

De begeleiding van ACTpraktijk is diepgaand en verandert voor velen de manier waarop ze in het leven staan. Na het traject zal je bewuster in het leven staan en ben je weerbaarder tegen pijn en ongemak en hoef je je leven daar minder door te laten leiden.

Voorbij stress ... op weg naar persoonlijke ontwikkeling en verbinding

Spanning hoort bij het leven. Het geeft aan dat we om dingen geven en zorgt er voor dat we tegengas kunnen geven als dingen niet gaan zoals we willen. Om optimaal te presteren hebben we spanning nodig. Spanning wordt pas een probleem als deze ons leven te veel gaat beheersen. We voelen ons gestrest en komen in een modus waarin we niet meer effectief met uitdagingen/problemen omgaan.

Niemand wil zich gestrest voelen. Vaak proberen we hou vast te vinden door bijvoorbeeld bepaalde situaties uit de weg te gaan, uitstelgedrag, perfectionisme, te piekeren, of afleiding te zoeken. Op de korte termijn werkt dit vaak, maar op de…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: Acceptance and Commitment Therapy (ACT), Persoonlijke ontwikkeling, Stress, Mindfulness en Mindful Werken.

De begeleiding van ACTpraktijk is diepgaand en verandert voor velen de manier waarop ze in het leven staan. Na het traject zal je bewuster in het leven staan en ben je weerbaarder tegen pijn en ongemak en hoef je je leven daar minder door te laten leiden.

Voorbij stress ... op weg naar persoonlijke ontwikkeling en verbinding

Spanning hoort bij het leven. Het geeft aan dat we om dingen geven en zorgt er voor dat we tegengas kunnen geven als dingen niet gaan zoals we willen. Om optimaal te presteren hebben we spanning nodig. Spanning wordt pas een probleem als deze ons leven te veel gaat beheersen. We voelen ons gestrest en komen in een modus waarin we niet meer effectief met uitdagingen/problemen omgaan.

Niemand wil zich gestrest voelen. Vaak proberen we hou vast te vinden door bijvoorbeeld bepaalde situaties uit de weg te gaan, uitstelgedrag, perfectionisme, te piekeren, of afleiding te zoeken. Op de korte termijn werkt dit vaak, maar op de lange termijn kan dit veel energie en aandacht kosten en kan je steeds minder aan en wordt je wereld kleiner. 

Tijdens de training leer je om je open te stellen voor gevoelens van onzekerheid en spanning. Je leert dat je deze gevoelens er kan laten zijn, zonder er tegen te strijden. Zo hou je meer energie en aandacht over voor de dingen die je echt belangrijk vindt in het leven. Het is een liefdevolle therapie, waarbij je jezelf leert accepteren, met al je goede en mindere kanten. Je leert daarnaast vaardigheden om meer in het nu te leven, om afstand te nemen van lastige gedachten en je te richten op wat je belangrijk vindt. Hierdoor krijgt spanning minder invloed en hoef je minder te stressen. Ook kijk je naar automatische patronen die stress vergroten, zoals bijvoorbeeld perfectionisme, of niet luisteren naar je eigen grenzen. Ook onderzoek je wat je kan helpen om meer zingeving en verbinding te ervaren en een ontspannen en rijk leven te leiden en hoe je daarbij zo goed mogelijk om kan gaan met de spanning die dit met zich meebrengt. Op deze manier wordt spanning positieve spanning in plaats van stress.

ACT bij stress of burn-out & persoonlijke ontwikkeling

Om beter met stress of burn-out om te gaan maak je gebruik van ACT (Acceptance and Commitment Therapy). Dit is een relatief nieuwe gedragstherapie waarmee zeer goede resultaten worden behaald in het omgaan met angst, somberheid, verslaving en ziekte. Ook voor werkgerelateerde coaching is ACT effectief gebleken, o.a. voor de verhoging van werkplezier, de productiviteit, motivatie, innovatie en leiderschapsvaardigheden en de verlaging van afwezigheid van medewerkers met chronische gezondheidsproblemen. ACT als behandeling voor burn-out is veel belovend. ACT wordt daarnaast ook veel gebruikt om te werken aan persoonlijke ontwikkeling.

ACT staat voor toewijding (commitment) aan dat wat je belangrijk vindt en acceptatie van moeilijke gedachten, gevoelens en omstandigheden, waar je geen invloed op hebt. Als je te maken hebt met stress of burn-out, dan is het uiteraard goed om ook te kijken op welke externe factoren je wel invloed hebt en hoe je daar verbetering in kan brengen. 

Je leert:

  • Beter om te gaan met stress of burn-out
  • Je open te stellen voor je gevoelens van angst en onzekerheid, waardoor je meer vrijheid krijgt in hoe je wilt handelen.
  • Afstand te nemen van belemmerende gedachten
  • Mild te zijn voor jezelf
  • Minder te oordelen en meer te ervaren
  • Inzicht te krijgen in automatisch patronen en daar flexibeler mee om te gaan
  • Hoe je je leven het liefst vormgeeft
  • Meer focus te krijgen op de dingen die je belangrijk vindt en je meer te richten op de dingen die je wilt i.p.v. wat je allemaal van jezelf moet
  • Hoe je je ondanks de spanning je kan toewijden aan een rijk en betekenisvol leven

Individueel en zelfstandig aan de slag met online materiaal

Je krijgt toegang tot digitaal materiaal van ACT praktijk en van de app ACT-guide, zoals oefeningen, filmpjes, reflectie-opdrachten en persoonlijke ervaringen van Gijs Jansen (de maker van de ACT-guide). Het materiaal is speels, toegankelijk en liefdevol. Het laat zien dat je niet als enige worstelt en ondersteunt je om hier op een luchtige manier mee om te gaan.

De training bestaat uit de volgende 7 modules:

  1. Controle & Vermijding
  2. Bereidheid & acceptatie
  3. Defusie & mindfulness
  4. Zelf
  5. Waarden
  6. Toegewijd handelen
  7. Psychologische flexibiliteit

Je gaat zelfstandig in je eigen tempo met het materiaal aan de slag. Het is aan te raden om minstens één week met één thema bezig te zijn, zodat je genoeg tijd hebt om je een thema eigen te maken. Je krijgt een half jaar toegang tot het materiaal.

Aanvullende begeleiding

Loop je ergens tegenaan, of denk je dat je een bepaald thema verder wilt uitdiepen, dan kan je aanvullend altijd een afspraak maken voor een (beeldbel) sessie. 

Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen

Er zijn nog geen ervaringen.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Download gratis en vrijblijvend de informatiebrochure

(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)

Heb je nog vragen?

(optioneel)