In-company Strategische Planning (STRAP)
Beschrijving
Strategische Planning – voorspel je eigen succes
Inleiding
Het succes van jouw organisatie is planbaar. Hoe meer structuur jij hebt aangebracht en hoe meer jij vanuit een plan opereert, hoe meer kans op succes. Uit onderzoek blijft dat slechts 70% van de snelgroeiende ondernemingen daadwerkelijk een dergelijk plan hebben. Terwijl onderzoek ook uitwijst dat bedrijven met een specifiek plan en aanpak meer dan 30% harder groeien. En startende ondernemingen hebben zelfs 271% meer kans op succes. Maar hoe plan en voorspel je nu je eigen business succes?
In deze eendaagse workshop ga je aan de slag om de STRAP (strategische planning) van jouw onderneming te maken. Je kijkt naar je algemene str…
Veelgestelde vragen
Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.
Strategische Planning – voorspel je eigen succes
Inleiding
Het succes van jouw organisatie is planbaar. Hoe meer structuur jij hebt aangebracht en hoe meer jij vanuit een plan opereert, hoe meer kans op succes. Uit onderzoek blijft dat slechts 70% van de snelgroeiende ondernemingen daadwerkelijk een dergelijk plan hebben. Terwijl onderzoek ook uitwijst dat bedrijven met een specifiek plan en aanpak meer dan 30% harder groeien. En startende ondernemingen hebben zelfs 271% meer kans op succes. Maar hoe plan en voorspel je nu je eigen business succes?
In deze eendaagse workshop ga je aan de slag om de STRAP (strategische planning) van jouw onderneming te maken. Je kijkt naar je algemene strategie en de daarbij behorende planning.
Direct resultaat
Na deze workshop heb jij een concreet en helder strategisch plan en dito aanpak. Je weet hoe STRAP voor jouw organisatie er uit dient te zien. Hierbij creëer je een standaard maar ook creatief strategisch proces. Dit levert jou verder het volgende op;
- Je gaat aan de slag met de strategische planning voor jouw organisatie (3 jaar STRAP)
- Je creëert effectieve strategieën
- Je legt de basis voor een gestructureerd STRAP-proces, inclusief doelgerichte acties
- Strategieën zijn gebaseerd op marktbehoeftes en kansen
- Per focussegment maak je een waardepropositie gebaseerd op klant-en marktinzichten
- Je schept de structuur voor dagelijkse management routines zoals KPI review sessies
- Succesverhalen worden gemaakt en gedeeld
- Een gestandaardiseerd en optimaliseerd STRAP wordt onderdeel van de bedrijfscultuur
Onderwerpen
Er komen tal van onderwerpen aan bod. Hierbij worden er enkele genoemd;
- Bepalen van heldere en concrete doelstellingen
- Perceptie van de toekomst
- Interne en externe drijfveren
- Key trends en (markt) inzichten
- Strategische opties
- Beoordelen scenario’s
- Actieplanning
- Keuzes maken
- Evalueren en bijsturen
Doelgroep
Wil jij meer inzicht in het structureel plannen van het succes van jouw onderneming? Ben je nu betrokken bij de strategische richting van jouw bedrijf en vind je dat dit beter kan? Als werknemer of als zelfstandig ondernemer? Dan is deze eendaagse workshop ideaal voor jou. Onze deelnemers zijn werkzaam binnen multinationals, het MKB of zijn actief als zelfstandig ondernemer. Deze deelnemers hebben diverse achtergronden en werken in zowel B2B tot B2C.
Voorkennis
Kennis over jullie huidige strategische richting en daarbij behorende plannen zal zeker van pas komen. Verder is er geen specifieke kennis benodigd.
Trainer
Sandor Willems (1974) is commercieel adviseur en trainer bij het door hem opgerichte Blue Pepper. Met zijn jarenlange internationale sales- en marketingervaring, zijn eigen modellen, methodieken en aanpak helpt hij organisaties, groot en klein, om structureel commercieel beter te worden en te blijven. Hij helpt jou, onder andere met zijn boek Groei harder dan ooit, om harder te groeien dan ooit.
Investering
750€ (ex btw)
Verdere informatie
- 1 dag van 09.00 – 16.00 uur
- Klassikaal (fysiek) óf virtueel
- 2 tot maximaal 10 personen
- Inclusief studiemateriaal
- Inclusief drinken en heerlijke lunch
- Certificaat van deelname
Over Sandor Willems
Sandor Willems (1974) is zelf jarenlang internationaal actief geweest op het gebied van sales en marketing en kwam vrijwel letterlijk elke week in een ander land en een andere cultuur. Hij heeft samengewerkt met Amerikanen, Canadezen, met Europeanen uit diverse landen, met partijen uit het Midden-Oosten, en niet te vergeten met Japanners en Indiërs. Hij heeft zich altijd bezig gehouden met bedrijven, teams en individuen structureel commercieel sterker te maken en te laten groeien. Met zijn jarenlange kennis, ervaring en zelf ontwikkelde strategie heeft hij zijn commercieel advies- en trainingsbureau Blue Pepper opgericht. Zo werkt Sandor voor verschillende Fortune200 bedrijven, bij diverse Nederlandse mkb-bedrijven, snelgroeiers en meerdere start- & scale-ups. Verder is hij docent sales en marketing aan de Rome Business School. Na zijn eerste boek E-Business, van hype tot noodzaak, is dit Sandor Willems’ tweede boek.
Deel je ervaring
Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.