Communicatietraining

Communicatietraining

Wilt u een gehele communicatiestrategie opzetten? Weten welke communicatiemiddelen het meest effectief zijn? Wilt u specifieke communicatievaardigheden verbeteren? Of bent u een communicatiemedewerker? Hier vind u een breed scala aan onderwerpen waarmee u uw zoekopdracht voor een communicatietraining kunt verfijnen.

Zo kunt u de vraag hebben: Schrijf je communicatietraining nu als één woord of is de correcte spelling communicatie training? In de tekstgerichte communicatie opleidingen, cursussen en trainingen op Springest gaat het vaak om dergelijke finesses.

En het communicatievak gaat uiteraard een stuk verder dan alleen het leren stroomlijnen van de tekstuele communicatie tussen zender en ontvanger. Dit is vaak het geval als je beter wilt leren argumenteren, beïnvloeden, overtuigen of presenteren. Er is een duidelijk doel tussen zender en ontvanger en beide hebben een rol en doel. Communicatie zelf is zowel een sociale interactie (activiteit) tussen mensen, als het resultaat van het contact. In beide kanten zijn ook communicatietrainingen te vinden.

Niet alles is echter altijd zo duidelijk. Hoe zet je grafisch ontwerp werk bijvoorbeeld het beste in? Wat als je niet in fysieke aanwezigheid bent, hoe bevorder je bijvoorbeeld wederzijds begrip tussen zender en ontvanger via internet? En hoe zat het ook al weer met de rol van interne communicatie ter vergroting van het draagvlak voor externe communicatie? De volgende praktijkgerichte communicatie trainingen en opleidingen geven het antwoord.

Communicatie opleiding kiezen?

Let bij het vinden van de juiste communicatie cursus vooral op de breedte en diepte van de inhoud. Elke cursus heeft een andere focus. Soms meer op communicatie in bedrijven; denk aan PR, voorlichting, huisstijl en imago.

Andere communicatie cursussen en trainingen richten zich op uw persoonlijke communicatie; hoe komt u over op uw gesprekspartner, welke gesprekstechnieken gebruik ik wanneer en hoe beïnvloed en argumenteer ik?

Sommige communicatie training gaan juist meer over het verbeteren van taalvaardigheden, zoals argumenteren, communiceren, correct nederlands, creatief schrijven, schriftelijke communicatie, schrijven en nog veel meer.

Vergeet tenslotte niet dat communicatie verder gaat dan alleen woorden. Een minuut stilte kan ook veelzeggend zijn. Een afbeelding zegt meer dan 1.000 woorden en ook uw lichaamstaal (non-verbale communicatie) en daden moeten in lijn zijn met uw boodschap.

Het is bij communicatie niet alleen belangrijk dat je zoveel mogelijk ‘uitzendt’, maar ook dat de boodschap juist wordt ontvangen. De communicatie moet effectief zijn en juist overgebracht worden. Daarnaast moet je je bedenken of je alleen maar een boodschap wilt overbrengen, of dat je daadwerkelijke interactie hebt en dus ook reacties terugkrijgt.

Als u uw communicatie dus wilt verbeteren, kijk dus eerst goed naar al deze punten en kijk waar verbetering het meest nodig is. Zo gaat u zo effectief mogelijk te slag qua leren en zo efficiënt mogelijk met uw geld om.

Blader rustig door de verschillende soorten communicatie cursussen door per onderwerp het aanbod te vergelijken. Wanneer u een geschikte cursus vindt, vraag dan meer informatie aan om zeker te zijn van uw keuze. We wensen u veel succes met uw keuze!

Als je hier niet iets tussen vindt wat bij je past. Misschien zijn dan de categorieën Marketing of Taal wel iets voor je. Succes met zoeken! Wanneer u er niet uitkomt, kunt u altijd bellen met ons met het telefoonnummer 085 7440830.

Beste aanbieders in Communicatie helpHieronder een overzicht van de beste opleiders binnen deze categorie voor dit jaar. De score is gebaseerd op ervaringen van deelnemers die dit jaar een product persoonlijke ontwikkeling hebben afgerond.

Categoriescore (2021)
1Coach+Result
star 9,7 (241 ervaringen)
2Alfabeta Tekst en Training
star 9,7 (146 ervaringen)
3Supertrainer
star 9,3 (30 ervaringen)
4Capgemini Academy
star 9,2 (135 ervaringen)
5De Taaltrainer
star 9,1 (24 ervaringen)
6SEOguru
star 9,1 (21 ervaringen)
7Taalcentrum-VU
star 9,0 (103 ervaringen)
8Faculty of Skills
star 8,8 (43 ervaringen)
9Schouten & Nelissen
star 8,6 (20 ervaringen)

Recente ervaringen

starstarstarstarstar_border
Katinka Osinga
8
Overtuigingskracht 2.0 (vervolg)

"Ik vond het wederom een hele nuttige training. Een stuk herhaling, maar ook verdieping. En vooral veel praktische oefeningen waarbij Danielle steeds overtuigend een andere rol speelt. Door anderen te observeren en zelf te oefenen leer je een hoop. " - 08-12-2021 00:00

"Ik vond het wederom een hele nuttige training. Een stuk herhaling, maar ook verdieping. En vooral veel praktische oefeningen waarbij Daniell… alles lezen - 08-12-2021 00:00

starstarstarstarstar_border
Cynthia Bloem
Teamleider klantenservice
8
Succesvol aanspreken en feedback geven | E-learning

"Gytha heeft gedegen onderzoek gedaan naar aanspreekgedrag, maar weet dit goed te vertalen naar de dagelijkse praktijk. Ik vond de cases die ze in de training aanhaalt zeer herkenbaar. En ook leuk haar zelf regelmatig in beeld te zien. Nu begrijp ik eindelijk waar die knoop in mijn maag vandaan komt als ik een medewerker moet aanspreken. En ik weet nu veel beter hoe ik dat kan doen, zonder dat het gesprek uit de bocht vliegt. " - 08-12-2021 19:32

"Gytha heeft gedegen onderzoek gedaan naar aanspreekgedrag, maar weet dit goed te vertalen naar de dagelijkse praktijk. Ik vond de cases die … alles lezen - 08-12-2021 19:32

starstarstarstarstar
Marc Nijland
10
Cursus Zakelijke Correspondentie / Klantgerichte e-mails en brieven schrijven

"Aan deze cursus heb ik enorm veel gehad. In eerst instantie was ik ervan overtuigd dat mijn Nederlands zwaar onder de pijl was. Echter ben ik nu een stuk zelfverzekerder geworden. Ik ben niet zo bang meer om fouten te maken" - 08-12-2021 16:47

"Aan deze cursus heb ik enorm veel gehad. In eerst instantie was ik ervan overtuigd dat mijn Nederlands zwaar onder de pijl was. Echter ben i… alles lezen - 08-12-2021 16:47