UX Design Master | De meest complete UX Design opleiding In-company

Type product
Logo van Competence Factory Incompany
Opleiderscore: starstarstarstarstar_border 8 Competence Factory Incompany heeft een gemiddelde beoordeling van 8 (uit 1 ervaring)

Tip: incompany training nodig? Vraag een offerte aan bij meerdere aanbieders!

Beschrijving

Wil je alles weten over UX Design, zodat je een optimale gebruikersbeleving kunt ontwerpen? Dan is de post-hbo opleiding UX Design Master iets voor jou. Alle onderdelen van het vakgebied komen aan bod, zodat je na afloop precies weet hoe je apps en websites gebruiksvriendelijker maakt. En hoe je gebruikers naar een call to action kunt verleiden. Na het afronden van deze opleiding ontvang je een geaccrediteerd post-hbo diploma. Verdiep je in UX Design Tijdens de post-hbo opleiding UX Design Master kruip je in het hoofd van je doelgroep. Je onderzoekt je gebruikers en leert de juiste vragen stellen over hun gedrag, verwachtingen en behoeften. Zo ontdek je wat ze handig, aantrekkelijk of ondui…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: UX / User Experience Design, Usability (gebruiksvriendelijkheid), Conversie optimalisatie, SEO en Webdesign.

Wil je alles weten over UX Design, zodat je een optimale gebruikersbeleving kunt ontwerpen? Dan is de post-hbo opleiding UX Design Master iets voor jou. Alle onderdelen van het vakgebied komen aan bod, zodat je na afloop precies weet hoe je apps en websites gebruiksvriendelijker maakt. En hoe je gebruikers naar een call to action kunt verleiden. Na het afronden van deze opleiding ontvang je een geaccrediteerd post-hbo diploma. Verdiep je in UX Design Tijdens de post-hbo opleiding UX Design Master kruip je in het hoofd van je doelgroep. Je onderzoekt je gebruikers en leert de juiste vragen stellen over hun gedrag, verwachtingen en behoeften. Zo ontdek je wat ze handig, aantrekkelijk of onduidelijk vinden. Met deze inzichten ontwikkel je de perfecte UX-strategie.  Natuurlijk leer je ook alles over de verschillende typen mensen die je site of app bezoeken. En je oefent met verschillende tools. Verder ontwerp je wireframes en klikbare prototypes waarmee je in een vroeg stadium usability testen kunt uitvoeren. Daar ga je ook mee aan de slag in het Competence Factory usability lab. Post-hbo diploma  De opleiding UX Design Master is geaccrediteerd door het CPION. Rond je hem met goed resultaat af, dan ontvang je het post-hbo diploma UX Design Master.  Om je post-hbo diploma UX Design Master te halen, moet je een aantal opdrachten doen. Deze worden beoordeeld door jouw hoofddocent en een externe UX designer. Haal je een voldoende? Dan mag je meedoen aan de afstudeerdag waarop je jouw opdrachten presenteert. Geen stress: als je de afstudeerdag gehaald hebt, ben je sowieso geslaagd.  Zo is de opleiding opgebouwd De post-hbo opleiding UX Design Master duurt 18 dagen en bestaat uit 10 trainingen die perfect op elkaar aansluiten. 
  • UX Design
  • UX Research
  • Visual Design met Sketch en InVision(Let op! Sketch werkt alleen op Apple. Geen Apple-fan? Dan kun je deze training vervangen door Visual Design met Adobe XD of Visual Design met Figma.)
  • Interaction Design
  • Usability
  • Conversieoptimalisatie
  • Persuasive Design
  • UX Copywriting
  • Axure RP (Wireframes maken)
  • Usability Testing in UX-lab
  • Afstudeerdag

Programma van de opleiding UX Design Master (post-hbo)

UX Design

Dag 1

College 1

  • Introductie UX Design
  • Waar liggen je UX-kansen in apps en websites?
  • Design Thinking
  • User centered design
  • Usability
  • Testen
  • Een strategisch plan opzetten

College 2

  • Ux research
  • Doelen stellen
  • Je doelgroep analyseren
  • De vier globale gebruikerstypen
  • Persona’s maken
  • Zoekmachine-optimalisatie gebruiken voor je structuur
  • Zelf een plan schrijven

Dag 2

College 3

  • Card sorting
  • De kracht van gamification
  • Triggers en variabele beloning
  • Context gebruiken: locatie, datum, tijd
  • Belangrijke overtuigingstechnieken
  • De customer journey (klantreis)
  • Het proces van a tot z
  • Belangrijke do's en dont's

College 4

  • Je concept en strategie uitschrijven

UX Research

Dag 1

College 1

  • Introductie UX Research
  • Waarom is UX Research essentieel bij de start van je project?
  • Uitleg verschillende UX Research methoden
  • Introductie Usability Test: hoe zet je een test op?
  • Hoe voorkom je user bias en hou je je onderzoek ethisch

College 2

  • Hoe formuleer je de juiste onderzoeksvragen?
  • Interview vragen en uitschrijven script
  • Parallel Design en Cardsorting
  • De resultaten analyseren

Dag 2

College 1

  • Wat is kwantitatief onderzoek?
  • Welke tools heb je om harde data te vinden?
  • Testen met Google Optimize
  • Heatmaps en usability tools
  • Onsite tools voor UX research: online surveys en pop-ups

College 2

  • Analytics + AB-testing
  • Hoe interpreteer je kwantitatieve data?
  • Resultaten snel in een klikbare mockup gieten
  • Effectief pitchen aan je team en stakeholders

Visual Design met Sketch en Invision

Dag 1

College 1

  • Introductie in Sketch: in vogelvlucht door het programma
  • Lagen en pagina’s
  • Gereedschap
  • Inspector menu
  • Tekenen in Sketch
  • Sneltoetsen
  • Foto's importeren
  • Een foto bijsnijden (maskeren)
  • Vectorafbeeldingen importeren en wijzigen
  • Objecten groeperen
  • Slim schalen voor responsive design
  • Lagen uitlijnen en distribueren
  • Kleuren in het ontwerp opnieuw gebruiken
  • Herbruikbare vormgeving maken
  • Tekststijlen aanmaken

College 2

  • Symbolen (herbruikbare elementen)
  • Een layoutraster instellen
  • Pixelprecies werken
  • De indeling aanpassen voor tablets en mobiele telefoons
  • Bestanden exporteren
  • Tekengebieden exporteren
  • Plug-ins gebruiken
  • Prototype maken in Sketch
  • Praktijkopdracht

Dag 2

College 3

  • Workflow: van wireframes naar visual design
  • Craft Plugin
  • Introductie Invision: in vogelvlucht door het programma
  • Je Sketch-ontwerpen importeren naar Invision
  • Interactieve prototypes maken in InVision

College 4

  • Werken aan je praktijkopdracht

Interaction Design

Dag 1

College 1

  • De basisprincipes van interaction design
  • Toepassingsgebieden: wanneer is interaction design belangrijk?
  • De geschiedenis van interfaces
  • Voorbeelden van goede interaction designs
  • Trends in het vakgebied
  • Interfaces voor web en mobiel (adaptive/responsive design)

College 2

  • Sitestructuur
  • Casestudies
  • Een interface ontwerpen
  • De navigatie ontwerpen
  • Landingspagina
  • Homepage
  • Productpagina
  • Categoriepagina

Dag 2

College 3

  • Formulieren
  • Check-outs
  • Dashboardapplicatie
  • Facet-filter
  • Navigatie ontwerpen voor mobiel
  • Datavisualisatie
  • Design patterns
  • Interaction style guide

College 4

  • Page description diagrams
  • Wireframes maken
  • Een functioneel ontwerp maken
  • Prototyping
  • Opdracht
  • Presentatie opdracht

Usability

Dag 1

College 1

  • Introductie usability
  • Websitestrategie en doelstellingen
  • Doelgroepen
  • Conversiepunten (taken van de bezoeker)
  • Zelf een gebruikerstest maken en afnemen
  • Usability-richtlijnen (10 heuristieken van Jakob Nielsen)

College 2

  • Accessibility / W3C en drempelvrij (hoe toegankelijk is je website)
  • Hoe snel laadt je site
  • Responsive design
  • Gebruik van smartphone en tablet
  • Herkenbaarheid en bedrijfsinformatie
  • Navigatie
  • Zoekfunctie
  • Lay-out en gestaltprincipes
  • Schrijfstijl

Dag 2

College 3

  • Functionaliteiten
  • Formulieren
  • Foutmeldingen
  • Call to actions / Links
  • Afbeeldingen en multimedia

College 4

  • Je bezoekers online beïnvloeden
  • Tools gebruikerstesten
  • Concurrentieanalyse
  • Eyetracking
  • A/B-testen
  • Expert review

Conversieoptimalisatie

Dag 1

College 1

  • Wat zijn conversie en Conversion Rate Optimization (CRO)?
  • Voorbeelden en je eigen website beoordelen
  • Funneloptimalisatie
  • Conversiedoelstellingen en oefeningen

College 2

  • Traffic
  • Usability & design
  • Wat zien je klanten, wat zijn hun doelen? Welke persona’s kun je maken?
  • Hoe bied je relevantie en waarde aan je klant?

Dag 2

College 3

  • Landingspagina’s optimaliseren
  • Klantreis in kaart brengen en optimaliseren

College 4

  • Online persuasion: hoe beïnvloed je jouw online bezoekers?
  • Personalisatie: hoe houd je rekening met verschillende koop- en beslisstijlen?

Persuasive Design

Dag 1

College 1

  • Waarom persuasive design zo belangrijk is: de trends en veranderingen in marketing en media
  • Hoe oriëntatie- en beslissingsprocessen werken en hoe je ze online praktisch toepast

College 2

  • De essentie van vindbaarheid en usability
  • Hoe werkt het persuasive design-proces?

Dag 2

College 3

  • Hoe je verleiding creëert en welke aspecten daarin belangrijk zijn
  • Wat de principes en ethische aspecten van beïnvloeding zijn en hoe je ze toepast binnen jouw ontwerp

College 4

  • Welke soorten sitebezoekers zijn er, en hoe voorzie je in hun informatiebehoefte?
  • Wat conversiecopywriting is en hoe je het effectief toepast in jouw ontwerpen
  • Hoe je de beste landingpagina’s maakt, met verleidelijke titels, kopteksten, koopargumenten en rake calls-to-action

UX Copywriting

College 1

  • Verschillende soorten tekst: wat is het verschil tussen copy, persuasive copy en UX-copy?
  • Verschillende soorten UX-copy: microcopy, messaging, conversational copy, merkbeleving en sitecontent
  • Aan de slag met je eigen case (introductie)
  • De gebruikers- en organisatiedoelen bij je UX-copyconcept vaststellen (voor jouw case)
  • Verschillende richtlijnen, principes en modellen binnen UX-copywriting toepassen

College 2

  • Verschillende richtlijnen, principes en modellen binnen UX-copywriting toepassen (vervolg)
  • Bestaande teksten herschrijven én nieuwe teksten schrijven
  • Gebruikers met UX-copy door een web- of app-proces leiden
  • Aan je eigen case werken
  • Feedback verzamelen bij je docent en medecursisten

Axure RP (Wireframes Maken)

College 1

  • Een flowchart maken
  • Pages maken en inrichten
  • De basiswidgets van Axure RP gebruiken
  • Grids en guides gebruiken
  • Widgets tekenen, uitlijnen en manipuleren
  • Masters maken en gebruiken

College 2

  • Interactions maken en gebruiken
  • Dynamic panels
  • Page formatting
  • Een html-prototype genereren, ontwerp-documentatie en online delen (via AxShare)
  • Basisuitleg van responsive design in Axure RP
  • Basisuitleg over Library’s en werken in Teams

Usability Testing in UX-Lab

College 1:
  • Introductie UX-testen: welke zijn er, wanneer gebruik je wat?
  • Het hoe en waarom van de klassieke user-test
  • Interview- & verslagtechnieken
  • Schrijven van scenario’s
  • Introductie DIY test-lab, apparatuur en software
College 2:
  • Doornemen check-list
  • Instructies observatoren
  • Uitnodigen en begeleiden deelnemers
  • De user-test zelf afnemen in het lab
  • Verslaglegging en delen in de organisatie
Er zijn nog geen ervaringen.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.