DISC & Effectieve Communicatie

Type product

DISC & Effectieve Communicatie

DISCundig
Logo van DISCundig

Tip: incompany training nodig? Vraag een offerte aan bij meerdere aanbieders!

Beschrijving

DISC-Training Effectieve (klant)communicatie

"Behandel de ander zoals de ander behandeld wil worden"

Mensen willen maar 1 ding: gezien en gehoord worden op een manier die zij prettig vinden. Als jij hiertoe in staat bent, dan zullen je klanten, collega's en teamleden vaker JA zeggen tegen je product, dienst over bijvoorbeeld voorstel en advies.

Het probleem (of uitdaging) is echter dat niet iedereen  op dezelfde manier communiceert. En zeker niet altijd op een manier die JIJ prettig vindt.

Hoe zou het voor je zijn als je je eigen communicatie effectief kunt afstemmen op de van je collega of klant? Wat zou dit doen met jullie relatie? En wat zou dit betekenen voor het resultaat?

Wat jij …

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: Effectief communiceren, DISC, Mondelinge communicatie, Communicatieve vaardigheden en Communicatietechnieken.

DISC-Training Effectieve (klant)communicatie

"Behandel de ander zoals de ander behandeld wil worden"

Mensen willen maar 1 ding: gezien en gehoord worden op een manier die zij prettig vinden. Als jij hiertoe in staat bent, dan zullen je klanten, collega's en teamleden vaker JA zeggen tegen je product, dienst over bijvoorbeeld voorstel en advies.

Het probleem (of uitdaging) is echter dat niet iedereen  op dezelfde manier communiceert. En zeker niet altijd op een manier die JIJ prettig vindt.

Hoe zou het voor je zijn als je je eigen communicatie effectief kunt afstemmen op de van je collega of klant? Wat zou dit doen met jullie relatie? En wat zou dit betekenen voor het resultaat?

Wat jij wilt met je klant ofm collega is een relatie opbouwen, een duurzame relatie, toch? En daarvoor is het handig als je elkaar, beter, begrijpt.

Doel van deze training

De ervaring leert dat werken met het DISC-model zorgt voor veel herkenning en erkenning. Natuurlijk is het vervolgens aan jou of jullie als organisatie om met de stof te oefenen in de praktijk. Je leert immers ook pas echt autorijden nadat je je rijbewijs hebt gehaald. Het vergt oefening, discipline en geduld. Maar als je dit er voor over hebt, dan zal dit voor 100% ten goede komen aan de duurzame relatie met jouw/jullie klanten!

Resultaat van deze DISC-training

Na deze dag hebben de teamleden elkaar beter en op een andere manier leren kennen.

  • deelnemers herkennen en erkennen de verschillende communicatiestijlen bij zichzelf én collega's/klanten
  • deelnemers weten hoe ze om moeten gaan met tegenovergestelde communicatiestijlen
  • deelnemers krijgen meer begrip voor manier van communicatie van hun collega's en klanten. Het vertrouwen in elkaar en de klanten wordt per direct vergroot. Hierdoor verbetert de samenwerking.

Wat gaan we doen?

Blok 1: Hoe communiceer ik?

– Wat is mijn eigen communicatiestijl?
– Kennismaking met DISC
– Ontvangst persoonlijke communicatie-analyse

Blok 2: Hoe communiceer ik met een ander?

– Hoe werkt leiden en volgen?
– oefenen met verschillende communicatiestijlen

Blok 3: Terugkomdag(deel)

– Opfrissen DISC-model
- Oefenen met verschillende communicatiestijlen
- Resultaat versus proces

Wil jij ook je communicatie (binnen je teams) verbeteren? Word dan DISCundig!

Er zijn nog geen ervaringen.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.