Klantgericht verkopen
Startdata en plaatsen
Beschrijving
DOOR Training & Coaching is al meer dan 43 jaar hét praktijk- en resultaatgerichte trainingsbureau van Nederland. Duurzame maatwerk programma's die beklijven op lange termijn, is waar DOOR zich in onderscheidt. Klanten omschrijven DOOR als 'aanstekelijk ambitieus'!
Wil jij in zes maanden tijd jezelf ontwikkelen tot een top verkoper? De bedrijfstraining 'Klantgericht Verkopen' van DOOR is het meest veelzijdige en complete programma van Nederland. In de bedrijfstraining 'Klantgericht Verkopen' leer je om:
- Telefonische afspraken te maken met klanten;
- Sales funnel management toe te passen;
- Data driven sales te realiseren;
- Consultatieve sellingtechnieken;
- Digitale platformen te gebruiken;
- Psychologie te gebruiken om de wensen en behoeftes van jouw klanten te inventariseren;
- Presentatie technieken;
- Netwerken in een digitale wereld;
- Omgaan met weerstand;
- Gespreks- en vraagstellingstechnieken en nog veel meer
Tijdens de training Klantgericht ver…
Veelgestelde vragen
Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.
DOOR Training & Coaching is al meer dan 43 jaar hét praktijk- en resultaatgerichte trainingsbureau van Nederland. Duurzame maatwerk programma's die beklijven op lange termijn, is waar DOOR zich in onderscheidt. Klanten omschrijven DOOR als 'aanstekelijk ambitieus'!
Wil jij in zes maanden tijd jezelf ontwikkelen tot een top verkoper? De bedrijfstraining 'Klantgericht Verkopen' van DOOR is het meest veelzijdige en complete programma van Nederland. In de bedrijfstraining 'Klantgericht Verkopen' leer je om:
- Telefonische afspraken te maken met klanten;
- Sales funnel management toe te passen;
- Data driven sales te realiseren;
- Consultatieve sellingtechnieken;
- Digitale platformen te gebruiken;
- Psychologie te gebruiken om de wensen en behoeftes van jouw klanten te inventariseren;
- Presentatie technieken;
- Netwerken in een digitale wereld;
- Omgaan met weerstand;
- Gespreks- en vraagstellingstechnieken en nog veel meer
Tijdens de training Klantgericht verkopen worden de volgende onderwerpen behandeld:
- De gefaseerde verkoop benadering
Je leert hoe je jouw sales-aanpak opbouwt in fasen. Je bent zo in staat om flexibel op jouw klanten in te spelen, maar hebt ook houvast tijdens het gehele sales proces. - Telefonische afspraken maken met klanten
Het maken van goede (telefonische) afspraken is een vak op zich. Je leert hoe je een goede basis legt voor kwalitatief hoogwaardige afspraken en hoe je snel en doeltreffend op afspraken aanstuurt. - Sales Funnel Management & data driven
sales
Een contact heeft gemiddeld 11 momenten nodig om aan jou en jouw organisatie te wennen. Met jouw sales funnel management houd jij overzicht over deze contacten en groeien suspects door naar klanten. - Consultative sellingtechnieken benutten
Jouw klanten zitten niet te wachten op een standaard verhaal, maar willen door jou meegenomen worden en geholpen worden om de juiste oplossing in te kopen. Jij leert hoe consultative selling daar bij helpt. - Benutten van digitale platformen
Digitale platformen, zoals Facebook, LinkedIn en bijvoorbeeld WhatsApp zijn niet meer weg te denken uit de huidige sales praktijk. Je gaat werken om deze in jouw dagelijks sales werk in te bedden. - Het inventariseren van psychologische wensen en
behoeften
De basis van jouw verkoopaanpak zijn de wensen en behoeftes (van verschillende stakeholders) bij jouw klanten. Jij werkt eraan om deze boven tafel te krijgen en te verwerken in jouw aanbod. - Presenteren van jouw boodschap aan tafel en voor
groepen
Veel mensen vinden presenteren spannend. Dat is helemaal niet erg. De vraag is hoe je door de juiste voorbereiding en technieken de juiste impact maakt bij jouw klanten. Daar werk je aan! - Commercieel afsluiten van een gesprek
Het is aan jouw als commerciant om jouw klant te helpen met kopen. Hoe help jij jouw klant naar het nemen van een besluit, zonder dat je hiermee weerstand oproept? Dat staat bij het juist afsluiten centraal. - Vragen om de opdracht
Klanten verwachten van je dat je om de opdracht vraagt, maar hoe doe je dat op zo'n manier dat jouw klanten hier enthousiast op reageren en jij de opdracht krijgt? - Omgaan met weerstanden en met klachten
Verkopen betekent dat je werkt met mensen. Mensen hebben verwachtingen en belangen en die leiden (soms) tot weerstand in het commerciële proces. Jij werkt aan het inzichtelijk maken en juist reageren op weerstand! - Gesprekstechnieken en
vraagstellingstechnieken
Een goede verkoper is meester in gesprekstechnieken. Je krijgt meer inzicht in de achtergronden van bijvoorbeeld vraagstellingstechnieken en hoe deze juist en doeltreffend in jouw sales praktijk toe te passen. - Netwerken in een digitale wereld
Het bouwen en onderhouden van relaties is cruciaal voor een duurzaam sales bestaan. Jij krijgt inzichten in hoe jij jouw netwerk uitbreid én je netwerk benut om jouw sales ambities te realiseren. - Inzicht in jouw gedrag als verkoper
Hoe jij overkomt op anderen, bepaalt voor een groot deel jouw succes als sales. Jij krijgt met het unieke DAS-model inzicht in jouw eigen gedrag en hoe jij op andere overkomt.
Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen
Deel je ervaring
Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.