Cursus Facebook

Type product

Cursus Facebook

Global Training
Logo van Global Training
Opleiderscore: starstarstarstarstar_half 9,1 Global Training heeft een gemiddelde beoordeling van 9,1 (uit 26 ervaringen)

Tip: incompany training nodig? Vraag een offerte aan bij meerdere aanbieders!

Beschrijving

𝐖𝐚𝐚𝐫𝐨𝐦 𝐆𝐥𝐨𝐛𝐚𝐥 𝐓𝐫𝐚𝐢𝐧𝐢𝐧𝐠?

✅ Praktijkgerichte en kleine klassen

✅ Diepgaand kennismakingsgesprek docent 

✅ Bevlogen trainers uit de praktijk

✅ Werken aan persoonlijke businesscase

✅ Unieke nazorg

✅ Officieel Global Training certificaat

✅ 45 opleidingslocaties in NL en BE

Cursus Facebook: leer hoe u een succesvolle bedrijfspagina opzet en koppelt aan verschillende advertenties

Een krachtige marketingkanaal dat vaak wordt onderschat is Facebook. Dit platform wordt onder alle leeftijden veelvuldig gebruikt en is met ruim 1,5 miljard actieve maandelijkse gebruikers met afstand het populairste sociale netwerk ter wereld. In de Benelux zijn er al miljoenen gebruikers dagelijks vele uren aan het doorbrengen op Facebook. Wie uw doelgroep ook is, u kunt er bijna zeker van zijn dat ook zij op Facebook actief zijn.

Dit gegeven maakt Facebook zeer interessant en relevant voor bedrijven, omdat het de interactie met uw doelgroep mogelijk maakt. U heeft immers de mogelij…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: Facebook, Social Media, LinkedIn, Twitter en Instagram.

𝐖𝐚𝐚𝐫𝐨𝐦 𝐆𝐥𝐨𝐛𝐚𝐥 𝐓𝐫𝐚𝐢𝐧𝐢𝐧𝐠?

✅ Praktijkgerichte en kleine klassen

✅ Diepgaand kennismakingsgesprek docent 

✅ Bevlogen trainers uit de praktijk

✅ Werken aan persoonlijke businesscase

✅ Unieke nazorg

✅ Officieel Global Training certificaat

✅ 45 opleidingslocaties in NL en BE

Cursus Facebook: leer hoe u een succesvolle bedrijfspagina opzet en koppelt aan verschillende advertenties

Een krachtige marketingkanaal dat vaak wordt onderschat is Facebook. Dit platform wordt onder alle leeftijden veelvuldig gebruikt en is met ruim 1,5 miljard actieve maandelijkse gebruikers met afstand het populairste sociale netwerk ter wereld. In de Benelux zijn er al miljoenen gebruikers dagelijks vele uren aan het doorbrengen op Facebook. Wie uw doelgroep ook is, u kunt er bijna zeker van zijn dat ook zij op Facebook actief zijn.

Dit gegeven maakt Facebook zeer interessant en relevant voor bedrijven, omdat het de interactie met uw doelgroep mogelijk maakt. U heeft immers de mogelijkheid om uw klanten (fans) direct te benaderen. Facebook is daarom voor ondernemers en marketeers een effectief marketingmiddel. Veel te vaak wordt Facebook als marketingmiddel onbenut gelaten, omdat men de expertise mist om Facebook maximaal te laten renderen. Wat ons betreft is dit een gemiste kans.

De beschikbare marketingactiviteiten op Facebook lopen erg uit een. U kunt het onder andere inzetten voor het genereren van likes, leads of conversies. Maar ook om de branding van uw specifieke producten/diensten/merknaam te verzorgen, of simpelweg om extra traffic voor uw website te genereren. De keuze is ruim en daarom is Facebook een uitermate interessant kanaal om uw business een boost te geven.

Ongeëvenaarde targeting van uw doelgroep

Naast het grote bereik van Facebook, kunt u met dit platform ook erg specifiek uw doelgroep targetten. Het is immers mogelijk om uw doelgroep tot in detail te specificeren. Naast de standaard geografische en demografische targeting, kunt u uw eigen doelgroep ook nog eens op interesses, gedrag, leeftijd en geslacht specificeren! Wanneer Facebook gebruikers een specifieke pagina, artiest, concurrent, etc. liket, dan worden deze voorkeuren aan het profiel van de gebruiker toegevoegd. Aan de hand van deze voorkeuren weet u als marketeer of ondernemer wat de interesses van specifieke gebruikers zijn. Kortom, door de vele sociale gegevens die gebruikers via hun profiel delen, is het dus mogelijk om de gebruiker, en dus uw doelgroep, zeer specifiek te bereiken. De Facebook advertentiemogelijkheden hebben dan ook een ongeëvenaarde targeting en de kosten per klik zijn gemiddeld genomen ook nog eens een stuk lager dan bij Google Ads.

Wilt u de echte kracht en mogelijkheden van Facebook ervaren?

Als u de echte kracht van Facebook wilt ontdekken, zult u enkele specifieke en geavanceerde functies van dit platform moeten leren beheersen. Tijdens de cursus Facebook leert u bijvoorbeeld hoe u Facebook-advertising kunt inzetten om de juiste doelgroep te bereiken. Ook leert u hoe u Facebook kunt inzetten voor het bereiken van andere doelstellingen. Tijdens deze cursus Facebook leert u Facebook van a tot z kennen en komen geavanceerde vraagstukken en strategieën aan bod. Hierbij zal onze docent ook verschillende praktijkcasussen bespreken. Zo krijgt u tijdens de training Facebook onder andere antwoord op de onderstaande vragen:  

  • Hoe integreert u Facebook in uw online marketingstrategie?
  • Wat zijn de interesses en voorkeuren van uw doelgroep en hoe gaat u hen targetten?
  • Hoe gaat u een succesvolle advertentiecampagne op Facebook opzetten en managen?
  • Hoe zorgt u ervoor dat zij uw bedrijfspagina gaan liken?
  • Hoe schrijft u wervende teksten?
  • Hoe zorgt u voor een hoge mate van betrokkenheid onder uw doelgroep?
  • Hoe ontwikkelt u een succesvolle fanpage?
  • Hoe haalt u het maximale uit uw doelgroep?
  • Hoe laat u uw online community groeien?

De cursus Facebook is opgebouwd vanuit de gedachte dat u direct profijt van moet hebben. De cursus Facebook is een kwalitatieve, praktijkgerichte en intensieve cursus waarbij u in een zo kort mogelijk tijdsbestek, zoveel mogelijk leert, en de opgedane kennis en vaardigheden de volgende dag al in de praktijk kan toepassen. Verwacht van deze cursus Facebook dan ook geen lange theoretisch verhalen, maar beknopte to-the-point teksten met praktijkvoorbeelden en tips die u direct in de praktijk kunt toepassen.

Doelgroep & voorkennis

De cursus Facebook is bedoeld voor iedereen die op professioneel niveau bedrijfsmatig aan de slag willen met Facebook, maar op dit moment nog niet het gewenste resultaat hebben behaald. Dit kan zijn vanwege een gebrek aan kennis en ervaring. Deze cursus is geschikt voor mensen die zich bezighouden met ondernemerschap, -online marketing, -communicatie en/of -verkoop. Voor iedereen die een interactieve en succesvolle Facebook fanpagina wilt opzetten, beheren en monitoren. Maar ook mensen die hun online zichtbaarheid willen vergroten. De cursus is geschikt voor:

  • (Online) marketeers en communicatiemederwerkers.
  • Ondernemers en zzp’ers.
  • Accountmanagers, managers en consultants.
  • iedereen die meer wil weten over Facebook marketing.

Er is geen specifieke voorkennis benodigd voor deze cursus.

Lesmaterialen, software en benodigdheden

Wij adviseren om een eigen laptop mee te nemen. Mocht u niet over een eigen laptop beschikken, geef dit dan door aan uw opleidingsadviseur. Uw opleidingsadviseur zal voor een passende oplossing zorgen. Dit kan inhouden dat er voor u een laptop wordt gehuurd.

Wat ga ik leren?

Tijdens de cursus Facebook leert u op een geheel zelfstandige wijze effectieve, succesvolle en resultaatgerichte fanpage/bedrijfspagina te ontwikkelen en te beheren. Verder wordt Facebook-advertising behandeld, leert u apps en sociale plugins aan uw bedrijfspagina te koppelen en laten we zien hoe u het administratiepanel efficiënt kan benutten om uw statistieken te analyseren. Uiteraard leert u Facebook ook in te zetten als verlengstuk van uw marketingstrategie. U leert de antwoorden op de onderstaande vragen:

  • Hoe kan ik Facebook inzetten als verlengstuk van de marketingstrategie?
  • Wat is de kracht en de rol van Facebook binnen mijn marketingactiviteiten?
  • Wat zijn de zakelijke mogelijkheden van Facebook en hoe kan ik dit binnen mijn organisatie succesvol toepassen?
  • Hoe maak ik een succesvolle en effectieve fanpage/bedrijfspagina?
  • Welk doelen zijn voor mijn campagne van belang en wat kan ik ervan verwachten?
  • Hoe werkt Facebook adverteren en wat moet ik daarover weten?
  • Hoe bereik ik mijn doelgroep?
  • Hoe ga ik de interactie met mijn doelgroep aan en verhoog ik de betrokkenheid?
  • Op welke momenten kan ik mijn doelgroep(en) het beste bereiken, werven, verleiden en behouden?
  • Hoe kan ik Facebook inzetten om mijn organisatie en diens producten/diensten te promoten?

Wat zijn de resultaten van mijn Facebook activiteiten (statistieken)?

Lesprogramma

Uw eigen businesscase staat gedurende de cursus centraal. Dit betekent dat u vanaf dag één aan de slag kunt gaan met uw eigen fanpage/bedrijfspagina. De eerste dag is voornamelijk bedoeld om de basisfundamenten van facebook te leren. Op de tweede dag gaat u de diepte in.

Tijdens de cursus Facebook worden de volgende modules behandeld:

Introductie in Facebook

  • Wat is Facebook
  • Facebook begrippen/terminologie
  • De verschillen en mogelijkheden tussen de diverse soorten Facebook pagina’s
  • Welke content (tekst, foto’s, filmpjes) geschikt en interessant is voor uw doelgroep
  • Efficiënt werken met Facebook
  • De verschillende advertentievormen
  • Succesverhalen beoordelen
  • Feitjes en weetjes

Facebook als verlengstuk van de marketingstrategie

  • Het bedenken en opzetten van een Facebookstrategie
  • De juiste doelstelling voor uw campagne
  • Een goede campagne bouwen doet u zo
  • Campagnematig te werk gaan
  • Het specificeren van uw doelgroep (doelgroep targetting)
  • Conversies niet uit het oog verliezen

Opbouwen bedrijfspagina/fanpage

  • Onweerstaanbare Facebook bedrijfspagina maken
  • Advertenties en banners maken
  • Het verkrijgen van meer fans, hoe deze te behouden, activeren en te monitoren
  • Interactie en betrokkenheid verhogen (Facebook metric: Edgerank)
  • Zorgen dat Facebook gebruikers jouw content liken, delen en hierop reageren
  • Het opzetten van succesvolle like & share acties en richtlijnen voor deze acties

Facebook advertising

  • Introductie Facebook advertising systeem
  • Adverteren op Facebook
  • Custom audiences instellen
  • Geavanceerde trechters maken

Statistieken en monitoren

  • Facebook statistieken, Apps en widgets (bijv. Facebook like button)
  • Koppeling Google Analytics
  • Conversies meten
  • ROI meten
  • A/B testen
  • Resultaten analyseren en verbeteren

Tips and tricks

  • Facebook tips; wat werkt in de praktijk wel en wat niet?
  • Contentmarketing, remarketing en social media-marketing
  • Fanpage uitbouwen met plugins en apps
  • De vervolgstappen

Resultaten

Wij leren u een succesvolle, effectieve en resultaatgerichte fanpage/bedrijfspagina in Facebook te creëren. We leren u in contact te komen met uw doelgroep, hoe u de betrokkenheid onder uw doelgroep (fans) kan verhogen. Hoe u succes kan hebben met Facebook als marketinginstrument

Een dergelijke bedrijfspagina is in deze tijd onontbeerlijk, want Facebook is waar op dit moment uw doelgroep zich bevindt. Wanneer wij marketeers of ondernemers spreken, zijn zij vaak teleurgesteld in hun Facebook resultaten. De meeste mensen die wij spreken geven aan dat zij zich afvragen waarom ze überhaupt ooit hieraan zijn begonnen. Het kost ze immers vooral veel tijd. Maar wat het nu eigenlijk oplevert, geen idee!

Facebook is een gegarandeerde omzetbooster, mits goed opgezet en ingezet. Een succesvolle Facebookpagina draait namelijk niet om het behalen van zoveel mogelijk likes. Facebook wordt door de marketeers en ondernemers op de volgende manier ingezet: Nieuw product in de webwinkel? Laten we dat product dan ook maar meteen op Facebook plaatsen. Hebben we een actie? Laten we dat maar ook op Facebook publiceren. Nieuw artikel geschreven voor onze website? Laten we dat dan ook maar plaatsen op onze website.

Dit is het tegenovergestelde van wat u zou moeten doen om daadwerkelijk meer omzet en winst met Facebook te realiseren. We leren u:

  • Hoe u een succesvolle Facebook opzet en deze laat bijdragen aan uw omzet.
  • Hoe u meer fans krijgt van op uw bedrijfspagina/fanpage.
  • Hoe u de interactie met uw doelgroep dient aan te gaan en hoe u uw eigen doelgroep tevreden houdt.
  • Alle Facebook facetten die u zou moet kennen om van uw Facebook bedrijfspagina een succes te maken (met een focus op maximaal rendement).
  • Hoe u uw Facebook bedrijfspagina dient te analyseren om hieruit concrete verbeterpunten te formuleren, zodoende Facebook in uw eigen voordeel te laten werken.

Dit en nog veel meer leert u tijdens de cursus Facebook.

Arbeidsperspectieven

Momenteel is er veel vraag naar Facebook professionals. Na het volgen van deze cursus bent u hierin gespecialiseerd en kunt u direct aan de slag voor veel werkgevers op de online marketing afdeling. Ook kunt u ervoor kiezen om carrière te maken als freelancer. De verwachting is dat deze vraag vanuit de arbeidsmarkt de komende jaren in ieder geval stabiel blijft. Doordat er veel vraag is naar Facebook professionals, hebben deze professionals een sterke uitgangspositie aan de onderhandelingstafel. Hierdoor zijn zij in staat om betere arbeidsvoorwaarden te eisen.

Er zijn nog geen ervaringen.
  • Bekijk gerelateerde producten mét ervaringen: Facebook.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.