SMART rapporteren
Startdata en plaatsen
Dit product heeft geen vaste startdata en/of plaatsen.Vraag informatie aan over deze training
Hendrikx Van der Spek biedt haar producten standaard aan in de volgende regio's: Brugge, Gent
Beschrijving
SMART helpt bij het formuleren van concrete, haalbare doelen. In de training SMART rapporteren en adviseren leert u hoe u uw adviezen zo concreet mogelijk maakt, waardoor ze gemakkelijker geaccepteerd worden en met meer enthousiasme worden uitgevoerd.
SMART-doelen
Rapporteren met SMART is een techniek om op een resultaatgerichte manier doelen en afspraken te formuleren. Door te werken met SMART-doelen voorkomt u vaagheid en uitstel en werkt u aan concrete resultaten. SMART is een afkorting die staat voor:
- Specifiek
- Meetbaar
- Acceptabel
- Realistisch
- Tijdgebonden
Een goed advies- of beleidsrapport mondt uit in meetbare en haalbare doelstellingen. Of het nu gaat om jaarplannen, opleid…
Veelgestelde vragen
Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.
SMART helpt bij het formuleren van concrete, haalbare doelen. In de training SMART rapporteren en adviseren leert u hoe u uw adviezen zo concreet mogelijk maakt, waardoor ze gemakkelijker geaccepteerd worden en met meer enthousiasme worden uitgevoerd.
SMART-doelen
Rapporteren met SMART is een techniek om op een resultaatgerichte manier doelen en afspraken te formuleren. Door te werken met SMART-doelen voorkomt u vaagheid en uitstel en werkt u aan concrete resultaten. SMART is een afkorting die staat voor:
- Specifiek
- Meetbaar
- Acceptabel
- Realistisch
- Tijdgebonden
Een goed advies- of beleidsrapport mondt uit in meetbare en haalbare doelstellingen. Of het nu gaat om jaarplannen, opleidingsadviezen, ICT-plannen of beleidsbepalende stukken, ze zijn niets waard als de opgenomen doelstellingen uiteindelijk niet worden gehaald. SMART-doelen zijn niet alleen zinvol in schriftelijke stukken, maar ook in vergaderingen, discussies en projectgroepen, eigenlijk overal waar mensen in samenwerking bepaalde doelen willen bereiken.
Hoe pak je het aan?
De simpele vaststelling dat de doelen SMART moeten zijn is natuurlijk niet voldoende. Bij het toepassen van SMART-doelen komt direct een aantal vragen naar boven. Wat is nu specifiek en wanneer is een doel meetbaar of waarmee kunt u de acceptatiegraad van uw doelstellingen verhogen?
In deze workshop leert u SMART-doelen te integreren in verschillende teksten. Uw teksten worden niet alleen nuttiger, met haalbare en acceptabele doelstellingen, maar ook korter, beter leesbaar en effectiever.
Voor wie?
De workshop is bedoeld voor schrijvers van beleids- en andere rapporten.
Wat leert u?
- Het formuleren van SMART-doelen
- Het toepassen van SMART-doelen in verschillende teksttypen
- Het effectief onderbouwen van SMART-doelen
- Handige tekststructuren voor SMART-doelen
- Het vergroten van de toegankelijkheid van uw teksten
- De voor- èn de nadelen van SMART-doelen
- Vergelijkbare technieken: MAGIE en ADORE
Gratis nazorg
Ook na afloop van de training kunt u natuurlijk nog een beroep op ons doen. U kunt onze trainers altijd benaderen met vragen of bijvoorbeeld een zelfgeschreven tekst ter screening aan hen voorleggen. Gratis. Want nazorg is volgens ons onlosmakelijk verbonden met de training zelf.
Data
Wij verzorgen deze training als een open training voor individuele inschrijvingen, maar ook als twee uur durende één op één sessie met de trainer. Dit kan zowel op locatie als online. De data plannen wij in overleg.
Hendrikx Van der Spek geeft trainingen op elk communicatiegebied: tekstschrijven (voor alle media), snellezen, presenteren, framing, argumenteren, gesprekstechniek, notuleren, spelling en grammatica. U kunt kiezen voor in-company, open training, e-learning of ander soort maatwerk. In elke training staan onze kernwaarden voorop:
- No nonsense: communicatie moet duidelijk, helder en effectief zijn zonder overbodige franje. Zo communiceren we zelf ook.
- Gedreven en enthousiast: we houden van ons vak en we zijn er goed in. We zijn bevlogen en enthousiast en een tikkeltje eigenwijs. Humor is vaak een verbindende factor.
- Persoonlijk en betrokken: u staat centraal. We zoeken samen naar de vraag achter uw vraag en naar het passende antwoord. Dat kan bij elke klant anders zijn: maatwerk is standaard. Wij vinden persoonlijke binding met onze klanten belangrijk.
- Veelzijdigheid en kwaliteit: we leveren kwaliteit, of het nu om trainingen, advies of teksten gaat. We hebben een compleet en veelzijdig pakket en hebben een antwoord op elke communicatievraag.
- Deskundigheid en kennis: we zijn een kenniscentrum met ruimte voor verdieping en onderzoek. We streven ernaar binnen onze kerngebieden kennis te bundelen en publicaties tot stand te brengen.
Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen
Deel je ervaring
Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.