Human Sales Action programma 2020 (new business, klantgerichtheid, onderhandelen en accountmanagement)

Type product
Tijdsduur
Startdatum en plaats
Logo van HSAprogram
Opleiderscore: starstarstarstarstar 9,7 HSAprogram heeft een gemiddelde beoordeling van 9,7 (uit 90 ervaringen)
Beste opleider van Nederland

Winnaar Beste opleider van Nederland 2019: #2 in Sales.

Lees meer over Beste Opleider van Nederland 2020.

Tip: incompany training nodig? Vraag een offerte aan bij meerdere aanbieders!

10
Gemiddeld cijfer voor Human Sales Action programma 2020 (new business, klantgerichtheid, onderhandelen en accountmanagement)
Gebaseerd op 12 ervaringen Lees alle ervaringenchevron_right
Dennis Roeloffzen
starstarstarstarstar
Dennis Roeloffzen
10
Human Sales Action programma 2020 (new business, klantgerichtheid, onderhandelen en accountmanagement)

"Zeer helpvolle training en praktijk gericht. Niet vanuit het "boekje" of veel modellen maar echt een persoonlijke aanpak en cases vanuit je eigen werkveld. Zeer tevreden met de inhoud en het resultaat." - 27-01-2021 13:44

"Zeer helpvolle training en praktijk gericht. Niet vanuit het "boekje" of veel modellen maar echt een persoonlijke aanpak en cases vanuit je … alles lezen - 27-01-2021 13:44

Beschrijving

In het HSA programma worden salesleiders die actief betrokken zijn in het b2b sales proces binnen hun organisatie begeleid met plezier structureel meer complexe oplossingen te verkopen.

De kenmerken van het HSA sales programma zijn:
- deelnemers worden minimaal drie en maximaal zes maanden intensief persoonlijk begeleid om structureel meer te verkopen
- iedere week is er individueel video contact en wordt aan één sales topic gewerkt met Google Jamboards (deze video calls duren 1 tot 1,5 uur)
- het programma wordt volledig afgestemd op de leerbehoefte van de deelnemer en is gericht op toepassing in de praktijk
- aan het einde van iedere maand sluit de manager een half uur aan in het video gespre…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: Accountmanagement, Onderhandelen (verkoop), New Business, Klantgerichtheid en Sales Training.

In het HSA programma worden salesleiders die actief betrokken zijn in het b2b sales proces binnen hun organisatie begeleid met plezier structureel meer complexe oplossingen te verkopen.

De kenmerken van het HSA sales programma zijn:
- deelnemers worden minimaal drie en maximaal zes maanden intensief persoonlijk begeleid om structureel meer te verkopen
- iedere week is er individueel video contact en wordt aan één sales topic gewerkt met Google Jamboards (deze video calls duren 1 tot 1,5 uur)
- het programma wordt volledig afgestemd op de leerbehoefte van de deelnemer en is gericht op toepassing in de praktijk
- aan het einde van iedere maand sluit de manager een half uur aan in het video gesprek en wordt voortgang besproken
- deelnemers ontvangen via WhatsApp of Slack relevante sales content (artikelen, video´s en quotes) over de sales topics waaraan wordt gewerkt

Vanaf maart 2020 werken we met een abonnementsvorm waarbij per deelnemer per maand €650 wordt betaald en deelname na iedere maand kan worden stopgezet.

De zes HSA (maand) modules

  1. Targeting: Je denkt na en bepaalt welke organisaties tot de doelgroep van jouw organisatie horen. Die selectie maak je aan de hand van harde en zachte criteria. Binnen die doelgroep pas je segmentatie toe. Daarmee wordt duidelijk welke organisaties de meeste aandacht behoren te krijgen en welke organisaties wel op je radar blijven, maar minder prominent. Je onderzoekt met welke leden van het koopcentrum jij samenwerkt en welke zakelijke en persoonlijke agenda zij hebben. Je brengt in kaart welke latente pijn en behoefte je het liefst tegenkomt bij prospects en klanten. Je stelt een ¨pain-grid¨ op. De dag eindigt met het oefenen van het houden van een Elevator Pitch, zodat je op plezierige wijze weet een dialoog op te starten.
  2. Social Prospecting: Je onderzoekt aan de hand van jouw doelgroep en koopcentrum leden op welke socials zij het meest aanwezig zijn. Dit gebruik je om een praktische social selling strategie te ontwikkelen, zodat jij zichtbaar bent waar jouw doelgroep zich bevindt en voor hen jezelf met relevante content presenteert. Jouw online presence sluit aan bij de latente pijn en behoefte van jouw doelgroep én bij jouw eigen commerciële rol en ambities. Je bouwt aan een netwerk door te inspireren en te betrekken. Je leert verschillende typen content kennen en deelt deze. Hiermee zorg je dat je in dialoog komt met interessante doelgroep leden, bij klanten en prospects. Jouw LinkedIn profiel voldoet aan de eisen die daaraan gesteld worden, zodat je het best vindbaar bent. Aan het eind van deze dag heb je een praktisch social selling plan, dat jou helpt te bouwen aan een online netwerk en goed vindbaar te zijn op thema´s die actueel zijn voor jouw doelgroep.
  3. Outreaching: Dit is de fase waarin online contact wordt geconverteerd naar offline (face2face) contact. Outreaching betekent dat jij contact opneemt om te onderzoeken of een persoonlijke gesprek zinvol is. Voor beide partijen. Je leert hoe je jouw jouw oplossing zo relevant en actueel mogelijk presenteert. Daarin hou je rekening met het onderscheidend vermogen, waar de klant naar op zoek is en uit welke alternatieven de klant kiest. Je oefent met het voeren van telefoongesprekken. Aan het eind van deze dag ben je bekend met alle aanpakken en vaardigheden die je nodig hebt om te zorgen dat je je aan tafel komt als je een zinvolle bijdrage aan de klant denkt te kunnen bieden.
  4. Kwalificeren: deelnemers leren een eenvoudige kapstok om verkoopgesprekken te voeren. Er wordt nagedacht over welke informatie relevant is om te vergaren vóórdat het zinvol is zelf meer te vertellen over de eigen dienstverlening. Deelnemers bepalen een objectieve manier van kwalificeren, zodat voor hen vooraf duidelijk is waar zij op letten in een verkoopgesprek. Het doel is evenwicht te creëren in het gesprek: de klant onderzoekt of de aanbieder een passende oplossing biedt, de verkoper toetst of het reëel is te verwachten dat er zaken gedaan gaan worden. Deelnemers onderzoeken ook hoe zij vier verkoopstijlen toepassen en welke van de vier stijlen zij het meest inzetten. In rollenspellen wordt geoefend met het voeren van kennismakingsgesprekken. Het doel van deze fase is een voorstel te kunnen versturen als deze voldoende kansrijk is. 
  5. Onderhandelen & winnen: deelnemers onderzoeken hoe zij ervoor staan mbt tot één specifieke opdracht/opportunity. Ze kijken naar de stakeholders, hun zakelijke agenda en persoonlijke belangen, naar hun positie ten opzichte van alternatieven waaruit de klant/prospect kan kiezen. Deelnemers leren één instrument te gebruiken waarmee zij gemakkelijk in kaart kunnen brengen hoe zij ervoor staan en collega´s en management kunnen betrekken, om te bepalen wat de belangrijkste drie vervolgstappen zijn om een opdracht te winnen. Tijdens deze fase wordt ook aandacht besteed aan het onderhandelingsproces. Zij leren begrijpen waar het in de kern om draait bij onderhandeling en welke do´s en dont´s er gelden. Als laatste kunnen deelnemers tijdens rollenspellen ervaren hoe zij meer druk zetten in een verkoopgesprek middels de toepassing van commitment technieken. Het doel van deze fase is opdrachten te winnen die voor verkoper en klant bijdragen aan duurzame ambities. 
  6. Account Management: de eerste plek om te onderzoeken of er meer verkocht kan worden is bij bestaande relaties. Talloze onderzoeken onderbouwen dat de inspanningen om bestaande relaties tevreden te houden en uit te breiden, veel minder zijn dan het van scratch af aan opbouwen van totaal nieuwe relaties. Deelnemers leren het belang van ambassadeurs voor hun persoonlijk netwerk én voor hun verkoop effectiviteit. Deelnemers leren een degelijke verkoop presentatie te verzorgen. In deze module komt ook een onderdeel persoonlijke effectiviteit aan bod: persoonlijk energie management. Voor professionals die zich met verkoop bezig houden is het essentieel te begrijpen hij zij zorgen dat ze op de juiste momenten alert en uitgerust zijn en dat als tegenhanger het prima kan zijn periodes van minder activiteit voor zichzelf toe te staan. In rollenspellen wordt geoefend met het de-escaleren van situaties bij ontevreden klanten. Het doel van deze fase is te zorgen dat bestaande relaties tevreden zijn en blijven. 
10
Gemiddeld cijfer voor Human Sales Action programma 2020 (new business, klantgerichtheid, onderhandelen en accountmanagement)
Gebaseerd op 12 ervaringen
Dennis Roeloffzen
starstarstarstarstar
Dennis Roeloffzen
10
Human Sales Action programma 2020 (new business, klantgerichtheid, onderhandelen en accountmanagement)

"Zeer helpvolle training en praktijk gericht. Niet vanuit het "boekje" of veel modellen maar echt een persoonlijke aanpak en cases vanuit je eigen werkveld. Zeer tevreden met de inhoud en het resultaat." - 27-01-2021 13:44

"Zeer helpvolle training en praktijk gericht. Niet vanuit het "boekje" of veel modellen maar echt een persoonlijke aanpak en cases vanuit je … alles lezen - 27-01-2021 13:44

starstarstarstarstar
Lawrence Ubachs
Senior Business Development Manager
10
Human Sales Action programma 2020 (new business, klantgerichtheid, onderhandelen en accountmanagement)

"Afgelopen periode heb ik het programma van David (HSA) als begeleider van een collega mogen meemaken. Ondanks de verschuiving van het programma door Covid-19, ben ik enorm tevreden over de inhoud en begeleiding evenals de progressie die wij als individu/team hebben geboekt. De volgende deelnemer is dan ook alweer gestart. " - 28-12-2020 07:33

"Afgelopen periode heb ik het programma van David (HSA) als begeleider van een collega mogen meemaken. Ondanks de verschuiving van het progra… alles lezen - 28-12-2020 07:33

starstarstarstarstar
Litjens
New Business Sales
10
Human Sales Action programma 2020 (new business, klantgerichtheid, onderhandelen en accountmanagement)

"Erg leerzaam en waardevol trainingsprogramma voor mij als junior sales.

De 1-op-1 begeleiding van David heb ik als erg prettig ervaren en heeft mij
geholpen mijn sales aanpak vorm te geven en te verbeteren.

Wat ik erg belangrijk vond in een sales training dat het geen traditionele 'auto verkoper training' is. Dat heb ik tijdens het HSA programma geen moment gehad. Tijdens het programma was er ook voldoende ruimte voor mijn eigen input en aandacht voor sales situaties die voor mij relevant waren op dat moment.

David heeft mij geleerd om vanuit een stijl die bij mij past een sales aanpak te ontwikkelen. Ontzettend waardevol! " - 22-12-2020 14:06

"Erg leerzaam en waardevol trainingsprogramma voor mij als junior sales. De 1-op-1 begeleiding van David heb ik als erg prettig ervaren e… alles lezen - 22-12-2020 14:06

Jelmar Damen
starstarstarstarstar
Jelmar Damen
Business Development Manager
10
Human Sales Action programma 2020 (new business, klantgerichtheid, onderhandelen en accountmanagement)

"Ik ben tot op heden erg onder de indruk van de begeleiding die ik vanuit HSA heb mogen ontvangen. De combinatie tussen theorie en praktijk maakt het een ijzersterk programma, een echte aanrader voor elke sales professional. De training staat o.a. vol met nuttige tips die direct in de praktijk kunnen worden toegepast. Je leert bijvoorbeeld om op een gerichte manier salesgesprekken te voeren en een prospect bewust te maken van de latente pijn die hij/zij ervaart." - 22-12-2020 12:48

"Ik ben tot op heden erg onder de indruk van de begeleiding die ik vanuit HSA heb mogen ontvangen. De combinatie tussen theorie en praktijk m… alles lezen - 22-12-2020 12:48

Dirk Sanders
starstarstarstarstar
Sanders
Account Manager
10
Human Sales Action programma 2020 (new business, klantgerichtheid, onderhandelen en accountmanagement)

"Prettig traject met fijne 1-op-1 begeleiding. Geen typische salestraining, maar verfrissend en divers materiaal. Past zich goed aan aan het niveau en de ervaring van de cursist. Goed geanticipeerd op corona-omstandigheden. Goede kadans in contactmomenten. Prettig in de omgang." - 18-12-2020 14:58

"Prettig traject met fijne 1-op-1 begeleiding. Geen typische salestraining, maar verfrissend en divers materiaal. Past zich goed aan aan het … alles lezen - 18-12-2020 14:58

Esther van Tellingen
starstarstarstarstar
Esther van Tellingen
Bedrijfsleider Retelli
10
Human Sales Action programma 2020 (new business, klantgerichtheid, onderhandelen en accountmanagement)

"David kan je omschrijven als enthousiast, geïnteresseerd en behulpzaam.

Door de één op één lessen, spelen de kernvoorwaarden: vertrouwen en persoonlijke aandacht belangrijke factoren.
De online lessen, persoonlijke leerdoelen en een lesplan op maat zorgt ervoor dat de het programma efficiënt verloopt.
Je leert niet alleen op sales gebied, maar ook zeker over jezelf als persoon.

Ik raad iedereen aan om het HSA programma te volgen o.l.v. David. " - 16-12-2020 11:43

"David kan je omschrijven als enthousiast, geïnteresseerd en behulpzaam. Door de één op één lessen, spelen de kernvoorwaarden: vertrouwen … alles lezen - 16-12-2020 11:43

Esther van Tellingen
starstarstarstarstar
Esther van Tellingen
Bedrijfsleider Retelli
10
Human Sales Action programma 2020 (new business, klantgerichtheid, onderhandelen en accountmanagement)

"David kan je omschrijven als enthousiast, geïnteresseerd en behulpzaam.

Door de één op één lessen, spelen de kernvoorwaarden: vertrouwen en persoonlijke aandacht belangrijke factoren.
De online lessen, persoonlijke leerdoelen en een lesplan op maat zorgt ervoor dat de het programma efficiënt verloopt.
Je leert niet alleen op sales gebied, maar ook zeker over jezelf als persoon.

Ik raad iedereen aan om het HSA programma te volgen o.l.v. David. " - 16-12-2020 11:42

"David kan je omschrijven als enthousiast, geïnteresseerd en behulpzaam. Door de één op één lessen, spelen de kernvoorwaarden: vertrouwen … alles lezen - 16-12-2020 11:42

Bart Wilbrink
starstarstarstarstar
Bart Wilbrink
New Business Manager
10
Human Sales Action programma 2020 (new business, klantgerichtheid, onderhandelen en accountmanagement)

"De sales training met David doorlopen, bij het begin van Corona moest er een alternatief komen op de gebruikelijke gang van zaken. Vrij snel kwam David met een nieuwe opzet voor de afspraken, waar persoonlijke aandacht centraal staat. De gesprekken waren erg prettig en de insteek van de gesprekken wordt afgestemd op persoonlijke behoeften. Al met al was het een leerzaam traject, waarbij persoonlijke leerdoelen centraal gesteld worden." - 09-12-2020 10:47

"De sales training met David doorlopen, bij het begin van Corona moest er een alternatief komen op de gebruikelijke gang van zaken. Vrij snel… alles lezen - 09-12-2020 10:47

Kjeld Oostra
starstarstarstarstar
Kjeld Oostra
Business Development Manager
10
Human Sales Action programma 2020 (new business, klantgerichtheid, onderhandelen en accountmanagement)

"D.m.v. digitale 1-op-1 sessies twee keer per week heeft David mij gedurende een half jaar alle aspecten van het programma op maat bijgebracht en hebben we samen gekeken welke onderdelen voor mijn situatie relevanter waren en meer aandacht verdiende, en welke onderdelen we wat sneller konden behandelen. Aan het programma heb ik veel overgehouden, van handige tools bij het benaderen van leads en het sluiten van deals tot aan psychologische fundamenten om rekening mee te houden in de messaging en het verkrijgen van commitment. Aan het begin van de cursus had ik 2.5 jaar (pre-)sales ervaring via het enterprise software bedrijf waar ik voor werk, met een technische achtergrond maar geen verdere achtergrond in de sales. Door dit programma ben ik mij veel meer bewust geworden van bepaalde strategiën en vaardigheden die bij mij passen, en heb ik het idee gekregen dat ik effectiever en succcesvoller mijn werk kan doen. Een absolute aanrader voor zowel starters als professionals in de sales!" - 02-12-2020 14:51

"D.m.v. digitale 1-op-1 sessies twee keer per week heeft David mij gedurende een half jaar alle aspecten van het programma op maat bijgebrach… alles lezen - 02-12-2020 14:51

starstarstarstarstar
Kees-Jan van Westeinde
10
Human Sales Action programma 2020 (new business, klantgerichtheid, onderhandelen en accountmanagement)

"David heeft op een zeer betrokken en professionele manier bijgedragen aan het succesvol opzetten van mijn sales aanpak; met oog voor mijn specifieke situatie en altijd in staat in te spelen op actuele zaken relevant voor mijn business! " - 23-11-2020 16:51

"David heeft op een zeer betrokken en professionele manier bijgedragen aan het succesvol opzetten van mijn sales aanpak; met oog voor mijn sp… alles lezen - 23-11-2020 16:51

Bart Wilbrink
starstarstarstarstar
Bart Wilbrink
New Business Manager
10
Human Sales Action programma 2020 (new business, klantgerichtheid, onderhandelen en accountmanagement)

"De sales training met David doorlopen, bij het begin van Corona moest er een alternatief komen op de gebruikelijke gang van zaken. Vrij snel kwam David met een nieuwe opzet voor de afspraken, waar persoonlijke aandacht centraal staat. De gesprekken waren erg prettig en de insteek van de gesprekken wordt afgestemd op persoonlijke behoeften. Al met al was het een leerzaam traject, waarbij persoonlijke leerdoelen centraal gesteld worden. " - 19-11-2020 14:55

"De sales training met David doorlopen, bij het begin van Corona moest er een alternatief komen op de gebruikelijke gang van zaken. Vrij snel… alles lezen - 19-11-2020 14:55

starstarstarstarstar
E. Jansen
10
Human Sales Action programma 2020 (new business, klantgerichtheid, onderhandelen en accountmanagement)

"Ik heb in 2020 deelgenomen aan het HSA programma van David deelgenomen. Precies bij de start van het programma werden we geconfronteerd met de uitbraak van COVID 19. Dit bleek enorm disruptief te zijn voor de bedrijfstak waarin ik werkzaam ben en vereiste ook grote veranderingen in de wijze waarop ik tot dat moment altijd had gewerkt. David paste direct zijn programma aan de nieuwe werkelijkheid aan. David bracht me thuis in video conferencing en leerde me betere en waardevollere contacten te leggen via de sociale netwerken. Daarnaast adviseerde hij me steeds op de juiste boeken. Altijd enthousiast en boordevol humor! Het was me een genoegen David! " - 19-11-2020 14:37

"Ik heb in 2020 deelgenomen aan het HSA programma van David deelgenomen. Precies bij de start van het programma werden we geconfronteerd met … alles lezen - 19-11-2020 14:37

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.