Budgetteren van personeelskosten

Tijdsduur
Locatie
Op locatie
Startdatum en plaats

Budgetteren van personeelskosten

IFBD - Institute for Business Development
Logo van IFBD - Institute for Business Development
Opleiderscore: starstarstarstarstar_half 9 IFBD - Institute for Business Development heeft een gemiddelde beoordeling van 9 (uit 2 ervaringen)

Tip: meer info over het programma, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

Startdata en plaatsen

placeVan der Valk Hotel Gent - Akkerhage 10, 9000 Gent
4 jun. 2024

Beschrijving

U BEHEERT 33 % VAN ALLE KOSTEN VAN UW ORGANISATIE

Strategie is geen leeg begrip, maar een noodzaak om de competitiviteit van uw organisatie te garanderen. Hiertoe is een financieel plan met bijhorende budgetten een absolute must. Gezien de personeelskost – zowel in maakbedrijven als in de dienstensector – bijna altijd tot de top 3 van alle kosten behoort, ontsnapt ook uw HR-afdeling niet aan het budget- en controleproces. Bovendien heeft België nog steeds een loonhandicap van meer dan 15 % ten opzichte van de ons omringende landen. Dit dwingt u om als een goede huisvader of –moeder dit personeelsbudget te maken én te beheren.

HEEFT U DE FINANCIËLE BAGAGE OM UW BUDGET VORM TE GEVEN?

Het op…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: Budgetteren, Budgetmanagement, Controlling / Controller, Schuldhulpverlening en Budgetcoach.

U BEHEERT 33 % VAN ALLE KOSTEN VAN UW ORGANISATIE

Strategie is geen leeg begrip, maar een noodzaak om de competitiviteit van uw organisatie te garanderen. Hiertoe is een financieel plan met bijhorende budgetten een absolute must. Gezien de personeelskost – zowel in maakbedrijven als in de dienstensector – bijna altijd tot de top 3 van alle kosten behoort, ontsnapt ook uw HR-afdeling niet aan het budget- en controleproces. Bovendien heeft België nog steeds een loonhandicap van meer dan 15 % ten opzichte van de ons omringende landen. Dit dwingt u om als een goede huisvader of –moeder dit personeelsbudget te maken én te beheren.

HEEFT U DE FINANCIËLE BAGAGE OM UW BUDGET VORM TE GEVEN?

Het opstellen van een personeelsbudget is niet zo evident. Het is immers meer dan klakkeloos optellen van de loonbrieven … Het beheren, indelen, alloceren, opvolgen én bijsturen van dit personeelsbudget is immers een structureel onderdeel van uw opdracht. Maar heeft u wel voldoende financiële voorkennis hiervoor? Weet u welke cijfers u moet verzamelen en waar u deze kunt terugvinden? Heeft u zicht op wat uw financiële directie van u verlangt? En uw algemene directie? Kent u alle looncomponenten van uw loonmassa? Wat zijn directe en indirecte personeelskosten? Wat is de verzuimkost? Kent u de beheerskosten binnen uw personeelsbudget? En weet u hoe u deze kosten moet bijsturen, ook als deze ontsporen?

SAMEN MET FINANCE EN BUSINESS GEEFT U VORM AAN UW HR BUDGET

Als HR-verantwoordelijke (of ondernemer) heeft u nood aan kennis van de algemene principes en relevante begrippen uit het financieel beleid. Inzicht in kostencalculatie en kennis van het budgetteringsproces zijn ook voor u als HR manager onmisbaar. Bovendien moet u de verschillende componenten van een personeelsbudget in detail kennen zodat u, samen met finance én de business, tot een degelijke budgetopmaak en –opvolging kunt komen.

Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen

Er zijn nog geen ervaringen.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Download gratis en vrijblijvend de informatiebrochure

(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
infoEr is een telefoonnummer vereist om deze informatieaanvraag in behandeling te nemen. (optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)

Heb je nog vragen?

(optioneel)